MENU
klinika

Nga Salih Mehmeti

Si u bë Krishtërimi fe nga një sekt i judejve?

04.09.2019 - 16:12

Simon ben Kosevah ka qenë mbase hebreu që, në rast suksesi, feja e kërshten sot nuk do t’ekzistonte.

Sikundër ishin traditat anësore të jahudizmit për ardhjen e mesive (e nji prej tyne qëlloi të ishte edhe nji zdrukthtar nga Nazareti), edhe në periudhën romake hebrejtë, që pasonin zellotët kryengritës, ishin në pritje të nji shpëtimtari.

Rasti u krijue në vitin 132, në provincën e Judesë, kur Simon ben Kosevah pretendon se âsht mesia (nji rabin sakaq krijon mitin për të), dhe fillon kryengritja antiromake.

Të vetmit hebrenj që nuk bashkohen janë pasuesit e sektit të Jezusit – krishtentë e parë – të cilët vazhdojnë me ngulmu për nji dimension të përbotshëm të herezisë së tyne.

Rrjedhimisht, dallimi mes jehudizmit dhe kërshtenimit âsht te permasa e tyne: i pari fillon e mbaron me ekskluzivizëm etnik, i dyti kërkon vokacion të përbotshëm (inkluzivizëm).

Tradhtia e Judë Iskariotit, siç jepet mrekullueshëm nga Nikos Kazanzaqisi te “Tundimi i fundit”, ka të bajë me atë që ai kërqysh nuk i honeps karillëqet e Jezusit i cili për konfliktin shtypës-i shtypun ka përgjigjje transcendtale: romaku dhe hebreu janë vllazën.

Ilirët, si shtetas romakë, veç nji borxh na e kanë. Me na pas shpjegue çka leshi i mrekulloi nji herezi e jehudizmit?

Një dhuratë e kinemasë tonë nostalgjike për të gjithë brezat

Restaurohet filmi “Kthimi i Ushtrisë së Vdekur”

Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen