Shefi i Emirates thotë se linja ajrore do të vazhdojë të fluturojë për në Rusi nëse pronari i saj, qeveria e Dubait, nuk i thotë të mos e bëjë këtë.
“Nëse na thuhet të ndalojmë, ne do të ndalojmë, nëse nuk na thuhet ndryshe, ne do të vazhdojmë”, tha Sir Tim Clarke për BBC.
Shumica e linjave ajrore të mëdha ndërkombëtare u tërhoqën nga Rusia mes sanksioneve gjithëpërfshirëse të vendosura nga vendet perëndimore që nga fillimi i luftës në Ukrainë. Por Emirates është një nga transportuesit e paktë që ende kryen fluturime për në Moskë dhe Shën Petersburg. Kur u pyet nëse linja ajrore do të rishqyrtonte pozicionin e saj, presidenti i Emirateve, Sir Tim tha se “nuk ishte thirrja e tij”, por një vendim që do të merrte qeveria e Emirateve të Bashkuara Arabe (EBA).
Përveç transportit të pasagjerëve, linja ajrore transporton gjithashtu mallra duke përfshirë mallra humanitare, ushqime dhe furnizime mjekësore, të cilat nuk janë në listën e sanksioneve. Sir Tim shtoi se ishte e rëndësishme të pranohej se popullsia ruse mund të mos jetë pjesë e luftës në Ukrainë. Dhe se bërthama diplomatike e vendeve të tjera, që kanë misione në Moskë, duhet të jetë në gjendje të funksionojë duke lëvizur brenda dhe jashtë vendit. Ai tha: “Ne po kujdesemi për njerëzit që janë në periferi të çështjes kryesore këtu, dhe kjo është ndoshta mënyra se si qeveria [EBA] e shikon atë.”
Emiratet e Bashkuara Arabe dhe Arabia Saudite kanë refuzuar thirrjet e qeverive perëndimore për të vendosur sanksione ndaj Rusisë.
Abu Dhabi gjithashtu nuk i ka ndërprerë lidhjet ekonomike me Moskën. Ishte një nga vetëm tre vendet, së bashku me Kinën dhe Indinë, që abstenuan në një votim të Këshillit të Sigurimit të Kombeve të Bashkuara në shkurt për të dënuar pushtimin rus të Ukrainës. Ai gjithashtu abstenoi në një votim të Asamblesë së Përgjithshme më 7 prill për të pezulluar Rusinë nga Këshilli i OKB-së për të Drejtat e Njeriut.
Që nga shpërthimi i luftës, Moska është përballur me një breshëri sanksionesh të paprecedentë, duke përfshirë ndalimin e avionëve rusë që përdorin hapësirën ajrore dhe aeroportet në SHBA, BE, MB dhe Kanada.
Fluturimet ndërkombëtare nga linjat ajrore ruse janë kufizuar rëndë për shkak të sanksioneve. Transportuesi kombëtar Aeroflot ka pezulluar të gjitha fluturimet ndërkombëtare, përveç shërbimit të saj në kryeqytetin e Bjellorusisë Minsk, për shkak të sanksioneve. Sir Tim beson se lufta në Ukrainë mund të sjellë implikime afatgjata për industrinë globale të linjave ajrore, veçanërisht nëse Rusia përjashtohet nga Perëndimi nga ekonomia globale. “Kjo [luftë] do të ketë manifestime të mëdha ndoshta disavantazhi për të dyja palët. Dhe kjo do të ketë një ndikim në industri,” tha ai.
Sir Tim tha se Emirates po shihte kërkesë të fortë pavarësisht çmimeve të larta të naftës. Linja ajrore ua ka kaluar koston konsumatorëve duke shtuar një tarifë shtesë karburanti në biletat e fluturimit, por kjo nuk ka ndikuar në rezervimet. “Pavarësisht nga kjo, njerëzit janë të gatshëm të paguajnë çmimet që ne duhet të ngarkojmë për të mbuluar këtë rritje të madhe të çmimit të karburantit,” tha Sir Tim.
Ai shtoi se industria e linjave ajrore ishte mësuar të përballej me çmimet e larta të naftës, por tha se mendonte se transportuesit buxhetorë do ta kishin të vështirë ta kalonin këtë pa marrë një goditje financiare. Brent, një nga standardet kryesore për naftën, ka qenë duke u tregtuar mbi 100 dollarë për gati dy muaj që kur lufta Rusi-Ukrainë shkaktoi paqëndrueshmëri në tregjet globale të energjisë.
Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror (IATA) ka paralajmëruar se performanca e përgjithshme financiare e industrisë ajrore në vitin 2022 ka të ngjarë të përkeqësohet për shkak të sfidës së çmimeve më të larta të naftës. Karburanti i avionëve përbën rreth një të katërtën e kostove të një linje ajrore.
‘Kërkesa e zhurmshme’
Pavarësisht pengesave të fundit, Sir Tim tha se Emirates ishin rikthyer në përfitim gjatë gjashtë muajve të fundit për shkak të kërkesës “të zhurmshme”.
Transportuesi pret të raportojë të ardhura vjetore të përmirësuara këtë vit pasi postoi një humbje prej 5.5 miliardë dollarësh në vitin fiskal 2020-2021 pasi pandemia Covid-19 shkatërroi industrinë globale të aviacionit.
Qeveria e Dubait injektoi 3.1 miliardë dollarë në Emirates për të shpëtuar kompaninë ajrore shtetërore, e cila u detyrua të ndalonte fluturimet dhe të pushonte nga puna mijëra punonjës pas shpërthimit të pandemisë.
Sir Tim tha se linja ajrore tani po kërkonte të punësonte 3,000 deri në 4,000 ekuipazh në kabinën dhe pilotë shtesë për shkak të kërkesës në rritje të udhëtimeve. “Nëse ne mund t’i kemi të gjithë avionët tanë të fluturojnë sot, 270 prej tyre do t’i bëjmë. Nuk mundem sepse kam mungesë të ekuipazhit,” tha ai.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga BBC