Mazhoranca po bëhet gati për një tjetër rivlerësim të pronave në vend. Në Kuvend është depozituar nisma ligjore e deputetes së Partisë Socialiste, Blerina Gjylameti për rivlerësimin e pasurive të paluajtshme. Për rivlerësimin e pronave të paluajtshme propozohet që tatimi të jetë 3%, nga 15% që paguhet aktualisht nëse shet pronën. Por për të mësuar më shumë rreth kësaj nisme të socialistëve, gazeta “SOT”, bisedoi me ekspertin e ekonomisë, Ferit Selimi, i cili tregon të pathënat e ligjit të ri për rivlerësimin e pronave në Shqipëri. Gjatë prononcimit të tij me kryeredaktorin e gazetës “SOT”, Rigels Seliman, zoti Ferit Selimi zbulon se kush përfiton nëse nga 15% tatimi ulet në 3 përqind. Më poshtë gazeta “SOT” po pasqyron reagimin e plotë të ekspertit të ekonomisë, Ferit Selimi.
Ja reagimi i plotë i ekonomistit Ferit Selimi:
Analiza
Me aq sa kam parë mazhoranca socialiste po bëhet gati për një tjetër rivlerësim të pronave në vend. Konkretisht për rivlerësimin e pronave të paluajtshme propozohet që tatimi të jetë 3%, nga 15% që paguhet aktualisht nëse shet pronën. Tatimi paguhet për diferencën e vlerës mes asaj të regjistruar në Kadastër dhe asaj me të cilën shitet. Pra nëse një pronë ka vlerë të regjistruar 50 mijë euro por shitet 100 mijë euro, për 50 mijë euro paguhet tatimi 15%. Ndërsa me procesin e rivlerësimit, vlera e pronës i afrohet çmimeve të tregut dhe paguhet vetëm 3% tatim. Rivlerësim të pronës, apartamentit, apo truallit nuk do të bëjnë vetëm qytetarët por edhe bizneset. Kështu që nisur nga ky projekt, mendoj se analiza e një politike të rivlerësimit të pronave në Shqipëri, duke përfshirë zvogëlimin e taksës mbi shitjen e pronave nga 15% në 3%, mund të ofrojë një pasqyrë të ndryshimeve të mundshme dhe përfitimeve për qytetarët shqiptarë. Më poshtë po shtroj disa pikëpyetje dhe analiza që mund të konsiderohen, e madje merren parasysh nga ekspertët e fushës, por edhe t’ju vijnë në ndihmë grupeve të interesit (qytetarëve e bizneseve):
1. Lehtësimi i Barrës Tatimore: Zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave nga 15% në 3% ka potencialin për të lehtësuar barrën tatimore për pronarët e pronave të paluajtshme në Shqipëri. Ky ulje e tatimit mund të inkurajojë më shumë aktivitet në tregun e pronave, duke ndihmuar në rritjen e vëllimit të shitjeve dhe blerjeve të pronave.
2. Stimulimi i Tregut të Pronave: Me një tatim më të ulët mbi shitjen e pronave, mund të parashikohet një rritje e aktivitetit në tregun e pronave në Shqipëri. Pronarët mund të jenë më të gatshëm të investojnë në blerjen dhe shitjen e pronave, duke krijuar një treg më aktiv dhe të zhvilluar.
3. Rritja e Transparencës dhe Ligjshmërisë: Një politikë e rivlerësimit të pronave mund të sjellë një rritje në transparencë dhe ligjshmëri në tregun e pronave. Një proces i qartë dhe i rregulluar i rivlerësimit të pronave mund të ndihmojë në zvogëlimin e evazionit fiskal dhe në rritjen e besimit të investitorëve në tregun e pronave.
4. Ndikimi në të Ardhurat e Qeverisë: Ndryshimi i taksës mbi shitjen e pronave mund të ketë ndikime në të ardhurat e qeverisë. Përsa i përket zvogëlimit të taksës nga 15% në 3%, kjo mund të rezultojë në një ulje të të ardhurave të qeverisë nga taksimi i pronave. Megjithatë, rritja e aktivitetit në tregun e pronave dhe rritja e ndërgjegjësimit fiskal mund të kompensojnë këtë humbje të të ardhurave në një periudhë të gjatë.
5. Efektet Ndërsektoriale: Zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave mund të ketë efekte ndërsektoriale në ekonominë shqiptare. Aktiviteti i rritur në tregun e pronave mund të sjellë përfitime për sektorët e ndërtimit, infrastrukturës, dhe shërbimeve të ndërlidhura me pronat.
Kush përfiton?
Ndërkohë le të thellojmë disa prej pikëve të mësipërme për të kuptuar se si zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave nga 15% në 3% mund të përfitojë qytetarët shqiptarë në mënyra të tjera:
1. Lehtësimi i Aksesit në Pronësi: Një taksë më e ulët mbi shitjen e pronave mund të bëjë pronat më të arritshme për blerësit potencialë. Ky lehtësim i barrës tatimore mund të ndihmojë individët dhe familjet që të investojnë në pronësi të tyre, duke krijuar një rritje të mëtejshme të pronësisë së banesave dhe tokave.
2. Incentivimi për Renovime dhe Zhvillim Urban: Një taksë më e ulët mbi shitjen e pronave mund të inkurajojë pronarët që të investojnë në rindërtimin dhe zhvillimin e pronave të tyre. Kjo mund të sjellë një rritje në renovimin e banesave ekzistuese dhe në zhvillimin e projekteve të reja urbane, duke kontribuar në përmirësimin e infrastrukturës dhe cilësisë së jetesës në qytete.
3. Stimulimi i Sektorit të Ndërtimit dhe Punësimit: Një taksë më e ulët mbi shitjen e pronave mund të ndikojë në rritjen e aktivitetit të sektorit të ndërtimit dhe në krijimin e vendeve të reja të punës në industrinë e ndërtimit. Ky stimulim i tregut të ndërtimit mund të sjellë përfitime për ekonominë në përgjithësi duke krijuar mundësi të reja të biznesit dhe duke rritur prodhimin vendor.
4. Lehtësimi i Përdorimit të Tokës: Zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave mund të ndihmojë në lehtësimin e përdorimit të tokës për qëllime të ndryshme. Pronarët mund të jenë më të gatshëm të ndajnë dhe të shfrytëzojnë tokën e tyre për qëllime të biznesit, bujqësisë, apo të tjera aktivitete të zhvillimit ekonomik.
5. Rritja e Konkurrencës dhe Inovacionit: Lehtësimi i taksës mbi shitjen e pronave mund të sjellë një rritje të konkurrencës në tregun e pronave, duke inkurajuar inovacionin dhe përmirësimin e cilësisë së shërbimeve të pronësisë dhe shitjeve të pronave.
Përfundimet
Pra përmes këtyre mënyrave, nga zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave në Shqipëri mund të përfitojë qytetarët në mënyra të ndryshme duke ndikuar në aksesin në pronësi, zhvillimin urban, sektorin e ndërtimit, përdorimin e tokës, konkurrencën dhe inovacionin në tregun e pronave. Thënë thjeshtë, zvogëlimi i taksës mbi shitjen e pronave nga 15% në 3% në Shqipëri mund të sjellë përfitime për qytetarët shqiptarë duke lehtësuar barrën tatimore, stimuluar aktivitetin në tregun e pronave, rritur transparencën dhe ligjshmërinë, si dhe ndikuar në të ardhurat e qeverisë dhe në efektet ndërsektoriale në ekonominë vendase. Megjithatë, është e rëndësishme të kuptohet se si kjo politikë do të implementohet dhe cilat do të jenë ndikimet e saj reale në shoqërinë dhe ekonominë shqiptare në të gjithë gjatësinë e saj.