Borxhi amerikan është kthyer në një çështje të mprehtë politike në SHBA, një ideologji dhe një temë tensionesh mes dy partive të Kongresit Amerikan, ku republikanët e kritikojnë dhe demokratët e mbrojnë atë.
Dhe sa herë shtohen nevojat për financim të shtetit amerikan dhe huamarrja e superfuqisë arrin kufijtë e paramarrëveshjeve, ka një rast për negociata të ngushta mes tyre.
Negociatat që shpesh marrin ngjyrën e shantazhit politik dhe ndonjëherë e çojnë superfuqinë në prag të falimentimit të sektorit publik dhe punonjësve të shtetit. Arsyeja për borxhin gjithnjë në rritje të SHBA-së, zakonisht nuk është shumë shqetësuese për pjesën tjetër të ekonomive.
Megjithatë, gjatë javës, paralajmërimi i FMN -së për efektet e borxhit marramendës të SHBA-së në pjesën tjetër të botës dhe barrën që sjell mbi vendet, bizneset dhe individët e zakonshëm tingëllonte aq alarmues për ekonomitë dhe huamarrësit në mbarë botën për familjet për herë të parë.
Ky është një borxh që nga viti i kaluar tashmë i kalon 33 trilionë dollarë dhe përfaqëson rreth një të tretën e borxhit të botës.
Sipas vlerësimeve të FMN-së, rritja e tij e mëtejshme do ta shtynte borxhin global në gati 100% të PBB-së globale, nga 93% vitin e kaluar.
Mbi të gjitha, megjithatë, në raportin e saj mbi Stabilitetin Financiar Global , FMN-ja thekson se e njëjta gjë vlen për SHBA-në si për çdo vend, se mbi-borxhi i një vendi i shtyn investitorët të kërkojnë kthime më të larta për t’i dhënë hua. Kështu, rritja e shpenzimeve të qeverisë amerikane dhe borxhi i saj i fryrë kanë efekt në rritjen e yield-eve të obligacioneve të qeverisë amerikane, duke çuar në një rritje përkatëse të yield-eve dhe normave të interesit në vendet e tjera.
Në veçanti, Fondi llogarit se sa herë që yield-et e obligacioneve të qeverisë amerikane rriten me një pikë përqindje, yield-et e obligacioneve të ekonomive në zhvillim rriten në përputhje me rrethanat dhe me 90 pikë bazë yield-et e borxhit të vendeve të tjera të pasura.
Paralajmërimi vjen në një kohë kur normat e larta të interesit po rëndojnë mbi bizneset dhe familjet dhe ndërkohë që inflacioni që po e bën koston e jetesës të papërballueshme ende nuk është zbutur plotësisht.
Sidomos në SHBA, inflacioni mbetet në 3.5% dhe pritshmëritë për një ulje të normave të interesit të dollarit kanë filluar të shpërbëhen, siç duket nga një ndryshim në qëndrimin e Rezervës Federale dhe presidentit të saj, Jerome Poëell. Dhe ky ishte sulmi i parë këtë javë nga FMN-ja ndaj politikës fiskale të SHBA-së, kur paralajmëroi se rritja e shpenzimeve publike dhe huamarrjes së qeverisë po shkaktonte vështirësi në ekonominë amerikane, duke e bërë akoma dhe më t vështirë për Fed-in të ndalonte inflacionin.
Në maj, qeveria amerikane planifikon të rrisë më tej borxhin e saj duke emetuar 386 miliardë dollarë obligacione. Me pak fjalë, deficiti buxhetor i SHBA-së është në rrugën e duhur për t’u rritur pas borxhit të superfuqisë, pasi ishte 4.1% një vit më parë.
Në periudhën afatmesme, FMN-ja vlerëson se deficiti buxhetor i SHBA-së do të kalojë 6% të PBB-së së SHBA-së.
Në analizën e tij të fundit, në fund të fundit, komiteti buxhetor i Kongresit Amerikan parashikoi se brenda 10 viteve të ardhshme, nga ky vit deri në vitin 2034, deficiti buxhetor i SHBA-së do të jetë rritur gjithsej me një trilion USD, nga 1.6 trilion USD, që sot arrin në 2.6 trilionë dollarë në vitin 2034.
Për shkak të normave të larta të interesit, duke filluar nga viti i ardhshëm komiteti i buxhetit vlerëson se interesi që qeveria amerikane do të paguajë për borxhin e saj do të jetë më i larti që nga viti 1940, kur filluan të mbaheshin të dhënat: gjatë 10 viteve të ardhshme, SHBA do të shpenzojë më shumë se 12 trilionë dollarë vetëm për të paguar interesin e borxhit të tyre.
Përtej FMN-së, megjithatë, kritikët e zgjedhjeve të Uashingtonit këmbëngulin se borxhi dhe deficiti buxhetor i SHBA-së do të rriten më shumë sesa shpreson Komiteti i Buxhetit të Kongresit dhe se politika e Presidentit Biden për të mbështetur teknologjitë e gjelbra do të jetë pjesërisht fajtore.
Paketa e diskutueshme, e cila ka ngritur një stuhi reagimesh në Europë dhe Kinë, po shkakton kritika edhe brenda superfuqive.
Komiteti i buxhetit fillimisht vlerësoi se lehtësimet tatimore dhe subvencionet do të çonin në një rritje të deficitit buxhetor me 391 miliardë dollarë midis 2022 dhe 2031.
Megjithatë, së fundmi ai ka rishikuar vlerësimet e tij dhe mendon se do të kushtojë të paktën dy herë më shumë.
Duke komentuar kritikat për borxhin e lartë amerikan, Sekretarja Amerikane e Thesarit, Janet Yellen , theksoi se normat e interesit të paguara nga superfuqia për të shërbyer borxhin e saj “mbeten të menaxhueshme si përqindje e të gjithë ekonomisë amerikane” dhe shtoi se administrata Biden ka propozuar uljen e deficitit me 2.5 trilionë dollarë.
18.9 trilionë do t’i shtohet borxhit amerikan gjatë 10 viteve të ardhshme.
Duke iu referuar rreziqeve që paraqet për ekonominë amerikane borxhi gjithnjë në rritje i superfuqisë, ekonomisti kryesor i FMN-së, Pierre Olivier Guerinhas, vuri në dukje se “kostoja shtesë që SHBA paguan për shërbimin e borxhit të saj është rritur kohët e fundit dhe do të mbeten nivele të larta, duke qenë se nivelet e borxhit janë të larta”.