MENU
klinika

The Economist: Model i gabuar ekonomik

Shpresat tek pensionistët e pasur!

21.10.2020 - 09:29

Në një vend si Dubai mund të gjeni gjithçka, përveç njerëzve të moshuar. Migrantët që drejtojnë ekonominë e vendit janë një grupmoshë e re, me vendbanimin e lidhur me punën. Turistët që vallëzojnë në klube të natës dhe kalojnë ditën në plazhe kanë tendencë të jenë të rinj, gjithashtu. Por emirati së shpejti mund të lejojë shtimin e ‘flokëve të thinjur’ në Dubai.

Në shtator Dubai njoftoi një vizë të re qëndrimi për mbi ata mbi 55 vjeç. Mund të aplikojnë vetëm të pasurit. Aplikantët duhet të kenë një shumë të majme të kursyer për të ardhmen ose të blejnë një pronë me vlerë 2 milion dirhemë (540,000 dollarë). Shpresa është që njerëzit e vjetër që mund të vendosen në Portugali ose Palm Beach. Skema, dy vjet në proces, mund të rrisë ekonominë e shpërndarë të Dubait, e cila mund të tkurret me 11% këtë vit.

Ndryshe nga shumica e shteteve të Gjirit, Dubai (pjesë e Emirateve të Bashkuara Arabe) nuk mbështetet në naftë ose gaz. Në vend të kësaj, ajo ka ngritur një kompleks bankash për të ushqyer një ekonomi të rëndë për shërbimet. Qyteti duket si një vend ndërtimi frenetik, hotele të reja për të tërhequr më shumë turistë, të cilët krijojnë më shumë vende pune për punëtorët migrantë, e gjitha kjo do të thotë më shumë kërkesë për qendrat tregtare dhe apartamentet.

Edhe para se të vinte covid-19, Dubai kishte filluar të mbindërtohej. Tregu i pronave është i ngopur, një faqe në internet rendit gati 19,000 banesa për shitje dhe një tjetër 32,000 me qira. Çmimet mesatare të shitjes kanë rënë në 896 dirhemë për metër katrore, vlerëson ValuStrat. Ky është niveli më i ulët në më shumë se një dekadë, 35% nën kulmin dhjetë-vjeçar prej 1,380 dirhemë në 2014. Çmimet e qirasë po bien gjithashtu. Disa qiramarrës në qendrën financiare në qendër të qytetit kanë negociuar zbritje prej 20% në 25% të kontratave të tyre edhe kur shikojnë shumëkatëshe të reja që dalin përtej rrugës.

Pandemia ka hedhur anasjelltas motorin e rritjes. Udhëtimi dhe turizmi, janë shembur. Aeroporti i Dubait ka ngatërruar një nga dy terminalet e tij kryesorë. Trafiku i pasagjerëve ishte në rënie 20% në tremujorin e parë, para se shumica e vendeve të hynin në bllokim. Shkalla e shfrytëzimit të hoteleve në shtator, normalisht më shumë se 80%, ishte vetëm 45%. Emirates, transportuesi zyrtar ajror, tashmë ka pushuar më shumë se 10% të forcës së saj të punës. Shkarkimet nga puna do të përhapen në të gjithë ekonominë, duke ulur kërkesën për gjithçka, nga shkollat ​​private te orët e lumtura.

Kur ekonomitë e tyre bien, shtetet e Gjirit përdorin fjalën e urtë se ‘asnjë lajm nuk është një lajm i mirë’. Në shtator, megjithatë, emirati ofroi një paraqitje të shkurtër të rrallë të bilancit të gjendjes në një prospekt për një emetim të bonove 2 miliard dollarë. Dokumenti renditi borxhin e qeverisë së Dubait me 124 miliardë dirhemë (34 miliardë dollarë), më pak se 30% të pbb-së.

Megjithëse ata marrin hua me kushte tregtare, ata kanë mbështetjen e nënkuptuar të shtetit. Një nga më të mëdhenjtë, Dubai World, kishte nevojë për një dorë në 2009 për të shmangur shlyerjen e 59 miliardë dollarëve të detyrimeve. Këtë vit qeveria ka ndërhyrë vetëm për të ndihmuar Emirates, e cila ka marrë 7.3 miliardë dirhemë në ndihmë. Disa prej këtyre firmave mbeten shumë të dobëta, megjithëse, me investime të mëdha në pronë, turizëm dhe transport, të gjitha janë të prekshme nga pandemia. S & P, një agjenci vlerësimi, vendosi borxhin publik të Dubait në 148% të PBB-së nëse llogariten firmat e mbështetura nga shteti.

Pensionistët mund të thithin disa nga kapacitetet e tepërta të Dubait. Por ato do të sigurojnë vetëm një rregullim të përkohshëm nëse Dubai vazhdon të mbështetet në ndërtime të reja për të nxitur rritjen. Për vite, modeli ekonomik ka qenë “Nëse ndërtoni, ata do të vijnë”.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN