Rafinerët kinezë kanë rritur së fundmi normat e përpunimit të naftës së papërpunuar dhe eksportet e karburantit në një shenjë se më shumë produkte të rafinuara mund të largohen nga Kina dhe të shkojnë në tregun aziatik në fund të këtij viti dhe në fillim të vitit të ardhshëm. Megjithëse shumica e eksporteve kineze, veçanërisht eksportet e naftës, pritet të qëndrojnë kryesisht brenda rajonit aziatik, eksportet më të larta të karburantit jashtë Kinës mund të lehtësojnë një pjesë të krizës së karburantit, e cila është më e dukshme në Evropë dhe Shtetet e Bashkuara. Ndërsa eksportet më të larta në tregun aziatik mund të zvogëlojnë marzhet rajonale të rafinimit, ato mund të nxisin më shumë flukse produktesh nga rafinerët e tjerë aziatikë në Evropë.
Prodhimi kinez i rafinimit dhe eksportet e karburantit arritën kulme shumë mujore
Rritja e kuotave të eksportit të karburantit dhe kërkesa e fuqishme për eksport shtynë dërgesat e produkteve të rafinuara të Kinës jashtë shtetit të rriten me 36% çdo vit në shtator në nivelin më të lartë që nga qershori i vitit të kaluar, treguan të dhënat zyrtare kineze këtë javë.
Eksportet e naftës së Kinës u dyfishuan më shumë se në shtator nga i njëjti muaj i vitit të kaluar, për të arritur në 1.73 milionë tonë dhe ishin gjithashtu dukshëm më të larta se eksportet e gushtit, sipas të dhënave nga Administrata e Përgjithshme e Doganave Kineze. Vëllimi i eksporteve të naftës në shtator ishte shifra më e lartë mujore që nga korriku 2021, sipas vlerësimeve të Reuters. Për të krahasuar, Kina eksportoi 830,000 ton naftë në gusht 2022 dhe 780,000 ton në shtator 2021.
Midis janarit dhe shtatorit, eksportet e karburanteve të Kinës ishin ende në rënie, me 27.6%, sipas të dhënave nga Administrata e Përgjithshme e Doganave të cituar nga Reuters. Rënia ishte për shkak të politikës kineze nga viti 2021 për të frenuar eksportet e tepërta dhe normat më të ulëta të përpunimit në rafineritë për shkak të ngadalësimit të kërkesës mes bllokimeve të parakohshme Covid në Kinë.
Kërkesa e vakët e brendshme dhe dobësimi i marzheve kanë shtyrë rafinerët e pavarur, të ashtuquajturat çajniqe, të mbajnë të reduktuara normat e përpunimit të karburantit.
Megjithatë, falë rafinerëve të mëdhenj shtetërorë që janë kthyer në linjë pas mirëmbajtjes së planifikuar, prodhimi i rafinerisë në Kinë pa rritjen e saj të parë nga viti në vit që nga nëntori i vitit të kaluar. Sipas të dhënave nga Byroja Kombëtare e Statistikave, të cituara nga Reuters të hënën, prodhimi i rafinerisë në Kinë u rrit me 1.9% në shtator krahasuar me të njëjtin muaj të vitit 2021 dhe qëndroi në rreth 13.82 milionë fuçi në ditë. Kjo ishte shumë më e lartë se prodhimi i rafinerisë prej 12.64 milion bpd në gusht 2022.
Trendi në rritje i eksportit të karburantit mund të vazhdojë
Kështu, në shtator u shfaqën shenja se Kina mund të fillojë të rrisë eksportet e saj të karburantit në muajt e ardhshëm.
Eksportet më të larta të karburanteve në shtator në 15 muaj vijnë pikërisht kur Kina lëshoi kuotat më të mëdha të eksportit të karburanteve për rafinerët e saj për këtë vit në fund të shtatorit. Autoritetet kineze kanë ndarë 15 milionë tonë kuota të reja të eksportit të karburantit për rafinerët e saj të mëdhenj dhe kuota mund të kalojë në fillim të vitit të ardhshëm.
Grupi i freskët i kuotave të eksportit të karburantit pritej gjerësisht në një lëvizje të parë si një përpjekje nga Kina për të ringjallur aktivitetin e saj ekonomik, i cili ka vuajtur nga bllokimet e kovid dhe një krizë e pasurive të paluajtshme që nga pranvera.
Në të njëjtën kohë, shitësit aziatikë të karburanteve thuhet se po rrisin dërgesat e tyre të naftës në Evropën e uritur nga energjia, duke përfituar nga çmimi premium që blerësit evropianë janë të gatshëm të paguajnë për karburantin në mes të një deficiti të thelluar global dhe rajonal.
Tregjet e karburanteve janë shumë të shtrënguara
Evropa është katër muaj larg ndalimit të importeve nga deti të produkteve të naftës të rafinuar ruse dhe ajo është ende duke importuar naftë nga Rusia përpara embargos. Ndalimi mund të jetë një tjetër goditje për furnizimin tashmë të ngushtë të karburantit në Evropë.
Marzhet e rafinerisë së naftës në Evropë dhe në Nju Jork dhe diferencat e shpejta mujore vazhdojnë të rriten, për shkak të shqetësimeve për tregjet më të shtrënguara të karburantit këtë dimër, tha të mërkurën Ole Hansen, Shefi i Strategjisë së Mallrave në Saxo Bank.
“Inventarët e naftës në SHBA janë në nivelin më të ulët sezonal ndonjëherë në dimër, ndërkohë që situata në Evropë duket e ngjashme,” tha Saxo Bank.
Pavarësisht një rritjeje të vogël prej 200,000 fuçish javën e kaluar në inventarët e karburantit të distiluar në SHBA, të cilat përfshijnë naftën, ato inventarë janë ende rreth 20% nën mesataren pesëvjeçare për këtë periudhë të vitit, tha EIA në raportin e saj javor të mërkurën.
Nuk ka gjasa që eksportet më të larta të karburantit të Kinës të ndikojnë drejtpërdrejt në furnizimin me naftë evropiane dhe amerikane, por rafinerët e tjerë në Azi mund të rrisin eksportet në Evropë në muajt e ardhshëm, pasi BE-ja do të kërkojë të zëvendësojë importet e saj me naftë nga Rusia.
“Unë mendoj se tregtarët tanë besojnë se shumica e eksporteve kineze do të qëndrojnë në rajon. Dhe pastaj, edhe nëse supozoni se një pjesë e saj vjen në pellgun e Atlantikut të Veriut, në një afat të shkurtër, sulmet e rafinerisë franceze po e kompensojnë me të vërtetë ndonjë nga këto,” Gary Simmons, Zëvendës President Ekzekutiv dhe Drejtor Kryesor Tregtar në rafinerin amerikan Valero. Energy, tha në thirrjet e fitimeve të kompanisë në fillim të kësaj jave.
“Dhe afatgjatë, duket se, për ne, çdo volum në rritje që vjen nga Kina do të kompensohet nga reduktimet e mëtejshme të eksporteve nga Rusia ndërsa sanksionet rriten,” shtoi Simmons.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com