MENU
klinika

Analiza e Project Syndicate

Sfida e radhës: Siguria në Ukrainë dhe Evropën Dixhitale

22.02.2022 - 07:20

Siguria evropiane është ngritur sërish në krye të agjendës gjeopolitike të botës. Pavarësisht përpjekjeve të vazhdueshme diplomatike për të zbutur krizën në Ukrainë, tensioni dhe dyshimi midis Rusisë dhe Perëndimit është përshkallëzuar në nivele të papara që nga Lufta e Ftohtë.

Kjo po detyron një rishikim të kornizës aktuale të sigurisë rajonale, e cila bazohet në tre shtylla themelore: Shtetet e Bashkuara, Rusia dhe Evropa.

Trajtimi i sfidës së sigurisë evropiane pa dyshim do të mbizotërojë diskutimet midis liderëve politikë dhe ekspertëve të marrëdhënieve ndërkombëtare nga të dyja anët e Atlantikut në Konferencën e Sigurisë në Mynih (MSC).

Por, përveç gjendjes së vështirë të Ukrainës, ndikimi i inovacionit teknologjik dhe dixhital në siguri do të jetë gjithashtu i dukshëm.

Tensionet e vazhdueshme gjeopolitike mbi Ukrainën pasqyrojnë një koncept konvencional, kryesisht gjeografik, të sigurisë – i reflektuar në përdorimin e shpeshtë të termave të tillë si “sferat e ndikimit”, “zgjerimi i NATO-s”, “integriteti territorial” dhe “hapësira e sigurisë post-sovjetike”. ”

Por, megjithëse ky fjalor është i domosdoshëm për të kuptuar konfrontimin aktual NATO-Rusi, ndryshimet e mëdha gjeopolitike të shkaktuara nga globalizimi dhe përparimet teknologjike gjatë 25 viteve të fundit do ta eklipsojnë atë gjithnjë e më shumë.

A cybersecurity strategy for a strong and sovereign digital Europe - The European Files

Kjo për shkak se ndërvarësia gjeopolitike dhe inovacioni teknologjik në dukje i pandërprerë kanë transformuar natyrën e konfliktit global.

Siç e bën të qartë Connectivity Wars, një përmbledhje esesh botuar nga Këshilli Evropian për Marrëdhëniet me Jashtë, hiperlidhja e sistemit global u mundëson aktorëve – pa iu drejtuar luftës së hapur – të shkaktojnë dëme të rënda në fusha të tjera gjeopolitike, si interneti.

Prandaj, dimensioni kibernetik i konfrontimit për Ukrainën nuk duhet të nënvlerësohet. Në janar, kriminelët kibernetikë çaktivizuan disa faqe të internetit të qeverisë ukrainase për orë të tëra dhe publikuan mesazhe që kërcënonin qytetarët ukrainas dhe konfidencialitetin e të dhënave të tyre personale.

Sekretari i Mbrojtjes Leon Panetta paralajmëroi në vitin 2012, a mund të përjashtojmë mundësinë në dukje të largët të një “Pearl Harbor kibernetik” që paralizon SHBA kritike? infrastrukturës.

Në çdo rast, sulmet kibernetike dhe pasojat e tyre po bëhen jashtëzakonisht të shpeshta, dhe ne ende na mungojnë institucione apo infrastruktura mjaft të forta për të përballuar kërcënimin.

Në librin e tij The Future of Power, Joseph S. Nye, Jr, i Universitetit të Harvardit. argumenton se një nga tendencat kryesore të shekullit të 21-të është humbja e ndikimit gjeopolitik nga shtetet.

Hapësira kibernetike është një shembull i qartë i kësaj.

Fuqitë kryesore mund të kenë një aftësi të pakrahasueshme për të kontrolluar detin, hapësirën ajrore dhe hapësirën e jashtme, por ato nuk gëzojnë mbizotërim të krahasueshëm në botën dixhitale.

Çështja themelore është se si të rregullojmë domenin dixhital në një mënyrë që na lejon të përfitojmë nga mundësitë e tij të mëdha ekonomike, ndërsa, në të njëjtën kohë, të mbrohemi nga rreziqet e mundshme që ai paraqet për demokracitë tona.

BE-ja e mbështet qasjen e saj ndaj rregullimit të hapësirës kibernetike në dy parime themelore: konkurrencën në tregun e brendshëm dhe privatësinë e përdoruesit.

Për shkak të tregut të madh, të pasur dhe fuqisë rregullatore të BE-së, rregullat e saj të konkurrencës dhe të mbrojtjes së të dhënave kanë shkaktuar të ashtuquajturin “efekti i Brukselit”.

Firmat e mëdha shumëkombëshe të teknologjisë jo vetëm që përputhen me rregullat e BE-së për të bërë biznes në Evropë, por gjithashtu, për të shmangur përballjen me regjime të shumta rregullatore, shpesh i integrojnë ato në operacionet e tyre globale – duke përfshirë në vendet me standarde rregullatore më pak strikte.

Por një Evropë dixhitale e qëndrueshme duhet të përfshijë një shtyllë të tretë: sigurinë.

Europe and US issue new cyber security resources | Engerati

Siç ka argumentuar Wolfgang Ischinger, kryetari i MSC, parimi i “sigurisë sipas dizajnit” duhet të zbatohet jo vetëm për produktet teknologjike, por edhe për zhvillimin e politikave publike.

Në ndërtimin e një Evrope dixhitale, ruajtja e konkurrencës në tregun e brendshëm duhet të plotësojë konsideratat në lidhje me sigurinë e BE-së dhe statusin global të bllokut. Kështu, politika dixhitale jo vetëm që duhet të promovojë rritjen ekonomike, por gjithashtu – në mënyrë thelbësore – të mbrojë të drejtat tona themelore si qytetarë dhe të na mbrojë nga aktorët armiqësorë.

Siguria dixhitale nuk është vetëm një trill i ligjvënësve evropianë.

Sipas një sondazhi të fundit, 38 për qind e evropianëve e konsiderojnë sigurinë si prioritetin e tyre kryesor dixhital. Në BE, qytetarët dhe kompanitë janë, me të drejtë, pika fillestare për legjislacionin në lidhje me çështjet dixhitale.

Siç na kujtoi së fundmi Komisionerja e BE-së për Konkurrencën, Margrethe Vestager, ne duhet të kemi të njëjtat të drejta në botën dixhitale siç kemi në botën fizike.

Prandaj, ligji i propozuar i Komisionit për Tregjet Dixhitale dhe Akti i Shërbimeve Dixhitale synojnë të garantojnë që mjedisi online i Evropës të qeveriset nga parimet e konkurrencës që mbështesin tregun e brendshëm, duke mbrojtur gjithashtu privatësinë e përdoruesve dhe të dhënat e tyre personale.

Këtu, dialogu konstruktiv ndërmjet institucioneve publike, shoqërisë civile dhe sektorit privat do të jetë jetik.

Mbi të gjitha, krijimi i një Evrope dixhitale kërkon vullnetin politik që në fund të fundit është shtytësi i vërtetë i integrimit evropian.

Por këto diskutime duhet të kenë parasysh natyrën në ndryshim të konfliktit në botën e sotme. Siç ka treguar kriza e Ukrainës, siguria në shekullin 21 ka shumë dimensione.

Burimi: Project Syndicate

Përktheu dhe përshtati: Konica.al