Kwame Brathwaite, aktivisti dhe fotografi pionier, puna e së cilit ndihmoi në përcaktimin e estetikës së lëvizjes “Black is Beautiful” të viteve 1960 dhe më tej, vdiq më 1 prill, në moshën 85-vjeçare.
Djali i tij, Kwame Brathwaite, Jr, njoftoi vdekjen e babait të tij në një postim në Instagram ku shkruhej pjesërisht, “Jam thellësisht i pikëlluar të ndaj se Baba im, patriarku i familjes sonë, rocki ynë dhe heroi im ka kaluar në tranzicion”.
Puna e Brathwaite ka qenë subjekt i interesit të ringjallur nga kuratorë, historianë dhe koleksionistë vitet e fundit, dhe retrospektiva e tij e parë e madhe institucionale, e cila u organizua nga Fondacioni Aperture, bëri debutimin e saj në 2019 në Qendrën Kulturore Skirball në Los Anxhelos përpara se të udhëtonte në vendi.
Brathwaite lindi në 1938 nga emigrantë Barbadian, në atë që ai e quajti “Republika Popullore e Brooklyn” në Nju Jork, megjithëse familja e tij u shpërngul prej andej në Harlem dhe më pas në Bronx të Jugut kur Brathwaite ishte 5 vjeç. Ai ndoqi Shkollën e Artit Industrial (tani Shkolla e Lartë e Artit dhe Dizajnit) dhe, sipas profileve të Brathwaite në T Magazine dhe Vice, u tërhoq nga fotografia për dy momente. E para ishte në gusht të vitit 1955, kur një 17-vjeçar Brathwaite hasi në fotografinë bezdisëse të David Jackson të një Emmett Till të brutalizuar në arkivolin e tij të hapur. E dyta ishte në vitin 1956, kur – pasi ai dhe vëllai i tij Elombe bashkë-themeluan Shoqërinë dhe Studion e Arteve të Xhazit Afrikan (AJASS) – Brathwaite pa një të ri duke bërë foto në një klub xhazi të errët pa përdorur një blic dhe mendjen e tij u ndez me mundësi.
Duke përdorur një kamerë me format të mesëm Hasselblad, Brathwaite u përpoq të bënte të njëjtën gjë, duke mësuar të punonte me dritë të kufizuar në një mënyrë që përmirësonte narrativën vizuale të imazheve të tij. Së shpejti ai do të zhvillonte gjithashtu një teknikë të dhomës së errët që pasuroi dhe thelloi mënyrën se si do të shfaqej lëkura e zezë në fotografinë e tij, duke e përmirësuar praktikën në një dhomë të vogël të errët në apartamentin e tij në Harlem. Brathwaite vazhdoi të fotografonte legjendat e xhazit që performonin gjatë viteve 1950 dhe 1960, duke përfshirë Miles Davis, John Coltrane, Thelonious Monk dhe të tjerë.
“Ju dëshironi të merrni ndjenjën, disponimin që po përjetoni kur ata luajnë,” i tha Brathwaite Aperture Magazine në 2017. “Kjo është gjëja. Ju dëshironi ta kapni atë.”
Nga fillimi i viteve 1960, së bashku me pjesën tjetër të AJASS, Brathwaite filloi të përdorte aftësitë e tij fotografike dhe organizuese për t’iu kundërvënë me vetëdije standardeve të bukurisë të zbardhura, eurocentrike. Grupi doli me konceptin e Grandassa Models, gra të reja zezake të cilat Brathwaite do t’i fotografonte, duke festuar dhe theksuar tiparet e tyre. Në vitin 1962, AJASS organizoi “Natyrisht ’62”, një shfaqje mode e mbajtur në një klub të Harlemit të quajtur Manor Purple dhe me modelet. Shfaqja do të vazhdonte të mbahej rregullisht deri në vitin 1992. Në vitin 1966, Brathwaite u martua me gruan e tij Sikolo, një model Grandassa, të cilën e kishte takuar në rrugë një vit më parë, kur e pyeti nëse mund të bënte portretin e saj. Të dy mbetën të martuar për pjesën tjetër të jetës së Brathwaite.
Nga vitet 1970, fokusi i Brathwaite në xhaz u zhvendos në forma të tjera të muzikës popullore zezake. Në vitin 1974, ai udhëtoi në Afrikë me Jackson Five për të dokumentuar turneun e tyre, duke fotografuar gjithashtu ndeshjen historike të boksit “Rumble in the Jungle” midis Muhammad Ali dhe George Foreman në atë që tani është Republika Demokratike e Kongos po atë vit. Komisionet në këtë epokë panë gjithashtu Brathwaite duke fotografuar Nina Simone, Stevie Wonder, Sly and the Family Stone, Bob Marley dhe legjenda të tjera të muzikës.
Përgjatë dekadave që pasuan, Brathwaite vazhdoi të eksploronte dhe zhvillonte mënyrën e tij të fotografisë, të gjithë përmes lenteve të etikës “Black is Beautiful”. Në vitin 2016, Brathwaite iu bashkua listës së Galerisë Philip Martin në Los Anxhelos dhe ai po vazhdonte të fotografonte deri në vitin 2018, kur qëlloi artisten dhe stilisten Joanne Petit-Frère për The New Yorker.
Profili i T Magazine për vitin 2021, i botuar me rastin e udhëtimit retrospektiv të Brathwaite në Muzeun e Artit Blanton në Austin, Teksas, vuri në dukje se shëndeti i fotografit po dështon aq sa ai nuk ishte në gjendje të intervistohej për artikullin. Një ekspozitë e veçantë, “Kwame Brathwaite: Gjërat që ia vlen të presësh”, është aktualisht në ekspozitë në Institutin e Artit të Çikagos, ku do të qëndrojë deri më 24 korrik./cnn