Drejtuesit e biznesit vazhdojnë të flasin për të. Mësuesit po luftojnë se çfarë të bëjnë për këtë. Dhe artistë si Drake duken të zemëruar për këtë.
Duajeni ose urreni, të gjithë po i kushtojnë vëmendje inteligjencës artificiale tani. Pothuajse brenda natës, një prodhim i ri i mjeteve të AI ka gjetur rrugën e tij në produktet e përdorura nga miliarda njerëz, duke ndryshuar mënyrën se si ne punojmë, blejmë, krijojmë dhe komunikojmë me njëri-tjetrin.
AI mbështet potencialin e teknologjisë për të rritur produktivitetin tonë, duke krijuar një epokë të re të vendeve të punës, arsimit më të mirë dhe trajtimeve më të mira për sëmundjet. Skeptikët e inteligjencës artificiale kanë ngritur shqetësime për potencialin e teknologjisë për të prishur punët, për të mashtruar njerëzit dhe ndoshta për të sjellë fundin e njerëzimit siç e njohim ne. Në mënyrë konfuze, disa drejtues në Silicon Valley duket se mbajnë të dyja grupet e pikëpamjeve në të njëjtën kohë.
Ajo që është e qartë, megjithatë, është se AI nuk po largohet, por po ndryshon shumë shpejt. Këtu është gjithçka që duhet të dini!
Çfarë është AI?
Në vetëdijen publike, “inteligjenca artificiale” mund të krijojë imazhe të makinave vrasëse të etur për të kapërcyer njerëzit dhe të afta për ta bërë këtë. Por në industrinë e teknologjisë, është një term i gjerë që i referohet mjeteve të ndryshme që janë trajnuar për të kryer një gamë të gjerë detyrash komplekse që mund të kenë kërkuar më parë disa të dhëna nga një person aktual.
Nëse përdorni internetin, atëherë pothuajse me siguri përdorni shërbime që mbështeten në AI për të renditur të dhënat, për të filtruar përmbajtjen dhe për të bërë sugjerime, midis detyrave të tjera.
Është teknologjia që lejon Netflix të rekomandojë filma dhe që ndihmon në heqjen e postës së padëshiruar, gjuhës së urrejtjes dhe përmbajtjeve të tjera të papërshtatshme nga burimet tuaja të mediave sociale. Ai ndihmon në fuqizimin e gjithçkaje, nga veçoritë e korrigjimit automatik dhe Google Translate te shërbimet e njohjes së fytyrës, e fundit prej të cilave përdor AI që, sipas fjalëve të Microsoft, “imiton një aftësi njerëzore për të njohur fytyrat e njeriut”.
Inteligjenca artificiale mund të jetë gjithashtu e suksesshme në zhvillimin e teknikave për zgjidhjen e një game të gjerë problemesh të botës reale, të tilla si rregullimi i sinjaleve të trafikut në kohë reale për të menaxhuar problemet e mbipopullimit ose duke ndihmuar profesionistët mjekësorë të analizojnë imazhet për të bërë një diagnozë. Inteligjenca artificiale është gjithashtu thelbësore për zhvillimin e makinave vetë-drejtuese duke përpunuar sasi të jashtëzakonshme të dhënash vizuale në mënyrë që automjetet të kuptojnë rrethinën e tyre.
Pra, pse të gjithë po flasin për AI tani?
Përgjigja e shkurtër: ChatGPT.
Për vite me radhë, AI ka funksionuar kryesisht në sfondin e shërbimeve që ne përdorim çdo ditë. Kjo ndryshoi pas lëshimit në nëntor të ChatGPT, një chatbot viral që vendos fuqinë e AI përpara dhe në qendër.
Njerëzit kanë përdorur tashmë ChatGPT, një mjet i krijuar nga OpenAI, për të hartuar padi, për të shkruar tekste këngësh dhe për të krijuar abstrakte të letrave kërkimore aq të mira saqë kanë mashtruar edhe disa shkencëtarë. Mjeti madje ka kaluar provime të standardizuara. Dhe ChatGPT ka ndezur një konkurrencë të fortë midis kompanive të teknologjisë për të zhvilluar dhe vendosur mjete të ngjashme.
Microsoft dhe Google kanë prezantuar secili veçori të mundësuara nga AI gjeneruese, teknologjia që mbështet ChatGPT, në mjetet e tyre më të përdorura të produktivitetit. Meta, Amazon dhe Alibaba kanë thënë se po punojnë gjithashtu në mjete gjeneruese të AI. Dhe shumë biznese të tjera gjithashtu duan të hyjnë në aksion.
Është e rrallë të shohësh një teknologji të fundit të bëhet kaq e përhapur pothuajse brenda natës. Tani bizneset, edukatorët dhe ligjvënësit janë të gjithë në garë për t’u përshtatur.
Si funksionon saktësisht AI gjeneruese?
AI gjeneruese mundëson mjetet për të krijuar punë të shkruar, imazhe dhe madje edhe audio në përgjigje të kërkesave nga përdoruesit.
Për të marrë këto përgjigje, disa kompani Big Tech kanë zhvilluar modelet e tyre të mëdha gjuhësore të trajnuara në sasi të mëdha të të dhënave në internet. Shtrirja dhe qëllimi i këtyre grupeve të të dhënave mund të ndryshojnë. Për shembull, versioni i ChatGPT që doli publik vitin e kaluar ishte trajnuar vetëm për të dhënat deri në vitin 2021 (tani është më i përditësuar).
Këto modele funksionojnë përmes një metode të quajtur të mësuarit e thellë, e cila mëson modelet dhe marrëdhëniet midis fjalëve, kështu që mund të bëjë përgjigje parashikuese dhe të gjenerojë rezultate përkatëse për kërkesat e përdoruesve.
Si ndryshon AI gjeneruese nga AGI?
Sado mbresëlënëse që mund të duken disa shërbime gjeneruese të AI, ato në thelb bëjnë vetëm përputhjen e modeleve. Këto mjete mund të imitojnë shkrimet e të tjerëve ose të bëjnë parashikime se cilat fjalë mund të jenë të rëndësishme në përgjigjet e tyre bazuar në të gjitha të dhënat për të cilat ata janë trajnuar më parë.
AGI, nga ana tjetër, premton diçka më ambicioze – dhe të frikshme.
AGI – shkurtim i inteligjencës së përgjithshme artificiale – i referohet teknologjisë që mund të kryejë detyra inteligjente si mësimi, arsyetimi dhe përshtatja ndaj situatave të reja në mënyrën se si njerëzit bëjnë. Shefi ekzekutiv i OpenAI, Sam Altman, ka vënë në lojë mundësinë e një AGI superinteligjente që mund të vazhdojë të ndryshojë botën ose ndoshta të dështojë dhe t’i japë fund njerëzimit.
Për momentin, megjithatë, AGI mbetet thjesht hipotetike, kështu që mos u shqetësoni shumë për të.
Sa pjesë e nxitimit të arit të AI është thjesht reklamë?
Sa herë që ka një zhurmë të tepërt rreth një teknologjie, është mirë të jesh skeptik – dhe sigurisht që ka shumë të tilla këtu. Magjepsja e investitorëve me inteligjencën artificiale ka ndihmuar që Wall Street të kthehet në një treg të rritjes, pavarësisht nga pasiguria e vazhdueshme ekonomike.
Jo të gjitha mjetet e inteligjencës artificiale janë njësoj të dobishme dhe shumë kompani me siguri do të reklamojnë veçoritë dhe strategjitë e AI thjesht për të hyrë në ciklin aktual të reklamave. Por edhe vetëm në gjashtë muajt e fundit, AI tashmë ka treguar potencial për të ndryshuar mënyrën se si njerëzit kryejnë detyra të shumta të përditshme.
Një nga pikat më të mëdha të shitjes rreth chatbots AI, për shembull, është aftësia e tyre për t’i bërë njerëzit më produktivë. Në fillim të këtij viti, disa agjentë të pasurive të paluajtshme i thanë CNN se ChatGPT u kurseu atyre orë pune jo vetëm duke shkruar lista për shtëpitë për shitje, por gjithashtu duke kërkuar përdorimet e lejuara për toka të caktuara dhe duke llogaritur se çfarë mund të jenë pagesat e hipotekës ose kthimi i investimit për një klient, i cili zakonisht përfshin formula dhe kalkulatorë të hipotekës.
Inteligjenca artificiale është gjithashtu shumë më e gjerë se ChatGPT dhe mjetet e tjera gjeneruese të AI. Edhe nëse mendoni se chatbot-et e AI janë të bezdisshëm ose mund të jenë një modë, teknologjia themelore do të vazhdojë të fuqizojë përparime domethënëse në produkte dhe shërbime për vitet në vijim.
A do të më vjedhë punën?
Frika është se AI do të eliminojë miliona vende pune. Shpresohet se do të ndihmojë në përmirësimin e mënyrës se si miliona bëjnë punën e tyre. Realiteti aktual është diku në mes.
Kompanitë ka të ngjarë të kenë nevojë për punëtorë të rinj për t’i ndihmuar ata të zbatojnë dhe menaxhojnë mjetet e AI. Punësimi i analistëve dhe shkencëtarëve të të dhënave, specialistëve të mësimit të makinerive dhe ekspertëve të sigurisë kibernetike parashikohet të rritet mesatarisht 30% deri në vitin 2027, sipas një vlerësimi të fundit nga Forumi Ekonomik Botëror.
Por përhapja e AI gjithashtu ka të ngjarë të rrezikojë shumë role përfundimisht. Mund të ketë 26 milionë më pak punë për mbajtjen e të dhënave dhe punë administrative deri në vitin 2027, parashikoi WEF. Nëpunësit e futjes së të dhënave dhe sekretarët ekzekutivë pritet të shohin humbjet më të mëdha.
Tani për tani, ka qartë kufizime se sa mirë AI mund ta bëjë punën e një njeriu më vete. Kur CNET, një media, eksperimentoi me përdorimin e AI për të shkruar artikuj, u vu nën shqyrtim për publikimin e pjesëve me gabime faktike. Po kështu, një avokat në maj u bë tituj për citimin e çështjeve gjyqësore të rreme tek një gjyqtar i ofruar nga ChatGPT. Në një deklaratë nën betim, avokati tha se ai kurrë nuk e kishte përdorur ChatGPT si një mjet kërkimor ligjor më parë dhe “ishte i pavetëdijshëm për mundësinë që përmbajtja e tij të ishte e rreme”.
A është AI i rrezikshëm?
Drejtuesit kryesorë të AI kanë paralajmëruar se AI potencialisht mund të sjellë zhdukjen e njerëzve. Por të njëjtët drejtues janë gjithashtu në garë për të vendosur teknologjinë në produktet e tyre.
Disa ekspertë thonë se përqendrimi në skenarë të largët të fundit të botës mund të largojë vëmendjen nga dëmet më të menjëhershme që mund të shkaktojë AI, të tilla si përhapja e dezinformatave, përjetësimi i paragjykimeve që ekzistojnë në të dhënat e trajnimit dhe mundësimi i diskriminimit.
Për shembull, AI gjeneruese mund të përdoret për të krijuar falsifikime të thella për të përhapur propagandë gjatë zgjedhjeve ose për të mundësuar një epokë të re të frikshme mashtrimesh. Disa modele të inteligjencës artificiale janë kritikuar gjithashtu për atë që industria i quan “halucinacione” ose informacione të krijuara.
Edhe para ngritjes së ChatGPT, kishte shqetësime rreth AI që vepron si një roje që mund të përcaktojë se kush bën dhe nuk ecën përpara në një proces punësimi, për shembull. Sistemet e njohjes së fytyrës me energji artificiale artificiale kanë rezultuar gjithashtu në disa arrestime të gabuara, dhe hulumtimi ka treguar se këto sisteme janë më të prirur ndaj gabimeve kur përpiqen të përputhen me fytyrat e njerëzve me lëkurë më të errët.
Sa më shumë mjete të inteligjencës artificiale të përfshihen në pjesët thelbësore të shoqërisë, aq më shumë potencial ka për pasoja të padëshiruara.
Ku shkon AI nga këtu?
Rregullatorët në Shtetet e Bashkuara dhe Evropë po bëjnë presion për legjislacionin për të ndihmuar në vendosjen e parmave mbrojtëse për AI, gjë që përfundimisht mund të ndikojë në zhvillimin e teknologjisë. Por është e paqartë nëse ligjvënësit mund të mbajnë ritmin me përparimet e shpejta në AI.
Ekspertët besojnë se në muajt në vijim, AI gjeneruese do të vazhdojë të krijojë imazhe, video dhe audio edhe më realiste që mund të prishin më tej median, argëtimin, teknologjinë dhe industri të tjera. Teknologjia ka të ngjarë të bëhet gjithnjë e më bisedore dhe e personalizuar.
Në mars, OpenAI zbuloi GPT-4, versionin e gjeneratës së ardhshme të teknologjisë që fuqizon ChatGPT. Sipas kompanisë dhe testeve të hershme, GPT-4 është në gjendje të ofrojë përgjigje më të detajuara dhe të sakta me shkrim, të kalojë teste akademike me nota të larta dhe të ndërtojë një faqe interneti pune nga një skicë e vizatuar me dorë. (Altman ka thënë më parë se OpenAI nuk po trajnon ende GPT-5.)
AI pothuajse me siguri do të futet në shumë produkte dhe shërbime të tjera në muajt e ardhshëm. Kjo do të thotë që ne të gjithë do të duhet të mësojmë se si të jetojmë me të.
Siç e tha ChatGPT në përgjigje të një kërkese nga CNN, “AI ka potencialin për të transformuar jetën tonë … por është thelbësore që kompanitë dhe individët të jenë të ndërgjegjshëm për rreziqet shoqëruese dhe të adresojnë me përgjegjësi shqetësimet.”
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “CNN“