Javën e kaluar, qeveria izraelite urdhëroi kompaninë e saj shtetërore të energjisë elektrike të ndalojë furnizimin me energji elektrike në Rripin e Gazës disa ditë pasi grupi militant palestinez Hamas filloi një sulm të befasishëm ndaj vendit. Zyra e kryeministrit izraelit zbuloi se kabineti i sigurisë ka miratuar disa hapa për të shkatërruar aftësitë ushtarake dhe qeveritare të Hamasit dhe Xhihadit Islamik “për shumë vite”, në një luftë që ka parë më shumë se 3,000 palestinezë dhe rreth gjysmën e shumë izraelitëve të vrarë.
Por tani ka një rrezik në rritje që kjo mund të përshkallëzohet në një konflikt rajonal pasi Hezbollahu me qendër në Liban paralajmëroi se është gati të hyjë plotësisht në luftë në mbështetje të Hamasit. Në të vërtetë, ka frikë në rritje se Hezbollahu mund të hapë një front të ri kundër Izraelit me urdhër të liderëve të tij dhe mbështetësve të tyre iranianë, ndërkohë që Irani ka paralajmëruar për veprime parandaluese kundër Izraelit nëse ai vazhdon me një ofensivë tokësore.
Dhe disa ekspertë të mallrave tani thonë se tregjet e naftës e kanë nënçmuar këtë rrezik dhe çmimet e naftës mund të rriten në qiell nëse situata e mësipërme shpaloset. Analistët e mallrave në Standard Chartered kanë vënë në dukje një reduktim afatmesëm të eksporteve të naftës iraniane si pasojën më të mundshme të ndryshimeve në peizazhin gjeopolitik. Në gusht, u raportua se eksportet e naftës iraniane kishin arritur nivele rekord falë pjesërisht të administratës së Bidenit që zgjodhi të shikonte nga ana tjetër, ndërsa Teherani rrit prodhimin gjoja në një përpjekje për të mbajtur tregjet të furnizuara mirë dhe çmimet e naftës të ulëta.
Përgjigja e çmimit ndaj përshkallëzimit të tensioneve në Lindjen e Mesme deri më tani ka qenë modeste; megjithatë, lufta Izrael-Gaza ka të ngjarë të shkaktojë një ndryshim të rëndësishëm në politikën e SHBA-së ndaj Iranit për shkak të mbështetjes dhe mbështetjes së hapur për Hamasin.
Kufizimet në eksportet e naftës iraniane u lehtësuan pas nënshkrimit të Planit të Përbashkët Gjithëpërfshirës të Veprimit (JCPOA) në 2015, por u shtrënguan përsëri pasi SHBA u tërhoq nga JCPOA gjatë administratës Trump, me prodhimin që ra nën 2 miliardë në ditë në 2020. Prodhimi dhe eksportet e naftës iraniane janë rritur ndjeshëm nën administrimin e Bidenit, me prodhimin që ka arritur në 3 mb/d, duke përfshirë 500,000 b/d në vitin aktual, ndërsa eksportet janë pak më pak se 2 mb/d.
StanChart thotë se ndryshimet në pozicionimin në tregjet e të ardhmes së naftës kanë qenë modeste, pavarësisht nga një rritje e konsiderueshme e paqëndrueshmërisë. Analistët vërejnë se nuk është një bisht ekstrem i shpërndarjes siç mund të pritet në një krizë të plotë të Lindjes së Mesme, duke shtuar se pozicionimi spekulativ nuk është gjithashtu ekstrem, veçanërisht në Brent. Të dhënat më të fundit të menaxherit të fondit tregojnë se çmimet janë rreth 6 dollarë për fuçi (bbl) më të ulëta se në fund të shtatorit, pavarësisht se nuk ka një ulje të ndjeshme në bazat. StanChart thotë se rreziku gjeopolitik i Lindjes së Mesme aktualisht është duke u nënçmuar ndjeshëm dhe se vetëm bazat aktuale janë të mjaftueshme për të justifikuar një ndryshim të plotë të nënvlerësimit të çmimeve të këtij muaji.
Kërkesa për naftë tejkalon pikun para kovid
Sido që të jetë, bazat e naftës janë forcuar ndjeshëm. Sipas StanChart, kërkesa globale për naftë ka tejkaluar tashmë kërkesën për naftë para kovid të vendosur në gusht 2019, mesatarisht 102.33 milionë fuçi në ditë (mb/d), e mirë për një rritje m/m prej 1.2 mb/d dhe një rritje vjetore prej 2.3 mb/d. Analistët kanë hedhur poshtë argumentet e disa analistëve të Wall Street se çmimet e larta të naftës kanë shkaktuar tashmë shkatërrimin e kërkesës.
Disa javë më parë, analistët e JPMorgan paralajmëruan se kërkesa për naftë do të bjerë në tremujorin aktual për shkak të rritjes së mëparshme prej gati 30% të çmimeve të naftës në tremujorin e mëparshëm.
“Kina dhe India nxitën rritjen e kërkesës globale për naftë këtë vit, por Kina zgjodhi të tërheqë inventarët e brendshëm të naftës së papërpunuar në gusht dhe shtator, pasi çmimet e naftës u rritën. Tashmë ka shenja që konsumatorët janë përgjigjur duke ulur konsumin e karburantit,” shkroi Natasha Kaneva, kreu i ekipit të strategjisë globale të mallrave në JPMorgan.
Kjo tezë e ulët mund të ketë njëfarë vlefshmërie duke marrë parasysh tendencat e përziera të naftës së papërpunuar dhe të distiluar që vijnë nga SHBA Javën e kaluar, inventarët e naftës së papërpunuar në SHBA u rritën me 10.18 mb w/w në 424.24 mb, duke ulur deficitin nën mesataren pesëvjeçare me 5.96 mb në 13 mb. . Megjithatë, inventarët e naftës së papërpunuar në qendrën e çmimeve të WTI në Cushing, Oklahoma, mbetën afër minimumit operacional, duke rënë me 0.32 mb në nivelin më të ulët 15-mujor prej 21.77 mb.
Fatmirësisht, çmimet e karburanteve kanë vazhduar të bien pavarësisht rritjes së fundit të çmimeve të naftës së papërpunuar. Një gallon benzinë aktualisht po shitet me një mesatare kombëtare prej 3,575 dollarë, më e ulët se 3,881 dollarë një muaj më parë dhe 3,870 dollarë një vit më parë, ndërsa nafta shitet me 4,464 dollarë për gallon nga 4,575 dollarë një muaj më parë dhe 5,304 dollarë një vit më parë.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“