Presidenti i SHBA Joe Biden ka gjetur misionin e tij: të sigurojë Perëndimin duke forcuar demokracitë e tij liberale kundër tundimeve autoritare, të huaja dhe të brendshme. Duke qenë dëshmitar i një përpjekje për grusht shteti dhe pabarazive socio-ekonomike në rritje të shpejtë në vendin e tij, Biden e di se demokracitë nuk do të gjejnë mbështetje jashtë derisa të përmbushin premtimet e tyre për drejtësi, drejtësi dhe siguri në vend.
Nëse Evropa dëshiron të jetë një partner në këtë ringjallje demokratike, ajo mund të fillojë duke njohur realizmin prapa retorikës së administratës amerikane.
Biden nuk po mendon për një epokë mitike të humbur të madhështisë amerikane, siç bëri paraardhësi i tij.
Ai është duke u përqëndruar në të ardhmen dhe është i shqetësuar me disa pyetje.
Për shembull, si t’i krijojmë mundësitë atyre që kanë mbetur pas nga kapitalizmi global, në mënyrë që ata të mos bien pre e premtimeve të rreme të populistëve? Si ta rikthejmë angazhimin e vendeve të tjera demokratike të zhvilluara për vlerat demokratike? Si të frenojmë industritë e mbizotëruara financiare dhe të teknologjisë, apo të krijojmë një rend global më dinamik?
Ideja e “Perëndimit” gjithmonë duhej të ishte universale, duke ofruar një kornizë normative për bashkëjetesë paqësore, të prosperuar midis të gjithë njerëzve.
Të drejtat e njeriut, liria e shprehjes, vetëvendosja demokratike dhe sundimi i ligjit nuk janë ekskluzive për asnjë rajon ose grup vendesh.
Por nëse jeni një udhëheqës kinez, do të pyesni pse vendi juaj duhet të ndjekë “Perëndimin”, veçanërisht tani që shumica e kinezëve e konsiderojnë rendin ndërkombëtar të hartuar nga Perëndimi si armiqësor ndaj aspiratave të tyre.
Nga kjo perspektivë, epoka evropiano-amerikane ka mbaruar.
Shenjat e dekadencës perëndimore janë kudo – nga debakli i Luftës në Irak dhe presidenca e Trump deri në daljen e Mbretërisë së Bashkuar nga Bashkimi Evropian.
Ndërsa amerikanët dhe evropianët argumentojnë për rëndësinë e të drejtave individuale të njeriut, kundërshtimi kinez me vetëbesim është se ka edhe të drejta shoqërore të njeriut: arsimi, ushqimi, strehimi i përshtatshëm etj.
Këtu, Kina ka arritur në mënyrë të padiskutueshme gjëra të mëdha, duke hequr më shumë se 800 milion njerëz nga varfëria e rëndë gjatë katër dekadave të fundit.
Që Evropa të japë një kontribut domethënës në misionin e Biden, ai duhet të bëhet më i fortë.
Dhe për shkak se politika e saj e përbashkët e jashtme dhe e sigurisë ka tendencë të evoluojë shumë ngadalë, Evropa gjithashtu duhet të vazhdojë të ecë përpara me zgjerimin e tregut të vetëm, i cili do të mbetet tërheqja kryesore dhe burimi i forcës së Evropës.
Për t’u bërë një udhëheqës teknologjik me më pak varësi nga Kina dhe Shtetet e Bashkuara, Evropa duhet të investojë më shumë në kërkimin dhe zhvillimin (R&D), dixhitalizimin dhe inteligjencën artificiale.
Duhet të jetë duke ndjekur një politikë të përbashkët klimatike me SHBA.
Dhe ndërsa G7 së fundmi ra dakord për një Partneritet Botëror Ndërto një Botër më të Mirë për të konkurruar me Nismën e Rripave dhe Rrugëve të Kinës në Azinë Qendrore, Afrikë dhe Amerikën Latine, BE duhet të bëjë më shumë për të mbështetur këtë program, ndërsa gjithashtu forcon fuqinë parandaluese të NATO-s.
Me zgjedhjet federale që vijnë në shtator, Gjermania, ekonomia më e madhe e BE-së, duhet të debatojë sesi synon të forcojë bllokun në vitet e ardhshme.
Megjithatë, të gjitha partitë dhe politikanët kryesorë gjermanë kanë heshtur për këtë çështje, me sa duket sepse ata janë akoma në pritje për të parë se si do të zhvillohet pandemia. Shumë kanë frikë se vendet më të pasura anëtare të veriut do të rimarrin fuqinë e tyre ekonomike shpejt ndërsa të tjerët – domethënë, Italia dhe Franca – mbeten më prapa.
Në këto kushte, e vetmja rrugëdalje e mbetur do të ishte një “bashkim transferimi”, me vende më të pasura si Gjermania që rrisin investimet e tyre financiare në vendet më të varfëra anëtare.
Investime më të mëdha në infrastrukturë, dixhitalizim dhe R&D janë të nevojshme jo vetëm për të rritur efikasitetin dhe produktivitetin në vendet anëtare të dobëta ekonomikisht, por edhe për të mbajtur të bashkuar zonën e euros dhe BE-në.
Rruga është e gjatë, megjithatë, dhe më e gjatë akoma sepse Evropës aktualisht i mungojnë instrumentet e nevojshme për të parë udhëtimin.
Nga perspektiva e politikës fiskale gjermane, investimi në një Evropë më të qëndrueshme ekonomikisht dhe shoqërisht do të ofronte kthime të mëdha.
Po, pikëpamja mbizotëruese në Gjermani është se vendi tashmë fut më shumë në Evropë sesa “del”. Por kjo është marrëzi.
Si një kampione eksporti me një suficit tregtar masiv, të vazhdueshëm, Gjermania, nga përkufizimi, merr më shumë sesa paguan.
Në vend që të krijojnë përshtypjen se Gjermania është e varur nga tregu kinez i eksportit, udhëheqësit gjermanë duhet të bëjnë të qartë se varësia e vërtetë e vendit është nga tregu evropian.
Eksportet e Gjermanisë në vendet e tjera anëtare të BE-së përbëjnë mbi 50% të eksporteve të saj totale, ndërsa Kina dhe SHBA përbëjnë vetëm rreth 10%.
Në planin afatgjatë, Gjermania do të bëjë ashtu si fqinjët e saj evropianë. Sa më shpejt ta njohim atë, aq më mirë do të jemi.
Kredoja e Biden për rregullimin e gjërave në shtëpi vlen edhe për ne.
Ne duhet të tregojmë se shoqëritë tona të konstituuara në mënyrë demokratike janë më të mira se alternativat autokratike.
Përndryshe, ideja normative e Perëndimit do të vazhdojë të humbasë shkëlqimin e saj.
Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al