Në mbledhjen virtuale të Komisionit për Çështje të Jashtme të BE këtë javë, shefi i politikës së jashtme Josep Borrell ftoi Shtetet e Bashkuara për një dialog mbi Kinën.
Megjithë rekordin e fortë të Brukselit si një rregullues i peshës së rëndë, politika e saj e jashtme është një punë në zhvillim e sipër.
Disa në Uashington mund të dyshojnë në aftësinë e BE-së për të ndërmarrë një veprim të fortë politik, dhe ata që mund të ekzekutojnë një politikë kohezive të Kinës në emër të BE-së janë ekspertët ekonomikë dhe rregullatorë në Bruksel, të cilët e kuptojnë kompleksitetin e mjeteve të nevojshme për të zgjidhur çështjen e Pekinit.
Institucionet teknokratike të BE-së në mënyrë të përsëritur shërbejnë një shumëzues forcash për përparësitë e SHBA-së dhe mund të ndihmojnë politikat e zakonshme transatlantike të domosdoshme për të mbrojtur interesat ekonomike dhe të sigurisë të SHBA-së përballë Kinës.
Por kushdo që është i interesuar me përpjekjet e Pekinit për të penguar unitetin midis vendeve anëtare të BE-qoftë duke unitetin e Grupit të Shtatë, ose përmes diplomacisë së fundit të ndihmës koronavirus, duhet të dijë se Brukseli është forca shtytëse për të nxitur këto përpjekje.
Dhe qëndrimet e zyrtarëve të BE-së mbi Kinën përputhen me pikëpamjet e disa prej vendeve më të ashpra anëtare.
Duke pasur parasysh gjuhën e publikuar të BE për praktikat ekonomike kineze dhe Strategjinë e lidhjes më pak të njohur të saj, e kombinuar me udhëzime për mbrojtjen e investimeve dhe një rregullim të ri për financimin e paligjshëm në të gjithë bllokun, ne po marrim disa sinjale mjaft të forta: BE është e gatshme të ndërmarrë veprime ndaj Kinës.
Tani një dialog i zyrtarizuar SHBA-BE mund të jetë mundësia për një gjest të madh transatlantik.
Kritikët do të pretendojnë se politika e jashtme është akoma më mirë e mirë për shtetet anëtare. Por BE-ja është e interesuar për gjeste të gjera të politikës së jashtme pa shpresë për ekzekutim.
Por koordinimi BE-SHBA. mund të ndihmojë në zhbllokimin e mjeteve ekonomike të politikës së jashtme.
Një dialog gjithëpërfshirës midis Uashingtonit dhe Brukselit mbi Kinën duhet të përfshijë ekspertët, jo retorikën.
Në këtë dialog, të dy palët duhet të synojnë të bashkëpunojnë për:
-Mbrojtja e parimeve të drejta në tregjet e kapitalit, për të përfshirë ndërmarrjet e përbashkëta dhe pronësinë intelektuale
-Rivlerësimin e pozitës së huazimit të institucioneve shumëkombëshe financiare për kërkime dhe zhvillim
-Zbatimin e rishikimit rigoroz të investimeve hyrëse për interes strategjik
-Forcimin e licencimit dhe kontrollit të eksportit për teknologjinë kritike
-Vendosjen e kushteve të përdorimit dhe rregullimin e monedhave virtuale
Këto çështje teknike janë bërë politika e jashtme tani.
Është koha për të shfrytëzuar fuqinë rregullatore të Shteteve të Bashkuara dhe BE-së dhe më pas t’i shfrytëzojmë ato në mbrojtje të një aparati të politikës së jashtme, që tani është e rrezikuar.
Julia Friedlander është bashkëpunëtore e lartë e C. Boyden Greit dhe Zëvendësdrejtoreshë e Programit Global të Biznesit dhe Ekonomisë në Këshillin e Atlantikut. Ajo ka shërbyer si këshilltare e lartë e politikave për Evropën në Thesarin e SHBA dhe drejtoreshë për Bashkimin Evropian, Evropën Jugore dhe Çështjet Ekonomike në Këshillin e Sigurisë Kombëtare nga 2017 deri në 2019.
Përkthyer dhe përshtatur nga Atlantic Council/ Konica.al