MENU
klinika

Nga Russian Today/ Po Europa?

Azia, karteli i ardhshëm i energjisë në botë

23.03.2021 - 11:13

Kërkesa globale për gaz natyror të lëngshëm do të rritet në 700 milion ton në vit deri në vitin 2040 nga 360 milion ton vitin e kaluar, tha Shell në LNG Outlook 2021. Deri në 75% të kësaj rritje të kërkesës do të vijë nga Azia.

Ekonomitë aziatike kanë qenë një treg kryesor për gazin e lëngshëm natyror për vite me radhë. Karburantet po fitojnë rëndësi në rritje si një alternativë më e pastër dhe me kosto efektive ndaj qymyrit. Kjo rëndësi do të vazhdojë të rritet vetëm me angazhime zero-zero, tha Shell. Dhe kjo rritje mund ta kthejë Azinë në një kartel të blerësve LNG.

Anna Shiryaevskaya e Bloomberg shkroi në një artikull të fundit në LNG se kërkesa aziatike për LNG ishte model tradicional i çmimeve për mallin. Azia diktoi çmimet e LNG këtë dimër, duke i dërguar ata lart në qiell gjatë sezonit më të ftohtë dhe më pas duke i shtyrë përsëri në nivele më normale sapo moti filloi të ngrohej, e gjithë kjo pavarësisht nga modeli  tradicional i përcaktimit të çmimeve që është në qendër të Evropës dhe që në thelb konsiston në lidhjen e çmimeve të LNG me çmimin bazë të naftës bruto.

Evropa është ende një konsumator i madh i gazit të lëngshëm natyror, dhe do të vazhdojë të jetë një konsumator i madh në të ardhmen e vëzhgueshme. Por në dritën e parashikimit të Shell rreth 75% të kërkesës së ardhshme të GNL-së që vjen nga Azia, Evropa fillon të duket si një blerës i vogël në atë që sigurisht është një treg në lulëzim.

“Gjatë dy viteve të ardhshme çmimet evropiane të gazit do të bëhen gjithnjë e më pak të përqendruara në Evropë dhe gjithnjë e më shumë do të ndikohen globalisht,” tha për Shiryaevskaya të Bloomberg një analist me firmën tregtare zvicerane Axpo Solutions.

Pjesa më e madhe e këtij ndikimi do të vijë nga Azia, siç dëshmohet kohët e fundit gjatë rritjes së çmimit të dimrit. Dhe mund të vijë me kontrata furnizimi afatgjata, të cilat do të kenë ndikimin e tyre, më të gjatë, mbi çmimet e LNG-së. Tregu vendas ishte vendi i duhur për të blerë LNG në Azi derisa çmimet u rritën me më shumë se 1.000 përqind në fillim të këtij viti. Tani, kontratat afatgjata të furnizimit duken më të arsyeshme për blerësit.

Shitësit ndajnë mendimin. Muajin e kaluar, ministri i energjisë i Katarit, prodhuesi dhe eksportuesi më i mirë i LNG në botë, këshilloi shitësit e mëdhenj që të sigurojnë kontrata afatgjata për të shmangur përsëritjen e rritjes së çmimit të janarit, e cila, tha ai, do të ishte e pashmangshme nëse tregu vendas vazhdonte të dominojnë hapësirën e tregtisë së LNG-së, jo më pak sepse furnizimi ishte gati të shtrëngohej edhe një herë.

Pra, nga njëra anë, kërkesa po rritet dhe shumica e kësaj rritje vjen nga një rajon i vetëm, i dominuar nga tre konsumatorë të mëdhenj: Kina, India dhe Koreja e Jugut. Dy të parat janë veçanërisht të rëndësishme: vitin e kaluar, Kina dhe India së bashku përbënin pjesën më të madhe të rritjes globale në importet e LNG, sipas Shell, ndërsa dy importuesit e tjerë të madh të LNG në Azi, Japonia dhe Koreja e Jugut, panë rënie.

Nga ana tjetër, kontratat afatgjata të furnizimit kanë filluar të duken më tërheqëse sesa tregu i paqëndrueshëm i spoteve edhe një herë, kështu që blerësit e mëdhenj mund të mbyllin çmime të ulëta ndërsa zgjasin. Kjo do të thotë që tregu spot mund të bëhet edhe më i paqëndrueshëm nëse njeriu më i lartë i energjisë i Katarit, Saad al-Kaabi ka të drejtë dhe furnizimi me të vërtetë është vendosur të shtrëngohet. Këto tendenca po paraqesin një pamje të asaj që mund të quhet një kartel i blerësve në zhvillim.

Është një kartel i pavullnetshëm, me siguri, të paktën për momentin. Në LNG, shtetet aziatike po kërkojnë për veten e tyre, jo për fqinjin e tyre, jo më shumë për shkak të tensioneve fqinjësore të tilla si ato midis Kinës dhe Indisë. Por edhe një kartel i pavullnetshëm mund dhe do të ndikonte në flukset globale të LNG dhe çmimet, duke ulur furnizimin në tregjet e tjera të LNG-së dhe duke i rritur çmimet më lart.

Nëse tregtarët e mëdhenj të energjisë në Kinë sigurojnë pjesën më të madhe të LNG që i nevojitet vendit nga Katari, Australia ose Shtetet e Bashkuara sipas kontratave afatgjata, kjo do të lërë më pak LNG të shkojë jashtë Kinës. Kjo zakonisht nënkupton çmime më të larta, si në tregun spot ashtu edhe tregun afatgjatë të kontratës së furnizimit për të vonuarit. Kjo është mënyra se si Azia, edhe pse e ndarë politikisht, mund të diktojë çmimet globale të LNG në dekadat e ardhshme.

“Ndjeshmëria e tregjeve të gazit në Mbretërinë e Bashkuar dhe Evropës ndaj çmimeve globale të LNG mund të vendoset të rritet”, tha Cornwall Insight, një konsulencë energjetike, për Shiryaevskaya të Bloomberg. “Pa ndonjë plan konkret për ambiente të reja magazinimi afatgjata në Mbretërinë e Bashkuar dhe Shelfin Kontinental të MB në rënie, kjo mund të tregojë për një varësi më të madhe të GNL në vitet e ardhshme.”

Në të vërtetë, Evropa është vendosur të bëhet më e varur nga importet e LNG-së dhe më e prekshme nga lëvizjet e çmimeve në këtë treg pasi ndalet së qeni përcaktuesi i çmimeve. Do të ishte interesante të spekulohet nëse centralet aziatike do të jenë në gjendje të ushtrojnë dominimin e tyre në tregun e LNG si një armë. Ata sigurisht që janë në gjendje të ndikojnë në flukset globale të LNG, duke ndikuar në ofertën, nëse jo në kërkesën globale, dhe, si pasojë, në çmimet. Dhe nga ajo që pamë kohët e fundit në Indi, e cila filloi të zvogëlojë blerjet e saj të naftës në Lindjen e Mesme për shkak të shqetësimeve të çmimeve, blerësit më të mëdhenj të LNG në botë sigurisht që mund të ndihmojnë ose pengojnë rritjen e furnizimit në një apo në një pjesë tjetër të botës, ashtu si bën OPEC me naftën.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Russian Today/ Arsyeja është rritja e kapacitetit të rafinerisë

Kina do të dominojë eksportet e naftës në rajonin Azi-Paqësor