Ishte koha më e mirë, ishte koha më e keqe të jesh një grua në teknologji.
“Unë me të vërtetë besoj se nuk ka kohë më të mirë për gratë në teknologji sesa sot,” tha për DW themeluesja dhe CEO Margaret Zablocka, duke reflektuar përsëri kur themeloi kompaninë e saj Onoco, një aplikacion popullor prindëror, në vitin 2020. Rrjeti mbështetës për gratë tashmë është shumë më mirë se dikur, tha ajo.
Atëherë si të shpjegohen rezultatet e një raporti të fundit nga Web Summit, ngjarja më e madhe e teknologjisë në botë? Në një anketë të vitit 2022 me gratë në komunitetin e teknologjisë së Web Summit, 70% thanë se mendonin se duhej të punonin më shumë për të provuar veten në rolet e tyre për shkak të gjinisë. Kjo ishte një rritje prej 36% krahasuar me shifrat e vitit 2019.
Numri i grave në skenën e startup-eve të teknologjisë po rritet dhe po hedh dritë mbi çështjet e lidhura me gjininë në industri. Rreth 20% e startupeve në mbarë botën kishin të paktën një themeluese femër në 2019, nga 10% në 2009, sipas të dhënave nga Crunchbase, e cila ofron njohuri mbi startup-et. Por edhe me një numër në rritje të grave në lojë, vetëm 2% e financimit të kapitalit sipërmarrës në Evropë shkoi për startup-et e të gjitha femrave në 2021 – edhe më pak se 3% e vogël në 2020.
“Investitorët nuk presin një grua”
“Shiko, paragjykimi është i vërtetë,” tha Rima Al-Shikh, themeluesja e një startupi të inteligjencës artificiale (AI) në një telefonatë nga Kanadaja, ku ajo është e bazuar. “Nuk do ta fsheh. Nuk është e thjeshtë. Nuk është ashtu siç u thua njerëzve “Hej, ndrysho” dhe ata do të ndryshojnë”, tha ajo për DW.
Al-Shikh ka qenë e fiksuar pas kompjuterëve dhe kodimit që kur ishte fëmijë në Siri, duke u rritur në një familje shkencëtarësh. Pasi punoi si konsulente teknologjike në botën e korporatave për disa vite, gjatë pandemisë ajo themeloi Begin AI, një platformë e AI që u mundëson kompanive të përpunojnë të dhënat e klientëve në një përvojë të personalizuar të përdoruesit pa pasur nevojë të ndërtojnë infrastrukturën e AI-së brenda shtëpisë.
Begin AI siguroi kohët e fundit 1 milion dollarë (944,000 €) në financim, duke përfshirë nga Sandpiper Ventures, një fond investimi kanadez i menaxhuar nga gratë për të investuar në kompani të drejtuara nga gratë. Kjo është diçka që do të thotë shumë për Al-Shikh.
“Njerëzit kanë [stereotipe seksiste] të zhytur thellë në trurin e tyre,” tha ajo. “Në mbledhjen e fondeve, është e qartë kur hyj në një dhomë, investitorët nuk presin të shohin një grua teknologe.”
Burrat e ndjejnë presionin
Zablocka thotë se ajo gjithashtu ka përjetuar paragjykime gjinore kur mbledh fonde për startup-in e saj me bazë në Londër. Themeluesi lançoi aplikacionin e prindërimit, i cili ju lejon të gjurmoni dhe planifikoni orarin e foshnjës tuaj sipas fazave të zhvillimit, pasi u bë nënë për herë të dytë – dhe pasi ajo kishte shpenzuar dhjetë vjet duke ndërtuar produkte dixhitale për bastet sportive dhe industrinë financiare.
“Njerëzit i lidhin shpejt pikat dhe mendojnë: “Mirë, ajo është e re. Ajo është një grua. Ajo filloi një kompani celulare për prindërit. Ndoshta do të thotë se nuk ka përvojë në teknologji”, tha ajo.
Gratë në teknologji janë shumë më të dukshme sot, thotë ajo. Mjaft e çuditshme, kjo mund të jetë një arsye pse më shumë gra po ndiejnë presion për të provuar se i përkasin.
“Mund të ketë pasur një zhgënjim në rritje midis burrave në teknologji se rëndësia e diversitetit dhe përfshirjes është një temë që po diskutohet edhe më hapur,” tha ajo, duke shtuar: “Dhe unë mendoj se disa njerëz mund të mendojnë se ka ndonjë padrejtësi atje.”
Tregu më i ngushtë do të thotë konkurrencë më e madhe
Është një moment frustrues në përgjithësi për sektorin e teknologjisë, pavarësisht nga gjinia juaj. Pas më shumë se një dekade të asaj që dukej si rritje e pandalshme, normat më të larta të interesit dhe kushtet më të shtrënguara ekonomike kanë goditur rëndë financimin e teknologjisë. Indeksi i aksioneve NASDAQ i teknologjisë së rëndë në SHBA humbi 7.4 trilion dollarë midis nëntorit 2021 dhe nëntorit 2022.
Investitorët po i kontrollojnë kompanitë më tërësisht përpara se të blejnë. Më parë, kur paratë rridhnin lirshëm, ata shpesh zgjidhnin kompani që kishin pak ose aspak rast biznesi, vuri në dukje Al-Shikh, duke u mbështetur në atë që ata mendonin si “instinkt”.
“Pra, ju mendoni se ky është një person i mrekullueshëm [për të investuar] sepse pse?” ajo tha. “Ndoshta sepse ata flasin theksin tuaj. Ata ndajnë ngjyrën tuaj. Ata flasin gjuhën tuaj.”
Me më pak burime për të shkuar përreth, gratë në hapësirën e teknologjisë mund të ndihen si një objektiv për zhgënjimin e bashkëmoshatarëve të tyre. Zablocka së fundmi mori pjesë në një konferencë të inteligjencës artificiale në Londër, ku një nga panelet e ekspertëve ishin të gjitha gra. Nga vendi i saj në audiencë, ajo mund të dëgjonte zëra pas saj duke thënë se panelistët ndoshta ishin përzgjedhur për shkak të gjinisë së tyre.
“Pasi dëgjuan se çfarë kishin për të thënë këto gra, mendoj se ata ndoshta u turpëruan [për ta menduar atë],” tha ajo. “Sepse panelistët ishin shumë të ditur.”
Fillesat janë ende një vend i mrekullueshëm për gratë
Përqendrimi më pak në gjininë e tyre dhe lënia e cilësisë së punës së tyre të flasë vetë është një mënyrë për të ndihmuar në mbështetjen e grave në teknologji, thonë të dy CEO-të.
“Po, jam një femër themeluese, por gjithashtu do të doja të më trajtonin thjesht si themeluese”, tha Zablocka. “Më mirë të fokusohemi te bota e meshkujve dhe çfarë mund të bëjmë për t’i ndihmuar meshkujt të kuptojnë më mirë”.
Për të, kjo do të thotë përmirësim i politikave të lejes prindërore në mënyrë që gratë të mos jenë më prindi i paracaktuar. Për ta bërë më të lehtë ndarjen e detyrave prindërore është një qëllim kryesor i aplikacionit të kompanisë së saj.
Teknologjia është ende një hapësirë e shkëlqyer për gratë, të dy themeluesit pajtohen, veçanërisht në skenën e startup-eve, ku themeluesit kanë shumë fleksibilitet për të ndërtuar vlerat e tyre në organizatë, më shumë se sa në botën e korporatave.
“Në përvojën time, shumica e njerëzve, duke u dhënë mundësinë për të bërë gjënë e duhur dhe të vetëdijshëm se çfarë është gjëja e duhur, ata do ta bëjnë atë,” tha Al-Shikh. “Mendoj se startup-et janë të pozicionuara më mirë për të krijuar ndryshime më të thella, me siguri”.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “Deutsche Welle“