Nga Daniel J. Mitchell*
Kur jap fjalime për shtetet moderne të mirëqenies, shpesh përmend të dhëna të zymta nga FMN, BIS dhe OECD për pasojat shumë të dëshpëruara fiskale të qeverive gjithnjë në zgjerim.
Dhe nëse dua vërtet ta shqetësoj auditorin, do t’i shtoja këta numra duke folur për erozionin e kapitalit shoqëror dhe të shpjegoja se është shumë e vështirë të miratohen reformat e nevojshme, pasi etika e punës dhe vetëbesimi janë zëvendësuar nga kultura e varësisë dhe e drejta.
Në thelb, i paralajmëroj njerëzit se shumë vende perëndimore (përfshirë Shtetet e Bashkuara) janë të dënuar të vuajnë rënie fiskale të stilit grek. Në varësi të llojit të fjalimit, ky është momenti kur sugjeroj që ka dy rezultate të mundshme sapo një krizë ekonomike ndodh.
- A krijon një krizë e shkaktuar nga qeverisja e keqe një qeveri edhe më të keqe? Kjo pyetje është hipoteza pesimiste në librin e Robert Higgs, “Kriza dhe Leviatani”.
- Apo, a e detyron kriza ekonomike një politikan të zvogëlojn madhësinë dhe shtrirjen e qeverisë, hipotezë kjo në “Ngritja e Kapitalizmit të Fatkeqësive” të Naomi Klein.
Përgjithësisht kam qenë në anën e Higgs-it, megjithëse ka raste të tilla si Kili-ku politikat e këqija statistikore u pasuan nga liberalizimi i plotë ekonomik.
Por, bazuar në kërkime të reja nga Fondi Monetar Ndërkombëtar, mund të jetë që Klein ka një argument më të fortë (që do të ishte një rezultat i dëshpëruar për të, pasi ajo favorizon qeverinë më të madhe).
Disa nga çështjet që autorët kanë hetuar
Duke u bazuar në një bazë të dhënash të re të reformave të mëdha të punës së mëparshme dhe tregut të produkteve në vendet e përparuara, ne provojmë një grup të madh ndryshoresh për korrelacion të fuqishëm me reformat në secilën fushë. … reformat strukturore janë tejet të vështira për t’u zbatuar … një nga hipotezat më të spikatura të paraqitura në literaturë, domethënë se kriza shkakton reformë … ne përpiqemi të minimizojmë gjykimet e vlerës dhe gabimet në matje duke përdorur një skedar të ri “narrativ” të reformave të mëdha në katër fusha përkatëse rregullimi i tregut të produkteve (PMR) në industritë e rrjetit, EPL për punëtorët e rregullt, EPL për punëtorët e përkohshëm dhe sistemet e përfitimit të papunësisë. … Shpenzimet e mëdha të ndihmës sociale të krizës ekonomike ose financiare mund të thyejnë bllokimin mbi masat për rritjen e mirëqenies që nuk mund të miratoheshin ndryshe për shkak të konfliktit mbi pasojat e tyre shpërndarëse.
Shkurtimisht, ata dëshironin të kuptonin nëse lajmet e këqija ekonomike (nga të dhënat për “Rritjen e PBB-së, recesionet e thella, papunësinë, krizat”) çojnë në reforma të tregut.
Përgjigjja është po.
Rezultati ynë kryesor mbështet një formë të hipotezës së reformës së krizës në të katër fushat e reformës. Papunësia e lartë, recesioni dhe / ose kriza ekonomike e hapur priren të lidhen me një gjasë më të madhe për reforma. Efekti është ekonomikisht i rëndësishëm. Për shembull, një rritje prej 10 për qind në papunësinë (siç shihet në disa ekonomi evropiane pas Luftës së Madhe) lidhet me një rritje të probabilitetit për të ndërmarrë një reformë të madhe të EPL për një kontratë të rregullt prej rreth 5 pikë përqindjeje, është rreth dyfishi i probabilitetit mesatar në mostër.
Ja një tabelë nga raporti që tregon një rritje të madhe në derregullim në fund të viteve 1990 / fillim të viteve 2000.
Dhe këtu është një tabelë që tregon vendet që morën hapa për të shkurtuar subvencionet e papunësisë.
Mbani mend, sidoqoftë, që disa kombe (si Austria) nuk mund të mos jenë reformuar, sepse qysh në krye të herës nuk kanë miratuar politika të këqija.
Greqia fiton një Çmim Booby për dështimin në miratimin e reformave të nevojshme.
Isha gjithashtu i lumtur të shihja disa rezultate që mbështesin argumentin tim në favor të konkurrencës së jurisdiksionit si një mjet për të inkurajuar një politikë më të mirë.
Ne gjithashtu gjejmë dëshmi se presioni i jashtëm rrit gjasat e reformës në fusha të caktuara. Reformat kanë më shumë gjasa të realizohen kur edhe vendet e tjera i ndërmarrin ato.
Interesante, nuk duket se ideologjia luan ndonjë rol të madh
… nuk gjejmë ndonjë dëshmi për një paragjykim ideologjik – nuk ka dallim të fuqishëm midis prirjes së qeverive të majta dhe të djathta për të ndërmarrë reforma. Në kontekstin e reformave të punës dhe të tregut të produkteve, ndërsa një qeveri e reformuar e qendrës së djathtë mund të përballet me rezistencën e kombinuar të elektoratit të majtë, sindikatave dhe grupeve të tjera të shoqërisë civile, një qeveri e majtë e qendrës do të ketë më pak gjasa të akuzohet për nxitjen e reformave në baza ideologjike dhe prandaj mund të ketë më shumë gjasa të ketë sukses.
Opinioni im është se ideologjia mund të luajë rol (mendoni për Reagan dhe Thatcher, për shembull), por që ka shumë shembuj të politikanëve të mendimit të qendrës që e bëjnë qeverinë më të madhe (Nixon dhe Bush, për të përmendur shembuj të SHBA-së) dhe disa raste të politikanëve të supozuar të majtë të qendrës që mbikëqyrin reformat pro-tregut (Bill Clinton ishte shembulli i qartë nga Amerika).
Do të mbyll me një paralajmërim shumë të rëndësishëm. Studimi i FMN-së shqyrtoi politikën rregullative. Nuk ka mësime për t’u nxjerrë nga ky hulumtim lidhur me faktin që kriza prodhon një politikë fiskale më të mirë.
Për sa ia vlen, bazuar në të gjitha rritjet e taksave të krizës pas-financiare që janë imponuar në Evropë, dyshoj se hipoteza Higgs është ende shumë e rëndësishme.
*Daniel J. Mitchell është një ekonomist i vendosur në Uashington, i specializuar në politikën fiskale, veçanërisht reformën e taksave, konkurrencën ndërkombëtare të taksave dhe barrën ekonomike të shpenzimeve qeveritare. Ai shërben gjithashtu në redaksinë e Revistës Financiare Cayman.