Nga Kanali i Suezit që e lidh atë me Mesdheun, në ngushticat e Bab al Mandab që e lidhin atë me Oqeanin Indian, Deti i Kuq është një arterie jetike për ekonominë botërore. Megjithatë, së fundmi ai është një “pikë e nxehttë” konflikti, që pas sulmit të 7 tetorit, që ka tensionuar gjithë Lindjen e Mesme. Incidentet kanë qenë të shpeshta, por ka diçka që i bashkon: rebelët Houthi të Jemenit, që duket se janë nxitësit e këtyre tensioneve. Së fundmi, marina franceze rrëzoi një dron që kërcënonte Strinda, një cisternë nafte me flamur norvegjez, e sulmuar orët e fundit nga rebelët Houthi të Jemenit.
Konfirmimi i episodit erdhi edhe nga autoritetet e Parisit, që thanë se fregata me shumë misione (FREMM) Languedoc, ndërhyri për të shkatërruar një avion pa pilot i cili, nga bregu i Jemenit, po shkonte drejt anijes norvegjeze. Franca specifikoi se kishte “kapur dhe shkatërruar një dron që kërcënonte drejtpërdrejt Strinda”, dhe se anija e saj më pas u pozicionua për të mbrojtur automjetin e goditur, duke parandaluar çdo përpjekje për sulm. Burime të tjera flasin për dy dronë të rrëzuar, por përfundimi është i njëjtë: ekziston rreziku që konflikti midis Izraelit dhe Hamasit të përhapet në të gjithë rajonin e Lindjes së Mesme.
Fronti i ri
Rebelët Houthi, të mbështetur nga Irani, kanë kërcënuar se do të sulmojnë çdo anije që shkon në portet izraelite, pavarësisht nëse pronësia e anijeve është e lidhur me shtetin hebre apo jo, nëse Tel Avivi nuk lejon hyrjen në Rripin e Gazës, më shumë ushqime dhe ilaçe. “Përgjimi dhe shkatërrimi i kërcënimit ” u krye të shtunën në mbrëmje nga fregata Languedoc, e cila operon në Detin e Kuq, shpjegoi shtabi i përgjithshëm francez, rreth 110 kilometra nga brigjet e Jemenit.
Lëvizjet e rebelëve jemenas rrezikojnë të rrezikojnë dërgesat e mallrave dhe energjisë që kalojnë kanalin e Suezit dhe të zgjerojnë më tej ndikimin ndërkombëtar të konfliktit midis Izraelit dhe Hamasit, i cili, për momentin, është ende i kufizuar në Rripin e Gazës. Duke iu rikthyer episodit që përfshin anijen norvegjeze, Komanda Qendrore e ushtrisë amerikane lëshoi ??një deklaratë të martën duke thënë se një raketë lundrimi kundër anijes e nisur nga një zonë e kontrolluar nga Houthi i Jemenit goditi Strinda. Në fund të fundit, ata kanë një arsenal të konsiderueshëm : raketa lundrimi me një rreze veprimi prej mbi 1600 kilometrash, dronë kamikaze dhe bomba kundër anijeve. Dhe kjo sigurisht, përveç këmbënguljes së madhe të tyre, ndonjëherë deri në çmenduri.
Lëvizjet e Houthis
Houthi-t kanë nisur një sërë sulmesh kundër anijeve që kalojnë nëpër Detin e Kuq dhe gjithashtu kanë lëshuar drone dhe raketa në Izrael. Franca dhe Shtetet e Bashkuara, shkruante “Washington Post”, thanë se dronët rebelë u drejtuan vazhdimisht drejt anijeve të tyre dhe se UAV-të u rrëzuan në vetëmbrojtje. Uashingtoni deri më tani ka refuzuar të përgjigjet drejtpërdrejt ndaj sulmeve, ashtu si edhe Izraeli. Në nëntor, Houthis kapën një anije transporti automjetesh të lidhur me Izraelin në Detin e Kuq në Jemen. Rebelët ende e mbajnë anijen pranë qytetit port të Hodeidës. Po ashtu, një anije konteinerësh në pronësi të një miliarderi izraelit u sulmua nga një dron i dyshuar iranian në Oqeanin Indian. Ndërsa në 3 dhjetor, Houthi-t shënjestruan USS Carney, një shkatërrues i klasit Arleigh Burke, dhe anije të tjera tregtare.
Rreziqet
Le të kujtojmë se ngushtica Bab el-Mandeb, një pikë kyçe tranziti në zonë, është vetëm 29 kilometra e gjerë në pikën e saj më të ngushtë dhe se pothuajse 10% e të gjithë naftës që tregtohet në det kalon përmes saj, duke përfshirë shumicën e tregtisë aziatike me Evropën.Çdo vit, më shumë se 17,000 anije kalojnë nëpër të, pra rreth 50 në ditë.Në mesin e pothuajse 1,500 anijeve që kalojnë tranzit nëpër ngushticat çdo muaj, mund të ketë shumë që mund të lidhen me Izraelin dhe që mund të bien pre e rrëmbimeve apo sulmeve të mëtejshme nga Houthi.Dhe Aksionet janë të larta. Një tjetër rrëmbim mund të ketë një “efekt topi bore”, duke tërhequr vendet e tjera në mënyrë më aktive në një konflikt tashmë shkatërrues dhe duke e shtyrë atë deri në një pikë pa kthim.