Ngjitja dramatike e industrisë ajrore nga thellësitë e pandemisë mund të përfundojë së shpejti. Një rishikim i raporteve të shumta tregon stabilizim në disa metrika kryesore, pasi rritja e shpejtë përfundon dhe fillon një epokë e re normaliteti. “2024 pritet të shënojë fundin e rritjeve dramatike nga viti në vit që kanë qenë karakteristike për rimëkëmbjen në 2021-2023”, thuhet në një raport të dhjetorit nga Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror.
Kapaciteti global i fluturimit pritet të rivendoset, me rreth 40 milionë fluturime (nga 38.9 milionë në 2019) që parashikohet të transportojnë një rekord prej 4.7 miliardë njerëz (nga 4.5 miliardë njerëz në 2019), sipas IATA. Ndërsa kërkesa për udhëtime të kohës së lirë zbutet dhe “udhëtimet hakmarrëse” përfundon, oferta dhe kërkesa në industrinë e linjave ajrore komerciale po arrijnë një ekuilibër, i cili do të ndihmojë në stabilizimin e biletave ajrore në vitin 2024, sipas Amex GBT Consulting.
Tarifat e biletave të avionëve: Çfarë të presim në vitin 2024?
Tarifat globale të fluturimeve pritet të rriten midis 3-7% vitin e ardhshëm, pasi linjat ajrore përballen me kostot e larta të karburantit, ndryshimet e qëndrueshmërisë dhe përmirësimet e flotës, sipas “Raportit të Trendit Global” të FCM Consulting për tremujorin e tretë të 2023. Megjithatë, disa raporte të tjera presin që çmimet e fluturimeve të zbuten.
Kompania e aranzhimeve të udhëtimit BCD Travel pret që tarifat globale të bien vitin e ardhshëm, por vetëm pak më pak se 1% krahasuar me vitin 2023 me një rënie më të theksuar të biletave ajrore për dhe nga Azia (3% për klasën e biznesit, gati 4% për ekonominë) në “Raportin e Tregut të Udhëtimit 2024 Outlook”. “Pas rritjeve të fundit të çmimeve, ne duhet të presim një korrigjim modest të çmimeve në disa tregje në vitin 2024, megjithëse çmimi bazë në përgjithësi duhet të mbetet i fortë,” tha ai.
Sidoqoftë, “Air Monitor 2024” i Amex GBT pret që vetëm tarifat ndërkombëtare të fluturimit të bien në vitin 2024, veçanërisht për fluturimet midis Amerikës së Veriut dhe Azisë. Raporti thotë se tarifat rajonale do të mbeten të qëndrueshme ose do të rriten pak. Udhëtarët në SHBA mund të shohin disa kursime. Kompania e udhëtimeve Hopper pret që çmimet në SHBA të bien të paktën për gjashtë muajt e parë, sipas raportit të saj “2024 Travel Outlook”. Në përgjithësi, pasagjerët nuk duhet të presin shumë ndryshime në vitin 2024, thotë John Grant, kryeanalist në kompaninë e të dhënave të udhëtimit OAG.
Linjat ajrore komerciale në tre rajone pritet të jenë fitimprurëse në vitin 2023, sipas IATA:
Amerika e Veriut: mbetet “rajoni i shquar” dhe i pari që kthehet në përfitimin e vitit 2022
Lindja e Mesme: performanca të forta financiare priten në 2023 dhe 2024
Europa: një fund i fortë pritet për 2023, pavarësisht luftës dhe konfliktit të vazhdueshëm në Ukrainë dhe Gaza
IATA projekton që një rajon më shumë do të bëhet fitimprurës në 2024:
Azi-Paqësor: megjithë kthimin e plotë të udhëtarëve ndërkombëtarë kinezë, udhëtimet e brendshme në rajon, veçanërisht në Indi dhe Kinë, mbeten të forta
Dhe dy pritet të mbeten “në të kuqe” në fund të 2024:
Amerika Latine: e frenuar nga trazirat ekonomike dhe sociale, pavarësisht nga një paraqitje e fortë nga Meksika
Afrika: penguar nga problemet financiare, infrastrukturore dhe lidhjes
Perspektiva për vitin 2024
Shumë linja ajrore raportuan fitime rekord në vitin 2023, por “peizazhi mund të duket më pak i favorshëm në vitin 2024”, sipas Amex GBT’s Air Monitor 2024. Rritja ekonomike globale vitin e kaluar, përballë inflacionit të lartë dhe normave të larta të interesit, mund të ketë ndodhur për shkak të një vonesa, në vend të mungesës së reagimit të tregut, sipas raportit të BCD Travel.
Raporti përshkruan presione të tjera me të cilat përballet industria, duke përfshirë problemet gjeopolitike, çështjet e zinxhirit të furnizimit, mungesat e personelit dhe rritjen e kostove të karburantit dhe punës. Megjithatë, disa erëra të pasme mund të forcojnë industrinë këtë vit, duke përfshirë rikthimin e shumëpritur të udhëtimeve të biznesit, i cili pritet të rritet në vitin 2024. Parashikimet nga IATA tregojnë se të ardhurat dhe fitimet e industrisë pritet të rriten në 2024.
Shoqata pret që të ardhurat globale të arrijnë një rekord prej 964 miliardë dollarësh vitin e ardhshëm, me fitime neto prej 25.7 miliardë dollarësh, tha ajo. Ky do të ishte një marzh fitimi neto prej 2.7%, një rritje e lehtë nga marzhi i fitimit prej 2.6% që pritej për vitin 2023, thuhet në raport. Megjithatë, IATA deklaroi gjithashtu se industria përballet me sfida të konsiderueshme, nga konkurrenca e klientëve dhe kostot e larta të funksionimit e deri te rregulloret qeveritare.
“Njerëzve u pëlqen të udhëtojnë dhe kjo i ka ndihmuar linjat ajrore të kthehen në nivelet e lidhjes para pandemisë”, tha në raport Drejtori i Përgjithshëm i IATA-s, Willie Walsh. Megjithatë, “fitimet e industrisë duhet të vihen në perspektivën e duhur. Ndërsa rimëkëmbja është mbresëlënëse, një marzh fitimi neto prej 2.7% është shumë më i ulët se çfarë do të pranonin investitorët në pothuajse çdo industri tjetër.