MENU
klinika

Analiza/ Pyetjet më të rëndësishme

Çfarë e pret energjinë në vitin 2023?

09.12.2022 - 13:30

Me përfundimin e vitit 2022, ne duhet të bëjmë atë që bëjnë të gjithë ekspertët, të shikojmë mbrapa vitin e kaluar dhe të studiojmë vitin e ardhshëm – gjë që shumica e ekspertëve e bëjnë thjesht duke projektuar gjithçka që sapo ka ndodhur vitin e ardhshëm.

Pyetje: Ku po shkon çmimi i naftës?

Përgjigje: Ku shkon gjithmonë, lart e poshtë. Shikoni grafikun më poshtë.

Një gjysmë shekulli që kur prodhuesit e naftës të OPEC-ut filluan të manipulojnë në mënyrë agresive ofertën e papërpunuar, mezi e ka ndryshuar prirjen e çmimeve reale të naftës, rreth 1% në vit. Dhe vetëm atëherë për shkak të rritjes së madhe gjatë viteve 1970 gjatë Luftës së Yom Kippur dhe Embargos së Naftës. Pas kësaj, çmimi real i naftës mbeti i pandryshuar. Sa i përket vitit 2023, rusët kanë ndërtuar një flotë cisternash të vjetëruar, për të mbajtur rrjedhjen e asaj nafte me zbritje. Siç ndodh shpesh, disa anëtarë të OPEC-ut do të mashtrojnë dhe një ngadalësim ekonomik mund të zvogëlojë kërkesën. Pra, drejtimi i çmimeve? Përfundimisht nëse lufta e Ukrainës përfundon, Kina hapet ose Irani shpërthen në një revolucion, nafta e tyre është e paarritshme. A ndihmon kjo?

Pyetje: A nuk do të pengojë mungesa e mineraleve kryesore elektrifikimin dhe/ose dekarbonizimin e planifikuar të ekonomisë?

Përgjigje: Ju kujtohet basti i famshëm midis ekspertit të popullsisë Paul Ehrlich dhe ekonomistit Julian Simon në vitin 1980? nuk ju kujtohet? Nuk keni lindur në vitin 1980? Epo, Ehrlich mendonte se botës do t’i vinte fundi për shkak të mungesës së materialeve dhe tepricave të njerëzve. Ai tha se Anglia nuk do të ekzistonte deri në vitin 2000 dhe çmimet e lëndëve të para do të rriteshin në stratosferë. Simon i vuri bast se një paketë mallrash e zgjedhur nga Ehrlich do të binte në çmim real dhjetë vjet më vonë. Ehrlich zgjodhi shumë gjëra të pakta. Simoni e fitoi bastin. Sigurisht, të gjitha llojet e mungesave të pjesëve do të përkeqësojnë punën derisa prodhimi të fillojë, por përqendrohuni në pikën përfundimtare, jo në metodën. Pika përfundimtare këtu është dekarbonizimi. Elektrifikimi është thjesht një mjet për të arritur qëllimin. Hidrogjeni ose amoniaku i gjelbër mund të jenë mënyra për të shkuar për shumë procese industriale, duke hequr kështu presionin nga energjia elektrike. Një mungesë e vërtetë e litiumit nuk do të çojë në mungesë të baterive, por më tepër në bateri jo litium. Ose ndoshta në reaktorë të vegjël modularë ose me shkrirje. A nuk beson më askush në përparimin, zgjuarsinë dhe stimujt e tregut?

Pyetje: Shumë varet nga futja e kompanive elektrike në bord. A nuk i kaluan ata tre dekadat e fundit duke vonuar veprimet.

Përgjigje: Industria është tani në bord. Ata shohin mundësi. Deri në fund të vitit të ardhshëm, drejtuesit kryesorë të industrisë do të duken si anëtarë të përjetshëm të Sierra Club. Drejtuesit e industrisë që vazhdojnë të duken si mohues të ndryshimeve klimatike do të mënjanohen dhe përfundimisht do të zëvendësohen. Drejtorët do të thonë: “Nuk është personale. Është rreptësisht biznes.” Autenticiteti ka rëndësi.

Pyetje: Cila është perspektiva për industrinë e naftës?

Përgjigje: Mos harroni se tregu i naftës mezi është rritur për dekada, përgjithësisht 1% në vit ose më pak, askund aq shpejt sa ekonomia. (Shih figurën më poshtë.) Interesante në këtë aspekt, ajo i ngjan rrafshimit të kërkesës për energji elektrike.
Figura 2. PBB-ja reale kundrejt konsumit të naftës në SHBA (gjysmë-log)

Grafiku është në shkallë gjysmë-log, që do të thotë se pjerrësia e vijës tregon shkallën e rritjes. Në vitet 1965-2000, PBB-ja reale u rrit 3.3% në vit dhe konsumi i naftës 1.6% në vit. Në vitet 2000-2022, PBB-ja u rrit 1.9% në vit ndërsa konsumi i naftës u rrit me 0.2% në vit. Rreth 60% e naftës konsumohet në sektorin e transportit. Prodhuesit e automjeteve të transportit kanë vendosur të ndalojnë prodhimin e automjeteve që djegin karburantet e naftës brenda 10-15 viteve të ardhshme, që do të thotë se tregu më i madh i naftës më pas do të fillojë të bjerë me rreth 5% në vit (norma e skrapit të automobilave) në atë kohë. pikë. Nëse 60% e tregut tuaj bie 5% në vit dhe 40% rritet me 1% në vit, kjo do të thotë se shitjet do të bien, apo jo? E vetmja mënyrë që kompanitë e naftës mund ta shmangin këtë fat është të blejnë të gjithë prodhuesit e automobilave dhe t’i pengojnë ata të prodhojnë automjete elektrike. Ndërkohë, cila është strategjia e duhur e biznesit? Epo, ju ose mund të nxirrni sa më shumë naftë që të mundeni me çfarëdo çmimi ose ta shesni mallin aq lart sa të mundeni përpara se kërkesa të bjerë. Duke qenë se kërkesa për naftë është relativisht joelastike, a nuk ka më shumë kuptim të tarifohet sa më shumë që të jetë e mundur dhe të ndalohet politika publike në lidhje me klimën për aq kohë sa të jetë e mundur?

Pyetje: Diçka tjetër për të parë në 2023?

Përgjigje: Do të thotë diçka si paqja në Ukrainë apo një zbulim nafte nën Mar a Lago? Unë do të shikoja për dy artikuj, hidrogjenin dhe inxhinierinë mjedisore. Hidrogjeni sepse shumë firma të mëdha, të themeluara, teknologjikisht të zgjuara po investojnë në të, për transport ose më shumë gjasa për proceset industriale. Dhe mos mendoni vetëm për hidrogjenin si një gaz. Ai vjen si pjesë e përbërjeve kimike me përdorime shumë më të gjera si amoniaku, i cili ndryshe nga hidrogjeni tashmë ka shpërndarje dhe ruajtje në mbarë botën falë nevojës për pleh. Inxhinieri mjedisore me të vërtetë nënkupton heqjen e komponentëve nga ajri, të tilla si dioksidi i karbonit ose azoti, dhe përdorimi ose ruajtja e këtyre gazeve. Me fjalë të tjera, pse të mos hiqni dioksidin e karbonit nga ajri nëse është politikisht e pamundur të parandaloni përdoruesit e karburantit të karbonit që ta hedhin atë në ajër? A ka kuptim të luftosh bashkinë? /Nga Leonard Hyman dhe William Tilles

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Analiza e The Economist

Europa po shkon drejt recesionit!