MENU
klinika

Sulmet ndalojnë dërgesat e naftës

Si Houthi po provokon SHBA-në në Detin e Kuq

20.12.2023 - 07:30

Harta e konfliktit në Gaza po zgjerohet dhe duket e pamundur që të mos përfshihet Deti i Kuq, një “pikë e re e nxehtë”. Përplasjet që përfshijnë anije ushtarake dhe tregtare në Detin e Kuq janë shtuar që kur filloi lufta në Gaza në tetor. Kjo ka përfshirë rebelët Houthi në Jemen duke sulmuar anijet tregtare dhe anijet detare. Ka pasur gjithashtu sulme me dronë dhe raketa në Izrael. Konflikti ka  përfshirë Iranin përmes aleatëve të tij Houthi, me SHBA-në duke ngritur një grup pune detar në rajon si rezultat. Dhe tani administrata e Joe Biden është nën presion në rritje për t’iu përgjigjur me forcë militantëve Houthi në Jemen mes përshkallëzimit të sulmeve ndaj anijeve detare dhe tregtare në Detin e Kuq, pavarësisht nga kujdesi për përshkallëzimin e tensioneve rajonale dhe ndezjen e një lufte të plotë në të gjithë Lindjen e Mesme. Megjithatë, situata duket pak e vështirë për tu kontrolluar, sidomos kur në lojë futet nafta dhe paratë.

Oil up amid ongoing Red Sea tensions

Ndalimi i dërgesave

Kompanitë më të rëndësishme globale të transportit duhet të përballen me rritjen e tensioneve në Lindjen e Mesme. Pas lëvizjes të zgjedhjes së Kompanisë së Transportit Mesdhetar (MSC) për të ndaluar përkohësisht tranzitin e anijeve të saj nga Deti i Kuq, Evergreen, gjigandi me qendër në Tajvan, gjithashtu mori të njëjtin vendim. E njëjta gjë, ndër të tjera, si Cma CGM franceze, Maersk daneze dhe Hapag-Llyod gjermane. Për të shmangur kërcënimin në rritje të sjellë në të gjithë zonën detare nga sulmet e rebelëve Houthi – të cilët kanë bërë të ditur se synojnë anije të huaja – anijet tregtare të këtyre kompanive do të drejtohen drejt Kepit të Shpresës së Mirë, në skajin jugor të Afrikës. Ajo që shqetëson kompanitë e mëdha të transportit janë incidente si ai që ndodhi disa orë më parë. Duke konfirmuar rrezikun e marrë nga Deti i Kuq, Komiteti i Përbashkët i Luftës i Lloyd’s i Londrës, i cili mbledh së bashku siguruesit e sektorit detar, ka zgjeruar zonat lokale që kërkojnëmbulim shtesë kundër rreziqeve të luftës, siç mund të lexohet në një deklaratë të lëshuar pas sulmeve nga rebelët Houthi të Jemenit. Vendimi, vetëkuptohet, rrit çmimet e politikave për anijet që kalojnë nëpër zonat e përcaktuara. Javët e fundit, disa anije kanë pësuar sulme në brigjet e Jemenit, një nga rrugët kryesore të anijeve në botë që lidh Evropën, Azinë dhe Afrikën. Huthi kanë lëshuar disa breshëri raketash dhe dronësh kundër Izraelit jugor gjatë dy muajve të fundit, si dhe kundër anijeve që mbajnë flamurin e shtetit hebre ose në pronësi të kompanive izraelite. E premtja e kaluar ishte dita më e dhunshme kundër anijeve ndërkombëtare në zonë pasi të paktën tre anije u sulmuan; dhe dy nga këto sulme u morën nga Huthi, i mbështetur nga Irani.

🔴 Live: Red Sea tensions rise as UN Security Council readies vote on ceasefire resolution

Tregu i “arit të zi”

Çmimet e naftës ndërkohë u rritën në tregjet ndërkombëtare pasi sulmet e Houthis ndaj anijeve në Detin e Kuq ngritën frikën e ndërprerjeve të furnizimeve të rregullta. Çmimi i një fuçie në tregun e Londrës u rrit me 62 cent krahasuar me mbylljen e mëparshme, në 77.17 dollarë. Në tregun amerikan, një fuçi u tregtua me një çmim 47 cent më të lartë, me 71.90 dollarë. Çmimet në të 2 tregjet shënuan një rritje të vogël javën e kaluar pas shtatë javësh rënie, pasi takimi i javës së kaluar Fed ngriti shpresat se një rritje e normave është e afërt dhe uljet janë në rrugë e sipër. “Rritja e primit të rrezikut gjeopolitik, tani në formën e sulmeve të rregullta Hutu ndaj anijeve tregtare në Detin e Kuq, ka një rol të pamohueshëm në ringjalljen e çmimeve të naftës”, tha Tamas Varga nga PVM. Mbështetja jepet nga njoftimi i Rusisë se do të thellojë uljen e eksporteve të naftës në dhjetor me 50 mijë fuçi të mundshme në ditë ose më shumë, pak më herët se sa ishte paralajmëruar, ndërkohë që eksportuesit më të mëdhenj në botë po përpiqen të mbështesin çmimet globale të naftës duke ulur prodhimin e tyre. Kjo vjen pasi Moska pezulloi rreth dy të tretat e ngarkimeve të naftës së papërpunuar të Urals nga porti të premten për shkak të stuhisë dhe punës së planifikuar të mirëmbajtjes.Më vete, OPEC raportoi se një fuçi e shportës së naftës të anëtarëve të tij u rrit 1.26 dollarë në 78.03 dollarë të premten.