MENU
klinika

"Project Syndicate"

Rritja e presionit mbi të ardhurat e naftës të Rusisë

05.10.2023 - 12:58

Luftërat fitohen dhe humbasin në fushat e betejës. Por financat publike luajnë një rol kritik në përcaktimin e asaj se çfarë mund të përballojnë luftëtarët. Kjo është veçanërisht e vërtetë për një luftë të gjatë, gjë që është bërë tashmë pushtimi i plotë i Ukrainës nga Rusia.

Duke refuzuar të përfshijë fondet për Ukrainën si pjesë e marrëveshjes së fundit për të shmangur një mbyllje të qeverisë, Kongresi i SHBA-së i dërgoi një sinjal inkurajimi presidentit rus Vladimir Putin. Ndërkohë, rritja e çmimeve globale të naftës (tani mbi 90 dollarë për fuçi) që nga korriku po siguron të ardhura të reja për përpjekjet luftarake të Rusisë dhe një nxitje të mëtejshme psikologjike për Kremlinin.

Për të kthyer valën në favor të Ukrainës, Kongresi duhet të rivendosë fondet, një lëvizje e mbështetur nga udhëheqësit demokratë dhe republikanë të Senatit, Chuck Schumer dhe Mitch McConnell, respektivisht. Përveç kësaj, dhe po aq e rëndësishme, SHBA-ja duhet të ndërmarrë hapa të mëtejshëm për të reduktuar të ardhurat e Rusisë nga nafta.

John McCain, senatori i ndjerë i SHBA-së dhe kandidati republikan presidencial i vitit 2008, tha se Rusia është një pikë karburanti e maskuar si një vend. Edhe para shkurtit 2022, kur Rusia kishte akses të plotë në tregjet ndërkombëtare, gati gjysma e të ardhurave të qeverisë vinin nga taksat e energjisë dhe eksportet e energjisë. Tani pothuajse të gjitha të ardhurat nga këmbimi valutor vijnë nga eksportet e naftës.

Kufiri i çmimit për naftën ruse, i nisur nga Sekretarja e Thesarit e SHBA-së, Janet Yellen dhe i prezantuar nga një koalicion i udhëhequr nga G7 në fund të vitit 2022, ishte krijuar për të reduktuar ato të ardhura duke mbajtur naftën ruse në treg për të mbajtur nën kontroll çmimet botërore. Një kufi fillestar i çmimit prej 60 dollarë për fuçi u prezantua në dhjetor 2022, me raporte që sugjeronin se vendet po përdornin kufirin e ardhshëm para kohe për të negociuar çmime më të ulëta për naftën ruse. Përgjatë gjysmës së parë të vitit 2023, kufiri ndihmoi në uljen e të ardhurave të Kremlinit me 45% nga viti në vit. Shumë pjesëmarrës të tregut e përshëndetën atë si një sukses.

Kufiri i çmimit zbatohet për dërgesat e naftës ruse që përdorin shërbime nga vendet e koalicionit të kufirit të çmimeve. Për shembull, dërgesat që udhëtojnë me anije në pronësi greke, ose janë të siguruara nga siguruesit ose risiguruesit në Mbretërinë e Bashkuar, duhet të jenë në përputhje me kufirin e çmimit. Në rrjedhën normale të biznesit, siguruesit dhe transportuesit nuk e shohin gjithmonë çmimin për naftën që ata sigurojnë ose transportojnë, kështu që koalicioni G7 shpiku një sistem për t’i kërkuar një palë në transaksion që të sigurojë një vërtetim se çmimi është nën kufirin.

Dy gjëra kanë ndodhur në dhjetë muajt e fundit për ta bërë kufirin e çmimit më pak të detyrueshëm. Së pari, Rusia bleu flotën e saj të cisternave, kryesisht anije më të vjetra dhe në disa raste të dëmtuara që nuk ishin të detajuara sipas standardeve ndërkombëtare dhe si rrjedhim nuk merrnin pjesë në treg. Këto cisterna jo vetëm që ndihmojnë Rusinë të përmbysë kufirin e çmimeve; ata gjithashtu janë më të rrezikuar për të shkaktuar një derdhje katastrofike ose fatkeqësi të tjera mjedisore. Së dyti, Rusia supozohet se ofron (ose organizon) vërtetime të rreme, duke vërtetuar në mënyrë të pandershme çmimet nën kufirin.

Në përgjigje, disa komentues kanë ngritur duart dhe kanë pohuar se politika e kufirit të çmimeve duhet të braktiset – një përgjigje që Kremlini do ta përshëndeste me tallje dhe kënaqësi. Ashtu si tregjet përshtaten me rrethanat e reja, po ashtu duhet të përshtaten edhe politikëbërësit. Duhet të ndërmerren tre hapa për të rritur presionin mbi të ardhurat e naftës të Rusisë.

Hapi i parë është të shtrëngoni zbatimin e kufirit të çmimit dhe të mbështeteni te transportuesit, siguruesit dhe ofruesit e tjerë të shërbimeve për të kontrolluar për vërtetime të rreme. Nëse kjo nuk mjafton, SHBA duhet të punojë me partnerët dhe aleatët e saj për të vendosur tarifa tranziti për të reduktuar të ardhurat që shkojnë në Rusi. Koalicioni G7, për shembull, mund të ngrejë një lloj kabinë pagese në pikat kyçe të mbytjes – siç janë ngushticat daneze – që cisternat ruse të naftës duhet të kalojnë për të arritur në tregjet globale. Më pas, kabina e pagesës detare mund t’i ngarkojë të gjitha dërgesat e naftës ruse diferencën midis çmimit kufitar dhe çmimit aktual të tregut botëror. Dërguesi mund të aplikojë më pas për një zbritje të asaj shume, nëse të gjitha dokumentet e tyre janë në rregull. Për shembull, nëse çmimi botëror i naftës ishte 90 dollarë për fuçi me kapak ende në 60 dollarë, taksa do të ishte 30 dollarë për fuçi – rimbursohet vetëm nëse dërguesi mund të provojë, përtej çdo dyshimi të arsyeshëm, se ai ka paguar vetëm 60 dollarë.

Logjika ekonomike sugjeron që, në këtë rast, taksa do të dilte nga gjoksi i luftës së Rusisë dhe nuk do të rezultonte në çmime më të larta për blerësit, sepse blerësit mund të kalojnë gjithmonë te një furnizues tjetër që shet me çmime botërore.

Të ardhurat nga kabina e pagesës mund të përdoren për të financuar Ukrainën, për të ndihmuar vendet me të ardhura të ulëta të përballojnë kostot e çmimeve më të larta të naftës, për të financuar investime të energjisë së pastër në botën në zhvillim (duke reduktuar nevojën e tyre për lëndë djegëse fosile) ose për të ndihmuar në financimin e një fondi pastrimi në rast se Rusia Cisternat e ndryshkura të naftës shkaktojnë derdhje (ose të gjitha sa më sipër). Kjo qasje në thelb do të përdorte tarifën për të siguruar që Rusia të marrë në shtëpi jo më shumë se kufiri i çmimit për dërgesat e saj të naftës.

Dhe në rast se kjo nuk ndalon shitjet e naftës ruse me çmime të larta, SHBA mund të përdorë sanksione dytësore për të synuar çdo transaksion që përfshin naftën ruse mbi kufirin e çmimit, pavarësisht nëse transportohet në anije ruse, kamerune ose greke dhe është i siguruar nga britanikët, ose kompanitë ruse. Sanksionet dytësore do të nënkuptojnë se çdo subjekt i lidhur me një dërgesë nafte ruse mbi kufirin aktual prej 60 dollarë për fuçi do të rrezikonte të humbiste aftësinë për t’u angazhuar me sistemin financiar të SHBA nëse kapet.

Rusia po fiton grushta parash nga shitjet e saj të naftës dhe po i përdor të ardhurat për të blerë tanke, për të paguar ushtarë dhe për të mbajtur luftën jashtë mendjes së qytetarëve të zakonshëm rusë. Çmimet e larta të naftës i mundësojnë Putinit të testojë vendosmërinë e demokracive perëndimore dhe mosfunksionimi në Capitol Hill i shkon në dorë.

Kjo e bën kufirin e çmimit dhe zgjerimet që ne kemi propozuar, edhe më të rëndësishme për reduktimin e aftësisë së Putinit për të vazhduar luftën. G7 dhe aleatët e saj kanë mjetet e nevojshme për të minuar përpjekjet luftarake të Rusisë në një mënyrë që nuk destabilizon ekonominë botërore. Është koha për t’i përdorur ato.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “Project Syndicate

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Russian Today/ Çfarë përgjigje japin analistët e Bankës së Amerikës?

A mund të arrijë nafta në 100 dollarë për fuçi?