MENU
klinika

Nga Project Syndicate/ Dy sfida serioze

Si mund të rritet Kina akoma më shumë?

04.12.2020 - 16:43

Ekonomia e Kinës duket se kryesisht është kthyer nga tronditja COVID-19. Regjistroi 4.9% rritje vjetore në tremujorin e tretë të vitit 2020 dhe norma mund të tejkalojë rritjen e 5% në tremujorin e katërt. Rezultati do të ishte të paktën 2% rritje vjetore e plotë e vitit, jo e keqe në një kohë kur pjesa më e madhe e botës po përballet me një recesion të shkaktuar nga pandemia. Por kjo nuk do të thotë lundrim i qetë përpara.

Rritja e konsumit është një konsideratë kryesore për përcaktimin e performancës së përgjithshme të Kinës në vitin 2020. Ndërsa shifrat e konsumit përfundimtar për tremujorin e tretë nuk janë ende të disponueshme, shitjet totale me pakicë të mallrave të konsumit social ofrojnë një përfaqësim të dobishëm. Për fat të keq, fotografia nuk është e ndritshme, megjithëse rritja mujore në shitjet me pakicë të mallrave të konsumit shoqëror ka dalë pozitive që nga gushti, shitjet totale ranë 5.9% nga viti në vit në dhjetë muajt e parë të vitit 2020.

Konsensusi në Kinë është që norma vjetore e rritjes së shitjeve me pakicë të mallrave të konsumit shoqëror do të kthehet pozitive vetëm në fund të këtij viti, pavarësisht rimëkëmbjes së konsumit të familjes. Dhe përvoja e kaluar sugjeron që rritja e konsumit përfundimtar do të jetë edhe më e ulët. Në vitin 2019, për shembull, shifrat ishin përkatësisht 6.3% dhe 8%.

Një tjetër përcaktues kryesor i performancës ekonomike është formimi i kapitalit. Këtu, ne po presim edhe shifrat e fundit. Por ne kemi të dhëna për investimet në asete fikse. Dhe, përsëri, lajmet janë të përziera.

Në dhjetë muajt e parë të vitit 2020, investimet në asete fikse u rritën me 1.8% nga viti në vit. Kjo rritje u nxit, para së gjithash, nga investimet në pasuri të paluajtshme, të cilat u rritën me një normë prej 5.6% gjatë së njëjtës periudhë. Por investimet në pasuri të paluajtshme kanë treguar shenja dobësimi.

Për më tepër, përbërësi më i rëndësishëm i investimeve në asete fikse, investimet prodhuese, ra 6.5% nga viti në vit në tre tremujorët e parë të vitit 2020. Megjithëse rritja u rrit pak muajin e kaluar, ajo ishte akoma e thellë në territorin negativ.

Në mënyrë tipike, kur rritja e PBB-së është më e ulët se rritja e mundshme, qeveria e Kinës përdor çdo levë të mundshme për të promovuar investimet në infrastrukturë. Pas krizës ekonomike globale të vitit 2008, për shembull, vendi zbatoi një paketë stimuluese 4 trilionë funte (609 miliardë dollarë) që nxiti deri në 44.3% rritje të investimeve në infrastrukturë në 2009.

Kjo nuk ka ndodhur kësaj here. Investimet në infrastrukturë u rritën me vetëm 0.2% nga viti në vit në tre tremujorët e parë të vitit 2020. Rritja u rrit disi muajin e kaluar, por vetëm në 0.7%.

Një fushë ku Kina ka tejkaluar pritjet është performanca e eksportit. Megjithëse të dhënat zyrtare nuk janë ende në dispozicion, ka një arsye të mirë për të menduar se rritja e eksportit neto mund të ketë tejkaluar 10% deri më tani këtë vit. Megjithatë, eksportet neto përbëjnë vetëm pak më shumë se 1% të PBB-së, kështu që efekti në rritjen e përgjithshme të Kinës do të jetë i kufizuar.

Konsideratat e sipërpërmendura, së bashku me pak hamendësime, sugjerojnë që në vitin 2020, ekonomia e Kinës do të rritet me rreth 2%, dukshëm më shpejt se ekonomitë e tjera të mëdha, të cilat po përballen me tkurrje. Por Kina ende përballet me sfida serioze. Dy çështje spikasin, punësimi cilësor dhe shpenzimet fiskale.

Deri më tani këtë vit, Kina ka krijuar më shumë se dhjetë milion vende të reja pune, duke tejkaluar qëllimin e saj zyrtar prej nëntë milion. Por përvoja e kaluar tregon se një normë e rritjes së PBB-së prej 2.5% është e pamjaftueshme për të mbështetur krijimin e nëntë milion vendeve të punës me cilësi të lartë. Dhe, me të vërtetë, shumë të diplomuar universitarë po përpiqen të gjejnë një punë të përshtatshme. Në fakt, rritja masive e punësimit e Kinës këtë vit mund të ketë ardhur në kurriz të produktivitetit të punës.

Në frontin fiskal, Kina duhet të shpenzojë më shumë. Për të qenë të sigurt, Ministria e Financave vlerëson se të ardhurat e përgjithshme të buxhetit të Kinës në vitin 2020 do të arrijnë rreth 21 trilionë CN CNN, dhe deficiti buxhetor do të jetë rreth 3.7 trilionë CN CNN, rreth 3.6% e PBB-së.

Por kjo nënkupton që qeveria kineze supozoi një rritje nominale prej rreth 5.4% për vitin 2020, shumë më tepër se 3% që ka të ngjarë (2% rritje vjetore plus një deflator 1%-të PBB-së). Në këtë kontekst, mënyra e vetme për të përmbushur objektivin e deficitit prej 3.6% të PBB-së është shkurtimi i shpenzimeve qeveritare.

Në tre tremujorët e parë të vitit 2020, qeveria e Kinës bëri pikërisht atë, duke ulur shpenzimet e saj të përgjithshme të buxhetit me 1.9%. Por kjo rënie u shua nga rënia prej 6.4% e të ardhurave publike. Për më tepër, qeveritë lokale vazhduan të rrisin shpenzimet e tyre përmes fondeve të qeverisjes vendore, të krijuara për të financuar projekte investimesh. (Në teori, ato borxhe do të shlyhen nga të ardhurat nga projektet përkatëse të investimeve.)

Qeveritë lokale financojnë deficitet e tyre duke emetuar bonot e tyre të veçanta të projektit. Këtë vit, ata u autorizuan të lëshojnë 3.75 trilionë CN në lidhje të tilla, një kuotë që ata e kanë përmbushur tashmë. Qeveria qendrore tashmë ka emetuar 3.76 trilionë CN në bono qeveritare të saj, si dhe 1 trilion CN në bono lehtësuese COVID-19.

Kjo nuk do të thotë që Kina duhet të frenojë shpenzimet më tej. Përkundrazi, për të përballuar sfidat përpara, qeveria duhet të rrisë objektivin e saj të deficitit dhe të zbatojë një politikë fiskale më ekspansioniste, të mbështetur nga një politikë monetare më ekspansioniste.

Një qasje e tillë mbart rrezik minimal për Kinën. Borxhi publik i vendit arrin në një modest 52.6% të PBB-së dhe ka ende mjaft hapësirë ​​për qeverinë për të lëshuar më shumë bono për të mbështetur investimet në rritjen e rritjes së infrastrukturës.

Për më tepër, shkalla aktuale e rritjes së PBB-së së Kinës është nën normën e saj të mundshme, indeksi kryesor i çmimeve të konsumit ishte vetëm 0.5% në tetor dhe indeksi i çmimit të prodhuesit ka qenë në territor negativ që nga korriku i kaluar. Shtoji kësaj përmbajtjen e suksesshme të vendit të COVID-19 dhe ka pak arsye për t’u shqetësuar se inflacioni do të rritet ose pozicioni fiskal i Kinës do të përkeqësohet ndjeshëm në një të ardhme të parashikueshme. Në fakt, siç kanë treguar politikat e dështuara të kursimit në mjaft vende, rreziku më i madh për pozicionin fiskal të Kinës mund të vijë nga mos shpenzimi.

Sigurisht, ekonomia e Kinës mbetet e sfiduar nga sfida të thella strukturore, të cilat autoritetet duhet të vazhdojnë të punojnë për të adresuar nëse ekonomia do të rritet vazhdimisht në vitet e ardhshme. Por kjo është përtej qëllimit të politikës makroekonomike.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Project Syndicate