Në fund të tetorit 2023, pas sulmit të Hamasit ndaj Izraelit dhe pas shpërthimit të luftës në Gaza, disa raketa fluturuan nga drejtimi i Jemenit drejt territorit izraelit dhe u rrëzuan nga destrojeri amerikan USS Carney. Në fakt ishte vetëm një paralajmërim i sulmeve ndaj anijeve në Detin e Kuq, të cilat janë kryer që atëherë nga rebelët shiitë nga Jemeni, Houthis.Me mbështetjen e madhe të Iranit, ata thuajse mbizotëruan në luftën civile në Jemen, e cila ka nisur që nga viti 2014 dhe gjatë së cilës vendi u bombardua nga Arabia Saudite dhe disa vende të tjera arabe, me mbështetjen e heshtur të fuqive perëndimore si SHBA. Meqenëse sot ata kontrollojnë bregun perëndimor të Jemenit, dhe kështu ngushticën Bab el-Mandab, Houthi-t janë pozicionuar në mënyrë ideale për të ndërprerë një nga arteriet kryesore të trafikut detar të botës, përmes të cilit kalon ngushtica e sipërpërmendur, Deti i Kuq dhe më pas Kanali i Suezit, që lidh Oqeanin Indian me Detin Mesdhe.
Rreziku për Evropën
Pse Houthi-t filluan të sulmojnë anijet, cili është efekti i këtyre veprimeve në transportin e mallrave me anije dhe rrjedhimisht në ekonominë globale, e shpjegon eksperti Matija Blace për median kroate “Jutarnji List”. Një faktor që i jep rëndësi të madhe Houthi-ve është sasia e madhe e tregtisë që zhvillohet përmes Detit të Kuq, domethënë përmes Kanalit të Suezit, i cili ndodhet në pjesën veriore të atij deti, kalon 12 për qind e tregtisë botërore. një pjesë e madhe e të cilave në mënyrë disproporcionale lidhet me produktet, teknologjinë, lëndët e para dhe produktet energjetike të destinuara për Evropën. “Nga Suezi kalojnë çdo vit nga 20 deri në 25 mijë anije dhe është arteria kryesore për importin e të gjitha mallrave në Evropë. Vlera e tregtisë që kalon atje nuk mund të shprehet as me shifra dhe prej saj varet mirëqenia e gjithë Evropës. Plus, nafta saudite dhe gazi i lëngshëm nga vendet e tjera arabe gjithashtu kalojnë atje.
Dëme kolosale
Dëmi i shkaktuar nga kjo për transportuesit, por edhe më gjerë, është mjaft i madh, deri në gjysmë miliardë dollarë në ditë. Bla?e thekson se edhe dy gjëra të tjera janë të papërshtatshme – fakti që Kanali i Panamasë është në dy të tretat e kapacitetit të tij, prandaj kompani të shumta dërguan anijet e tyre nga Azia përmes Suezit. E dyta është se nuk ka karburant të mjaftueshëm në Afrikën e Jugut për të gjitha anijet që tani po kalojnë në atë rrugë. Sa i përket sulmeve ndaj anijeve në Detin e Kuq, Blace pretendon se vetëm kërcënimi i sulmeve është mjaft problematik për pronarët e anijeve. Dhe kur sulmi kryhet, përdoren të gjitha llojet e gjërave. Së pari, ka versione të reja të Shahed 131 të Iranit dhe së fundmi është parë edhe një dron detar. Së dyti, ka raketa të ndryshme, nga raketat balistike cruise, kundër anijeve, madje edhe kundër anijeve.
Amerika “duarkryq”
Kur bëhet fjalë për përgjigjen e fuqive perëndimore, luftanijet amerikane kanë qenë atje për vite me radhë për shkak të kërcënimit ekzistues të piratëve somalezë. Aktualisht, në atë zonë ndodhet grupi sulmues i aeroplanmbajtësve Dwight D. Eisenhower, i cili përfshin një kryqëzor dhe pesë shkatërrues. Britanikët kanë një shkatërrues atje, ka edhe një fregatë franceze, dhe Italia, Danimarka dhe Greqia kanë forcat e tyre. “Është interesante se jo të gjithë janë të koordinuar. Amerikanët organizuan Operacionin Prosperity Guardian dhe as India dhe as Italia nuk janë pjesë e tij. Arsyeja për këtë është se amerikanët nuk e dinë realisht se çfarë duan saktësisht, nuk kanë organizuar kolona anijesh, as nuk është saktësisht e qartë se cili është mandati i anijeve të tyre luftarake. Prandaj, francezët kanë rrugët e tyre dhe formojnë kolonat e tyre”, thotë Blaçe. Sigurisht, rrëzimi i dronëve 20,000 dollarë me raketa disa milionë dollarësh nuk është aspak me kosto efektive dhe kufizon efektivitetin e operacionit.“Është pothuajse e sigurt që nuk do të ketë operacione tokësore në Jemen, do të ishte një Afganistan i ri për amerikanët. Ndoshta do të shohim ndonjë zgjidhje në koalicionin amerikano-saudio-egjiptio-izraelit”, përfundon eksperti.