Në qershor, Bashkimi Evropian importoi më shumë gaz natyror të lëngshëm nga Shtetet e Bashkuara sesa gaz tubacioni nga Rusia për herë të parë ndonjëherë.
Ndryshimi i paprecedentë erdhi pasi BE-ja u përpoq të mbushte objektet e saj të depozitimit të gazit përpara sezonit të ardhshëm të ngrohjes nga frika se Rusia mund të mbyllte rubinetin e gazit në çdo moment. Ai gjithashtu i shtyu çmimet e LNG-së në qiell, duke e bërë atë të papërballueshëm për vendet në zhvillim.
“Për shkak të luftës në Ukrainë, çdo molekulë e vetme që ishte në dispozicion në rajonin tonë është blerë nga Evropa, sepse ata po përpiqen të zvogëlojnë varësinë e tyre nga Rusia,“ tha në fillim të këtij muaji ministri i naftës i Pakistanit, Musadik Malik, cituar nga Wall Street.
Pakistani ka vuajtur nga ndërprerjet e energjisë elektrike për shkak të furnizimeve të pamjaftueshme të LNG-së që i nevojiten vendit për të mbajtur në funksion termocentralet e tij. Dhe arsyeja për furnizimet e pamjaftueshme është se Evropa mund të paguajë më shumë për mallin, kështu që tregtarët po dërgojnë ngarkesat e tyre atje, duke përfshirë ngarkesat e destinuara fillimisht për në Pakistan dhe vende të tjera aziatike.
Sipas të dhënave nga Wood Mackenzie, të cituara nga Wall Street Journal, ndërkohë që importet e LNG-së në Evropë u rritën me 49 për qind nga fillimi i vitit deri në mes të qershorit, importet e Pakistanit ranë me 15 për qind gjatë së njëjtës periudhë, ato në Indi ranë 16 për qind dhe Importet e LNG të Kinës ranë me më shumë se një të pestën.
“Kriza evropiane e gazit po thith LNG e botës,” tha për WSJ Valery Chow, kreu i kërkimit të gazit dhe LNG në Azi Paqësor në Wood Mackenzie. Tregjet në zhvillim në Azi e kanë mbajtur barrën e kësaj dhe nuk ka fund në horizont.
Jo të gjithë duket se janë aq pesimistë. Reuters raportoi në fund të qershorit se kërkesa për LNG nga Azia është në rimëkëmbje, me një analist që parashikon një rënie në importet e LNG të Bashkimit Evropian gjatë gjysmës së dytë të vitit.
“Ka pasur një çekuilibër në rritje midis Azisë dhe Evropës, me stoqet evropiane që rriten në kurriz të inventarëve aziatikë,” citoi Reuters të thoshte drejtori menaxhues i Capra Energy, Tamir Druz.
“Ne presim që importet e LNG-së për BE-në, Turqinë dhe Britaninë e Madhe gjatë gjysmës së dytë të 2022 të jenë më të ulëta se ajo që kemi parë në gjashtë muajt e parë, me një rënie prej rreth 16%, ose 10 milionë tonë”, shtoi Druz.
“Azia është tashmë në përgatitje për dimër, me anijet LNG që merren me qira shumëmujore, pasi qiramarrësit kanë frikë se mos kapen pa kapacitet transporti gjatë muajve të krizës,” tha një analist tjetër, Kaushal Ramesh nga Rystad Energy.
Ky mund të jetë rasti, por Pakistani javën e kaluar dështoi të tërheqë ndonjë ofertë në një tender prej 1 miliard dollarësh për gazin natyror të lëngshëm, vuri në dukje WSJ në raportin e saj, dhe India është kthyer në më shumë gjenerime me qymyr për të mbajtur dritat ndezur. Në Bangladesh, si në Pakistan, ndërprerjet e energjisë elektrike duhet të zbatohen.
Ndërkohë, kontratat afatgjata të LNG-së po fitojnë popullaritet pasi blerësit kuptojnë se mund të jetë një ide e mirë të mbyllin çmimet aktuale, aq të larta sa ato mund të jenë, për të shmangur goditjet e mëtejshme të çmimeve që janë mjaft të mundshme pasi tregu global i gazit ndjek hapat e naftës me kërkesë përpara ofertës.
Kina, importuesi më i madh në botë i LNG-së pasi kaloi Japoninë vitin e kaluar, mbylli 23 kontrata të tilla afatgjata në atë vit, raportoi Nikkei Asia këtë javë. Kjo uli pjesën e blerjeve të LNG-së në treg në vetëm 39 përqind të totalit të importeve të LNG-së.
Evropa, nga ana tjetër, ka qenë shumë e gatshme të angazhohet për kontrata afatgjata për dërgimin e hidrokarbureve për shkak të planeve të saj të tranzicionit energjetik. Tani mund t’i duhet të rishqyrtojë këtë ngurrim: Katari ka informuar blerësit evropianë se nëse duan LNG të Katarit, do të duhet të bëjnë një angazhim afatgjatë.
Eksportuesit e LNG-së në SHBA janë gjithashtu adhurues të marrëveshjeve afatgjata dhe ata kanë fituar pikë me blerësit evropianë. Ndërmarrja gjermane EnBW muajin e kaluar nënshkroi një marrëveshje me Venture Global për furnizim afatgjatë me LNG. French Engie nënshkroi një kontratë afatgjatë furnizimi me NextDecade në fillim të këtij viti pasi fillimisht u largua nga marrëveshja për shkak të shqetësimeve të emetimit.
Këto kontrata afatgjata ka shumë të ngjarë të jenë një lajm më i keq për vendet në zhvillim që vështirë se mund të përballojnë tarifat që negociohen në një kohë furnizimi të ngushtë. Kjo do të thotë se pas kullimit të tregut spot të ngarkesave LNG, Evropa e pasur tani do të bllokojë furnizimin afatgjatë, falë xhepave të saj më të thellë.
Këto xhepa më të thellë, megjithatë, nënkuptojnë se blerësit evropianë do të duhet të vazhdojnë të paguajnë një premium për çmimet aziatike në mënyrë që LNG të vazhdojë të rrjedhë në drejtimin e tyre. Tregu spot është ende mbret. Dhe do të mbetet e ngushtë pasi Rusia mbyll Nord Stream 1 për mirëmbajtjen e planifikuar për dhjetë ditë.
Çmimet mund të ulen pak kur – ose nëse – BE-ja arrin të mbushë objektet e saj të magazinimit të gazit në nivelin e planifikuar në fillim të këtij viti, që është 80 përqind deri në nëntor. Deri atëherë, ka pak shpresë për lehtësim midis vendeve në zhvillim që zgjodhën të bashkohen me rrjedhën kryesore të energjisë të udhëhequr nga Evropa dhe të kalojnë nga qymyri në gaz më pak ndotës.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com