MENU
klinika

The Economist: Do të rriten, por si, kur dhe sa?

Çfarë do të ndodhë me çmimet e mallrave?

13.01.2021 - 15:33

Historia më e madhe e mallrave e vitit 2020 ishte historia e rënies. Ndërsa pandemia e koronavirusit ndaloi udhëtimet, çmimet e naftës ranë nga një shkëmb, pastaj shkuan për pak kohë në nëntokë. Nafta filloi të përplaset mbi 45 dollarë për fuçi në nëntor, mbështetur nga optimizmi për vaksinat. Për mallrat e tjerë, megjithatë, 2020 nuk ishte e gjitha e keqe. Në të vërtetë viti mund të ketë shënuar fillimin e një ngjitjeje të jashtëzakonshme.

Në gusht ari kaloi 2,000 dollarë për ons për herë të parë ndonjëherë, pasi normat e ulëta të interesit e bënë metalin e çmuar një parajsë më tërheqëse se Thesaret. Vlera e mallrave të tjerë u rrit gjithashtu, jo vetëm nga thellësitë e bllokimeve të shkaktuara nga virusi në Prill, por që në fillim të vitit 2020, para se të fillonte pandemia (shih grafikun). Asetet e mallrave nën menaxhim arritën një rekord 640 miliardë dollarë në Dhjetor, vlerëson Citigroup, një bankë. Deri më 11 Janar të këtij viti, edhe indeksi i mallrave i rëndë për naftën S&P GSCI kishte arritur nivelin e një viti më parë. Debati tani është se sa shpejt do të rikuperohen çmimet e naftës dhe sa të larta mund të ngrihen mallrat e tjerë.

Kjo nga ana e tij varet nëse forcat që shtynë mallra të caktuara në vitin 2020 do të vazhdojnë në 2021, ose në të vërtetë do të zëvendësohen nga motorë edhe më të fuqishëm të rritjes. Vitin e kaluar Kina provoi një importues të pangopur pasi rriti investimet dhe mbushi rezervat strategjike. Përfituesit përfshinin mineral hekuri dhe bakër, të përdorur në projektet e çelikut dhe energjisë elektrike, si dhe mallra të butë si gruri, soja dhe mishi i derrit. Kjo përkoi me furnizimin e përmbajtur. Shpërthimet e Covid-19 nxitën mbylljen e disa minierave të xeheve të hekurit në Brazil. Shiu i pakët në Amerikën e Jugut, rriti çmimin e grurit.

Ky vit tashmë ka paraqitur shenja të furnizimit të kufizuar. Në 11 Janar Argjentina hoqi një ndalim mbi eksportet e misrit, por vendosi një kapak. Rusia ka në plan të taksojë eksportet e grurit nga mesi i Shkurtit. Minierat e mëdha ende përballen me rreziqe kufizimesh. Protestat në minierën e bakrit Las Bambas në Peru, për shembull, kanë ngjallur frikën e ndërprerjeve të furnizimit.

Ndërkohë nafta ka vazhduar rimëkëmbjen e tij të parakohshme, e fryrë nga shpresat për vaksina dhe e depresionuar nga lajmet për bllokime të mëtejshme. Për të rritur çmimet, Arabia Saudite këtë muaj tha se do të kufizonte prodhimin me 1 milion fuçi shtesë në ditë në Shkurt dhe Mars.

Dy zhvillime të rëndësishme mund të ofrojnë mbështetje të mëtejshme. Përhapja e vaksinave në të gjithë ekonomitë më të mëdha të botës përfundimisht do të frymëzojë nivele më të larta të udhëtimit dhe tregtisë. Dhe një faturë e madhe shpenzimesh nga një qeveri Demokratike amerikane do të stimulonte aktivitetin ekonomik dhe për këtë arsye konsumin e mallrave. Kjo gjithashtu mund të dobësojë dollarin, gjë që do ta bënte naftën dhe mallrat e tjerë të shprehur në dollarë më të lirë për blerësit në tregjet në zhvillim, duke ngritur kërkesën dhe duke rritur çmimet e mallrave nga ana tjetër.

Demat e mallrave, të udhëhequr nga Jeff Currie i Goldman Sachs, një bankë, argumentojnë se tendencat afatgjata do të mbështesin çmimet gjatë dekadës së ardhshme. “Pandemia në vetvete është një katalizator strukturor për një super biçikletë malli,” pretendon Z. Currie. Përveç një dollari më të dobët dhe rritjes shoqëruese të mallrave, pandemia mund të ketë efektin e sinkronizimit të aktivitetit në disa prej ekonomive më të mëdha në botë.

Qeveritë në Amerikë, Evropë dhe Kinë pretendojnë se mbështesin investimet e gjelbra dhe përpjekjet për të ngushtuar boshllëqet në të ardhura. Ndihma për familjet e varfra ka një efekt të madh në konsum, thekson Z. Currie, i cili nga ana tjetër mbështet çmimet e mallrave.

Dhe investimet e gjelbra, në stacionet e karikimit elektrik, për shembull, dhe në fermat e erës, janë mjaft intensive për mallrat. Vitet e para të shpenzimeve të gjelbra mund të mbështesin edhe kërkesën për naftë, përmes një rritje të punësimit dhe aktivitetit ekonomik. Goldman vlerëson se një stimul prej $ 2trn gjatë dy viteve të ardhshme do të rrisë kërkesën e naftës amerikane me rreth 200,000 fuçi në ditë, ose 1%.

Skeptikët presin rritje më të heshtur. Në terma afatshkurtër, thekson Ed Morse i Citigroup, bastet e investitorëve në bakër nuk mbështeten nga tendencat në furnizim dhe konsum. Shumica e pakët e Demokratëve në Senat vështirë se garanton që plani i klimës së presidentit të zgjedhur Joe Biden do të miratohet. “Nuk ka asgjë nga ana e kërkesës që është gati po aq e mallrave sa dekada e parë e shekullit 21,” thotë z. Morse.

Kjo super biçikletë e hershme u drejtua nga urbanizimi, investimet dhe një klasë e mesme ngjitëse në tregjet në zhvillim dhe Kina, në veçanti. Qeveritë nga Berlini në Pekin tani deklarojnë se synojnë të sjellin një lloj të ri transformimi. Çmimi i mallrave në dekadën e ardhshme varet në një masë të madhe nga fakti nëse ata bëjnë vërtetë atë që thonë.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Kina ka rifilluar punën por...nuk ka klientë!

CNBC/ Janë këputur zinxhirët e furnizimit