Ujërat në Detin e Kuq duken të destinuara për të qenë “të trazuara”. Rebelët Houthi kanë shënjestruar vazhdimisht anijet në Detin e Kuq dhe ujërat përreth që nga nëntori në përgjigje të luftës së Izraelit kundër Hamasit. Megjithatë, ditët e fundit ka pasur një ngadalësim të intensitetit të sulmeve, por ende nuk është e qartë nëse bëhet fjalë për një pauzë të përkohshme apo një riorganizim. Shumë anije tashmë kanë braktisur rrugën e ngarkesave dhe energjisë që lidh Azinë dhe Lindjen e Mesme me Evropën. Së fundmi, një luftanije italiane, pjesë e forcës mbrojtëse detare të Bashkimit Evropian, u angazhua në një rast të rrallë veprimi të drejtpërdrejtë duke rrëzuar një raketë Houthi. Kjo ngjarje e rëndësishme shënon një largim nga qëndrimi detar tipik jo luftarak i Italisë pas Luftës së Dytë Botërore dhe thekson rritjen e tensioneve pas deklaratës së zyrtarëve Houthi për të vazhduar shënjestrimin e anijeve britanike, e vënë në pah nga fundosja e fundit e anijes në pronësi të Mbretërisë së Bashkuar, Rubymar.
Manovra e anijes italiane
Anija e Marinës Duilio ka rrëzuar një dron në Detin e Kuq, i cili ishte rreth gjashtë kilometra nga anija italiane, duke fluturuar drejt tij. Avioni pa pilot ishte shumë i ngjashëm me ato të përdorura tashmë në të kaluarën. Kërcënimi u neutralizua pa probleme nga sistemi italian i anijeve Duilio, i cili zëvendësoi anijen Martinengo në aktivitetin kombëtar, i cili filloi në fund të dhjetorit, pas sulmeve të milicëve Houthi kundër trafikut që lundronte në ngushticën Bab-el Mandeb. Operacioni u zhvillua, siç sqarohet në shënimin e ministrisë italiane, ” në zbatim të parimit të vetëmbrojtjes “. Ministri i Mbrojtjes, Guido Crosetto, shpjegoi se “sulmet terroriste nga Houthis janë një shkelje e rëndë e ligjit ndërkombëtar dhe një sulm ndaj sigurisë së trafikut detar nga i cili varet ekonomia jonë. Këto sulme janë pjesë e një lufte hibride, e cila përdor çdo mundësi, jo vetëm ushtarake, për të dëmtuar disa vende dhe për të përfituar të tjerët.” Ministri i Jashtëm, Antonio Tajani, kujtoi se ai “mbron të drejtën për lundrim të lirë në Detin e Kuq nga sulmet Houthi”.Incidenti me destrojerin italian Caio Duilio nënvizon rrezikun e shtuar në Detin e Kuq. Përgjimi i suksesshëm i raketës Houthi përfaqëson një pikë kritike në përpjekjet e BE për të garantuar sigurinë e operacioneve të tij.
Mbytja e Rubymar
Sakaq, Rubymar britanik, i cili u sulmua nga militantët Houthi muajin e kaluar, u mbyt në Detin e Kuq, tha të shtunën qeveria e njohur ndërkombëtarisht e Jemenit, duke paralajmëruar për një “katastrofë ekologjike” për shkak të plehut që transportonte anija mallrash. Nëse konfirmohet, do të ishte anija e parë e humbur që kur Houthi-t filluan të sulmojnë anijet tregtare në nëntor. Ahmed Awad bin Mubarak , ministri i jashtëm i qeverisë së njohur ndërkombëtarisht të Jemenit në Aden, shkroi në Xu: “Përmbytja e Rubymar është një fatkeqësi mjedisore, të cilën Jemeni dhe rajoni nuk e kanë përjetuar më parë.” “Është një tragjedi e re për vendin dhe popullin tonë”, shtoi ai. Të hënën, qeveria e Jemenit vëzhgoi Rubymar, një anije mallrash me flamur Belizean dhe tha se ishte pjesërisht e zhytur në ujë.
Rreziqet
Angazhimi i Italisë kundër sulmit raketor Houthi pasqyron një shqetësim më të gjerë ndërkombëtar mbi sigurinë e lundrimit detar në Detin e Kuq. Incidenti ka ndezur diskutime mbi domosdoshmërinë e një përpjekjeje më të bashkërenduar ndërkombëtare për të mbrojtur korsitë e transportit detar nga aktorët joshtetërorë si Houthis. Vazhdimi i sulmeve të tilla kërcënon jo vetëm stabilitetin rajonal, por gjithashtu përbën një sfidë të madhe për normat ndërkombëtare dhe ligjin e detit. Zhvillimet e fundit në Detin e Kuq, të theksuara nga veprimi i marinës italiane dhe fundosja e Rubymar, tregojnë për një rrjet kompleks sfidash gjeopolitike, mjedisore dhe të sigurisë. Ndërsa tensionet vazhdojnë të përshkallëzohen, komuniteti ndërkombëtar duhet të lundrojë me kujdes në këto ujëra të trazuara, duke balancuar nevojën për siguri me imperativin për të shmangur një konflikt më të gjerë.