MENU
klinika

Nga AlJazeera

Si ‘shpërtheu’ perandoria e lundrimit e miliarderit kinez?

24.01.2022 - 17:57

Lim Kok Thay filloi një biznes me anije lundrimi dhe lojëra fati në Hong Kongun e viteve 1990 dhe e ktheu atë në një nga operatorët më të mëdhenj të lundrimit në Azi.

Ishte një punë dashurie, si dhe një mënyrë për të diversifikuar biznesin e kazinosë të ngritur nga babai i tij, Lim Goh Tong, në Malajzi. Nën Kok Thay tashmë 70-vjeçar, Genting Hong Kong Ltd. zgjeroi flotën e saj të anijeve, bleu linja të tjera lundrimi dhe madje shtoi një varg kantieresh detare gjermane për të ndërtuar anijet e saj.

Tani, më shumë se dy vjet në pandeminë e koronavirusit, kompania e Kok Thay po shkon drejt likuidimit. Genting Hong Kong paraqiti një peticion javën e kaluar për të mbyllur biznesin e tij në një nga pengesat më të mëdha të një operatori lundrimi që kur patogjen goditi industrinë. Është një shembull i qartë se si koronavirusi i gjunjëzoi bizneset dikur të lulëzuara, gjë që ka potencialin të ndikojë tek klientët e lundrimit në të gjithë rajonin.

Kok Thay themeloi kompaninë që do të bëhej Genting Hong Kong në 1993, duke blerë tragete nga një firmë lundrimi e falimentuar për t’i operuar ato nën markën Star Cruises. Anijet e saj të para ishin të gjitha të dorës së dytë, dhe vetëm gjatë krizës financiare aziatike në fund të viteve 1990 ajo filloi të blinte të reja.

Me kalimin e viteve, Genting Hong Kong e zgjeroi biznesin e tij përtej Star Cruises, pjesërisht duke blerë linja të tjera lundrimi. Ajo bleu markën Crystal Cruises në SHBA dhe ngriti Dream Cruises të nivelit të lartë në Azi.

Ishte një kohë kur gjigantët e botës së lundrimit, si Carnival Corp., po përparonin ndërsa sektori vazhdonte të vendoste rekorde të reja për njerëzit që udhëtonin. Kompania gjithashtu rrëmbeu disa kantier detar në Gjermani duke filluar nga viti 2015 për të ndërtuar anijet e veta.

Por ndërsa pandemia detyroi kompanitë e lundrimit të ndalonin operacionet, basti afatgjatë i Kok Thay në industri dhe perspektiva e rritjes së kërkesës nga Kina dhe pjesa tjetër e Azisë, filloi të shpërbëhej. Ajo raportoi një humbje rekord prej 1.7 miliardë dollarësh në maj. Më pas në fillim të këtij muaji, filiali i saj në pronësi të plotë të ndërtimit të anijeve, MV Werften, paraqiti kërkesë për falimentim në një gjykatë lokale në Gjermani.

Dhe javën e kaluar, Genting Hong Kong, i cili është 76% në pronësi të Kok Thay, paraqiti peticionin e tij në Bermuda për të mbyllur kompaninë dhe për të emëruar likuidues të përkohshëm. Ajo tha se paratë e saj pritej të mbaronin rreth fundit të janarit dhe se nuk kishte akses në financime të mëtejshme.

Firma “shteroi të gjitha përpjekjet e arsyeshme” për të negociuar me kreditorët dhe palët e interesuara, tha ajo në një deklaratë për bursën e Hong Kongut. Aksionet e Hong Kongut kishin rënë me më shumë se 60% nga niveli më i lartë i nëntorit përpara se të pezulloheshin më 18 janar.

Peninsula Petroleum Larg East Pte. ngriti një padi në SHBA duke kërkuar të rikuperonte 4.6 milionë dollarë në tarifat totale të papaguara për karburantin e bunkerit që kishte dorëzuar në tre nga anijet e Genting që nga viti 2017. The Crystal Symphony, një anije lundrimi luksoze e operuar nga Genting Hong Kong, do të sekuestrohej nëse do të kishte u ankorua në Miami siç ishte planifikuar, sipas J. Stephen Simms, avokati kryesor që përfaqëson Peninsula Petroleum Far East, i cili tha se i ishte thënë plani. Të dhënat e gjurmimit të anijeve tregojnë se anija u ankorua në Bahamas të shtunën në mbrëmje, ku një urdhër-arresti i SHBA-së nuk mund të ekzekutohet.

Rezervimet janë ende të disponueshme në faqen e internetit të Genting Hong Kong-ut për lundrime në askund nga Hong Kongu dhe Singapori. Lundrimet e Dream Cruises që tashmë janë planifikuar do të vazhdojnë, sipas një përfaqësuesi të kompanisë.

“Të jetosh me virusin”
Vështirësitë e Genting Hong Kongut pasqyrojnë fokusin e tij në Azi, ku tregjet e mëdha si Kina dhe Hong Kongu janë ende të mbyllura dhe ndjekin strategjitë Kovid-Zero. Operatorë të tjerë të lundrimit, si Carnival dhe Royal Caribbean Cruises Ltd., po rimëkëmben pasi tregje të tilla si SHBA, Amerika dhe Evropa tani “po jetojnë me virusin”.

Edhe pse Kok Thay i është dhënë një goditje në biznesin e lundrimit, është vetëm një pjesë e grupit të tij të përhapur, të cilin babai i tij e filloi me resortin e kazinosë në majë të kodrës që tani quhet Resorts World Genting më shumë se një orë me makinë jashtë Kuala Lumpur. Është i vetmi resort i licencuar i kazinosë në një vend me shumicë myslimane që i vreros lojërat e fatit.

Kok Thay, i cili mban një profil të ulët, dhe babai i tij punuan për të zgjeruar dhe diversifikuar biznesin përtej Malajzisë, duke e ndërtuar atë në një nga konglomeratet më të mëdha të lojërave dhe argëtimit në botë. Sot, Genting operon gjithashtu vendpushimet e kazinove në MB, Singapor dhe SHBA, ku Resorts World Las Vegas u hap në qershor prej 4.3 miliardë dollarësh.

Babai i tij, i cili lindi në Kinë dhe u zhvendos në Malajzi kur ishte ende një koloni britanike, ndërroi jetë në vitin 2007 pas një sëmundjeje të rendë. Pak më pak se katër vjet më parë, Kok Thay kishte marrë tashmë drejtimin e grupit.

Një pyetje është nëse Kok Thay mund të përpiqet të shpëtojë Genting Hong Kong-un me ndihmën e kompanive të tjera të grupit. Firma motër Genting Malaysia Bhd., e cila operon resortin e kazinove të vendit, ka investuar në Genting Hong Kong më parë, më shumë se dy dekada më parë. Ajo shiti 17% të aksioneve të saj për 415 milionë dollarë në 2016.

Megjithatë, analistët thonë se problemet e Genting Hong Kongut nuk do të prishin ambiciet e Kok Thay për grupin Genting.

Genting Malaysia, e cila bleu superjahtin Equanimity të sekuestruar nga qeveria e Malajzisë nga financuesi i arratisur Jho Low për 126 milionë dollarë në vitin 2019, po përgatitet të hapë një park të ri tematik në natyrë prej 800 milionë dollarësh në vend. Genting Singapore Ltd. po kryen një zgjerim prej 4.5 miliardë dollarësh (3.3 miliardë dollarë) të Resorts World Sentosa, një nga vendpushimet më të mëdha të kazinove në Azinë Juglindore.

Asnjë nga kompanitë nuk ka aksione të kryqëzuara me Genting Hong Kong, përveç Kok Thay që zotëron aksione në secilën prej tyre.

Zbutja e problemeve të Hong Kongut mund të ndihmojë konkurrentët që zgjedhin të përqendrohen më shumë në tregun e lundrimit në Azi, tha Jaime Katz, një analist i lartë i kapitalit në Morningstar Inc. në Çikago.

Por Rick Munarriz, një analist kontribues në Motley Fool, tha se ai pret që më shumë kompani të lundrimit të ndjekin të njëjtën rrugë.

“Genting Hong Kong nuk do të jetë operatori i fundit i lundrimit të cilit i mbeten pa para”, tha ai.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga AlJazeera