MENU
klinika

Analiza/ Rafineria e Rusisë

Bullgaria, një blerës i madh i naftës ruse

22.01.2023 - 17:59

Rusia është goditur nga valët e sanksioneve perëndimore për pushtimin e saj të paprovokuar të Ukrainës, duke përfshirë sektorin e saj energjetik, një burim kryesor i të ardhurave për Kremlinin.

Më 5 dhjetor 2022, aftësia e Rusisë për të shitur naftë bruto u vështirësua kur u bllokua nga transportimi i arit të saj të zi me anije në BE. Për më tepër, po atë ditë, hyri në fuqi një kufi i BE-së mbi çmimin e eksporteve të naftës ruse prej 60 dollarë për fuçi.

Të dhënat sugjerojnë se masat e fundit kanë një ndikim. Eksportet ruse të naftës kanë rënë në nivelin më të ulët të dy viteve dhe çmimi i naftës së papërpunuar ruse ka rënë në nivele të papara që nga fillimi i sulmit të saj në shkallë të plotë ndaj Ukrainës më 24 shkurt 2022.

Por ndërsa pothuajse e gjithë BE-ja po shkurton dërgesat e saj të naftës ruse, Bullgaria, gjithashtu një anëtare e NATO-s, duket se po e kundërshton këtë prirje. Me përfundimin e vitit 2022, Bullgaria ishte bërë blerësi i tretë më i madh i naftës ruse në botë.

Bullgaria nuk po i kundërshton sanksionet. Sofja i ka siguruar vetes një përjashtim nga Brukseli, duke e lejuar atë të marrë dërgesat e naftës ruse të dërguara nga deti. Masa pati një mbështetje të gjerë në të gjithë spektrin politik në Bullgari, me Kiril Petkov, ish-kryeministër i një prej qeverive më properëndimore të Bullgarisë ndonjëherë, duke lobuar për të.

Rafineria e Rusisë
E gjithë nafta bruto ruse e dërguar në Bullgari përfundon në rafinerinë Neftochim Burgas, e cila thuhet se është fabrika më e madhe e tillë në Ballkan. Rafineria, e vendosur në portin e Burgasit të Detit të Zi, është gjithashtu në pronësi të LUKoil, prodhuesi i dytë më i madh i naftës në Rusi. Bullgaria është shumë e varur nga Neftochim Burgas, me çdo makinë dhe kamion në vend që thuhet se ushqehet nga gazi dhe nafta e saj.

Paratë nga shitja e lëndëve djegëse fosile janë pa mëdyshje një kontribuues i madh në buxhetin e shtetit rus. Që nga viti 2006, më shumë se 60 për qind e të ardhurave të buxhetit federal të Rusisë kanë ardhur nga shitja e naftës dhe gazit natyror me pjesën nga nafta rreth pesë herë më e lartë se gazi.

Por të dhënat e fundit tregojnë se sanksionet perëndimore kanë filluar ‘të kafshojnë’. Eksportet ruse të naftës së papërpunuar ranë në dhjetor 2022, sipas shifrave nga S&P Global Commodity Insights.

Sasia e naftës bruto ruse që ngarkohej në portet e vendit në fund të vitit 2022 ishte mesatarisht 2.65 milionë fuçi në ditë. Kjo është rreth 14 për qind më pak nga muaji i kaluar, nëntori.

“Blerësit kryesorë janë Kina dhe India më shumë se gjysmën, dhe në dhjetor [2022] Blerësi i tretë më i madh në botë ishte Bullgaria,” tha Kostantsa Rangelova, një eksperte energjike në Qendrën për Studimin me qendër në Sofje. e Demokracisë, në një intervistë për Shërbimin Bullgar të Radios Evropa e Lirë. (Turqia mbante më parë pozicionin si Blerësi i tretë më i madh.)

Rritja e blerjeve të bullgarit është për shkak të 2024 që mori në qershor 022 nga Komisioni Evropian, duke e lejuar të importimit të automjeteve të papërpunuara dhe të produkteve të brendshme nga Rusia nga fundi 2024, ndalimi ndal në mbarë BE. -në ​​fuqi që nga dhjetori, vitin e kaluar. Sipas një eksporti të lejuar tjetër të veçantë, komisioni i njëjti Bullgarinë të produkteve të produkteve në rafine të naftës bruto ruse e importuar.

“Në maj të vitit 2022 një rritje të ndjeshme ka pasur të importit në krahasim me nivelet që kanë kaluar dhe që atëherë ato kanë mbetur në këto nivele të krijuara deri në të dhënat e fundit të disponueshme nga dhjetori”, tha Rangelova.

Të dhënat e publikuara nga S&P Global tregojnë se në dhjetor 2022, Bullgaria importonte rreth 150 mijë fuçi naftë ruse në ditë.

“Kapaciteti i rafinerisë në Burgas është 140 mijë fuçi në ditë dhe mund të operojë deri në 10 për qind mbi këtë kapacitet. Të dhënat për dhjetorin prej 150 mijë fuçi në ditë përkojnë me përpunimin 100 për qind të naftës ruse”, tha Rangelova.

Që nga fillimi i vitit 2022, LUKoil ka përpunuar më shumë se 7 milionë tonë naftë bruto në rafinerinë e Burgasit. Kjo është pothuajse dy herë më shumë se në vitin 2021, kur u përpunuan rreth 4.2 milionë tonë.

Kohë të vështira për LUKoil
Kjo status quo, megjithatë, mund të mos zgjasë përgjithmonë, me LUKoil që vihet nën presion në rritje globalisht — dhe në Bullgari.

Gjigandi rus i naftës po rillogarit biznesin e tij në të gjithë Evropën. Më 9 janar, kompania njoftoi se kishte arritur një marrëveshje për të shitur rafinerinë e saj të naftës ISAB në Siçili.

Kjo erdhi disa ditë pasi ajo njoftoi se mund të shesë bizneset e saj në Rumani dhe Moldavi, duke përfshirë stacionet e karburantit, një rafineri në Ploiesti, Rumani — ku zotëron gjithashtu një fermë me erë — së bashku me depot e naftës në të dy vendet.

Në Bullgari, politikanët po shikojnë me vëmendje nëse LUKoil mund të paguajë më në fund. Si pjesë e përjashtimit të BE-së, kompania ruse u zotua të paguajë taksat lokale nga të ardhurat e krijuara brenda Bullgarisë. Kjo është diçka që LUKoil nuk e ka bërë për vite me radhë, me zyrtarët që dyshonin prej kohësh se kompania po gatuante librat.

Të paktën që nga viti 2006, kompania ka raportuar rregullisht humbje financiare vjetore me disa përjashtime. Në vitin 2020, kjo humbje ishte 500 milionë lev (292 milionë dollarë). Mungesa e fitimeve të deklaruara do të thotë që nuk paguhen taksa mbi të ardhurat në arkën e shtetit të Bullgarisë.

Krijimi i të ardhurave së shpejti do të jetë edhe më i vështirë për LUKoil. Sipas përjashtimit të BE, rafineria Neftochim Burgas nuk mund të eksportojë karburante ose produkte nafte nga 5 shkurti — me përjashtim të dërgesave në Ukrainë. Rafineria lejohet gjithashtu të eksportojë nënprodukte që nuk mund të ruhen në mënyrë të sigurt në Bullgari dhe mund të përbëjnë një rrezik mjedisor.

E lejuar vetëm të shesë naftën në Bullgari ose ta dërgojë atë në Ukrainë, Neftochim Burgas ka sugjeruar se ndalimi mund të jetë një vdekje për biznesin e tij, ndoshta duke nxitur parlamentin bullgar të përgatitet për një marrje të mundshme të qeverisë.

Më 13 janar, ligjvënësit bullgarë vendosën që shteti tani mund të marrë kontrollin e rafinerisë, në një votim që synon mbrojtjen e infrastrukturës kritike dhe sigurimin e furnizimeve me karburant për vendin ballkanik.

LUKoil Neftochim nuk iu përgjigj kërkesave për koment nga Shërbimi Bullgar i Radios Evropa e Lirë.

Eksperti i energjisë Rangelova, megjithatë, sugjeroi se kompania mund të kërkojë mënyra për të anashkaluar ndalimin e ri të BE.

“Është shumë e lehtë të luash me saktësinë e etiketimit të karburantit që eksportohet dhe me një përzierje më kreative të produkteve, realisht nuk do të ketë asnjë ndryshim”, tha analisti bullgar.

Gjithashtu shtrohet pyetja nëse LUKoil i mbetet besnik Kremlinit.

Një hetim nga e përditshmja gjermane WELT botuar më 18 janar zbuloi se Bullgaria, me Petkovin në krye të qeverisë, i kishte dhënë Ukrainës mbështetje thelbësore në ditët e para të pushtimit rus, duke përfshirë dërgesat me naftë nga rafineria e Burgasit.

“Bullgaria u bë një nga eksportuesit më të mëdhenj të naftës në Ukrainë dhe ndonjëherë mbulonte 40 për qind të nevojave të Ukrainës,” tha për WELT ish-ministri i financave Assen Vassilev.

Sot, me ndjenjën e shtrëngimit të sanksioneve dhe tkurrjes së tregut të saj, LUKoil mund të mos jetë në një humor të tillë bamirësie. /Radio Evropa e Lirë