MENU
klinika

"Masa të bazuara në treg"

Aviacioni ‘armiku’ i klimës?

07.02.2020 - 14:48

Fluturimi nuk është “armiku” në luftën kundër ndryshimit të klimës, ka thënë shefi ekzekutiv i Aeroportit Heathrow.

John Holland-Kaye tha në programin e BBC sot: “Përgjigja nuk është të ndalosh njerëzit të fluturojnë. Duhet të ketë të bëjë me dekarbonizimin e aviacionit”. Industria e aviacionit në Mbretërinë e Bashkuar po premton të zvogëlojë emetimet e saj të karbonit në zero deri në vitin 2050. Motorë të pastër, lëndë djegëse të reja dhe mbjelljen e pemëve do të ndihmojnë të gjithë, sipas grupit të industrisë Aviacioni i Qëndrueshëm.

Z. Holland-Kaye tha: “Armiku është karboni, jo aviacioni. Ne duhet të mbrojmë aftësinë për të fluturuar në një botë pa karbon. “Kur qeveria bllokoi zgjerimin e Heathrow 10 vjet më parë, njerëzit filluan të fluturonin nëpër Amsterdam dhe Paris në vend të kësaj, duke marrë dy fluturime në vend të një dhe jo një ton të vetëm karboni u shpëtua.”Ai tha se karburantet sintetike ishin rruga përpara. “Ka rreth 100 vjet dhe po bëhet më i përballueshëm. Duhet një shtytje e vërtetë për investime.”

‘Kriza është këtu dhe tani’

Aviacioni i Qëndrueshëm thotë se plani i industrisë do të thotë që linjat ajrore mund të zvogëlojnë ndotjen edhe ndërsa numri i pasagjerëve rritet me një 70% të pritur. Por fushatorët thonë se mënyra e vetme për të ulur ndotjen e linjës ajrore është duke zvogëluar udhëtimin ajror dhe anulimin e aeroporteve dhe pistave të reja. “Ne kemi nevojë për të kufizuar fluturimin,” tha Muna Suleiman, nga Friends of Earth. “Ne nuk mund të kemi zgjerimin e aeroportit në të njëjtën kohë.”

Udhëtimi hekurudhor dhe autobusët janë alternativa më të gjelbërta dhe taksat duhet të zbatohen për fluturuesit e shpeshtë, tha ajo. Karburantet biokarburanteve, për të cilat Aviacioni i Qëndrueshëm thonë se do të jenë pjesë e planit të industrisë, akoma ndotëse, shtoi Znj Suleiman. “Kriza është këtu dhe tani.”

Sektori i aviacionit është nën presion në rritje për të dalë me një plan për të ulur emetimet, veçanërisht pasi nuk ka ende një krahasues tregtar me makinën elektrike, e cila shihet si shpresa e industrisë së automjeteve për uljen e shkarkimeve. Ndërsa format e tjera të transportit prodhojnë më shumë karbon, udhëtimet individuale në aeroplanët prodhojnë sasi të mëdha të CO2.

Aviacioni i Qëndrueshëm thotë se industria e Mbretërisë së Bashkuar mund të zvogëlojë emetimet e saj të CO2 nga 30 milion ton në vit në zero, pa kufizuar rritjen. Një fluturim i klasës së ekonomisë nga Londra në Nju Jork lëshon rreth 0.67 ton CO2 për pasagjer, sipas kalkulatorit nga organi i aviacionit civil të KB, Organizata Ndërkombëtare e Aviacionit Civil.

Kjo është e barabartë me 11% të emetimeve mesatare vjetore për dikë në Mbretërinë e Bashkuar ose pothuajse e njëjtë me të gjitha ato të shkaktuara nga dikush që jeton në Ganë për më shumë se një vit.
Firma amerikane Wright Electric tha javën e kaluar se kishte filluar zhvillimin e motorit elektrik për një aeroplan me 186 vendesh dhe shpresonte të fillonte fluturimet provuese në 2023. British Airways po investon në një projekt për të bërë derivate nga mbeturinat.

‘Sektori i vështirë’

“Ne do të duhet ta bëjmë këtë përmes shumë projekteve”, tha Alex Cruz, shefi ekzekutiv i British Airways, për BBC.”Biokarburantet do të na japin një alternativë më të gjelbër dhe ne jemi tërhequr nga kjo,” tha ai, ndërsa pranoi se ata akoma do të prodhojnë dioksid karboni dhe se ato janë të shtrenjta për momentin.
“Ne besojmë se do të arrijmë në një pikë ku çmimi do të jetë në përputhje me pjesën tjetër të çmimeve të karburantit.”

BA gjithashtu do të dalë në pension aeroplanët e vjetër, me dy-dekret Boeing 747 të dalë në skenë në 2024.
Planet e tjera përfshijnë mbjelljen e pemëve – të ashtuquajturat kompensimin e karbonit – dhe investimin në burime të energjisë së rinovueshme, tha Matt Gorman, një anëtar i këshillit të Aviacionit të Qëndrueshëm. “Aviacioni është një nga sektorët më të vështirë për dekarbonimin, por ne jemi plotësisht të sigurt se mund të bëhet,” tha z. Gorman. “Ne duhet ta bëjmë atë”

Anëtarët e Aviacionit të Qëndrueshëm përfshijnë Aeroportin Heathrow, British Airways, EasyJet, Rolls Royce, Airbus dhe kontrolluesit e trafikut ajror Nats. Sektori i aviacionit ka një problem. Në një nivel, është jashtëzakonisht i suksesshëm. Numrat e pasagjerëve në Mbretërinë e Bashkuar janë më të larta se ata që kanë qenë ndonjëherë, dhe rritje masive pritet në të gjithë botën gjatë dy dekadave të ardhshme.

Më shumë pasagjerë do të thotë më shumë aeroplan, dhe gjithçka tjetër është e barabartë që do të thotë një emetim shumë i tmerrshëm. Sektori zë vetëm rreth 2.5% të prodhimit global të CO2 për momentin, por rreziku i dukshëm është që pjesa mund të rritet ndjeshëm. Ju nuk keni pse të jeni Greta Thunberg për të kuptuar se ku mund të çojë kjo. Ekziston një rrezik që ballafaqohet me presion në rritje të publikut për të vepruar mbi ndryshimin e klimës, rregullatorët mund të fillojnë të shtrëngojnë sektorin në një mënyrë kuptimplote – dhe kjo mund të godasë rritjen.

Pra, këtu në Mbretërinë e Bashkuar, bizneset janë duke ndërmarrë një veprim paragjykues. Aksioni që ata pretendojnë do të zvogëlojë emetimet në zero pa frenuar rritjen. Pra, sa efektiv do të jenë planet? Boeing dhe Airbus tashmë po shesin një gjeneratë të re të avionëve që janë shumë më efikas se paraardhësit e tyre, dhe është e drejtë të thuhet se ka shumë përfitime që duhet të merren nga investimi në teknologji të re.

Por vlera e “masave të bazuara në treg”, siç janë pjesët e karbonit, është më e vështirë për tu llogaritur dhe debatuar ashpër. Njerëzit brenda industrisë pretendojnë se projektet që mbështesin janë zgjedhur me kujdes dhe korr përfitime reale. Fushuesit e klimës thonë se kjo është gjelbërimi – dhe ata më mirë do të vendosëm të fluturojmë shumë më pak.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga BBC

BSH: Vrulli i shtrenjtimeve ka ndalur

Kur do ulen çmimet e apartamenteve?

328 mln euro të ardhura më shumë se shpenzimet

Paketë e re mbështetjeje për shtresat në nevojë?

Një problem shqetësues po shfaqet në gjithë Europën)

Korrupsioni, Kosova shumë më mirë se Serbia dhe Shqipëria