Ngrirja e Teksasit që çoi në ndërprerje të shumta e ka bërë shtetin të vetëdijshëm me dhimbje për mangësitë e rrjetit të tij të energjisë, por problemi i vërtetë është shumë më i madh dhe shkon përtej Teksasit.
Ne sapo kemi qenë dëshmitarë të dëmit të shkaktuar nga rrjetet energjetike të dizajnuara keq, ndërprerjet e rrotullimit, rritja e çmimeve të energjisë elektrike, njerëzit që flenë në makinat e tyre dhe në një dhomë të izoluar për t’u ngrohur. Në të njëjtën kohë një media e krahut të djathtë të armatosur kalon në veprim duke fajësuar turbinat e erës dhe marrëveshjen e re të gjelbër për problemet e energjisë në Teksas. Ka një model këtu. Këto janë variante të historive të treguara pas zjarreve në pyjet e Kalifornisë dhe ndërprerjeve të energjisë që rezultuan. Por ne nuk shohim asnjë fund të lehtë të ndërprerjeve të energjisë që kanë munduar furnizimin me energji elektrike në vitet e fundit, ndërsa ngjarjet e pafavorshme të motit duket se bëhen më të shpeshta dhe me ndikim.
Por ky është fundi. Në një farë mënyre, një sistem elektrik është si mirëmbajtja e një makine. Shpenzoni në mënyrë të përshtatshme për mirëmbajtjen e riparimeve, etj. Dhe performanca e besueshme është e siguruar në mënyrë të arsyeshme. Ose dikush mund të kursej vazhdimisht për mirëmbajtje, të kursejë shumë para gjatë viteve dhe të shfrytëzojë mundësitë e tij për besueshmërinë e automjetit. Sistemi elektrik në Teksas është ndërtuar, ai shfaqet rreth propozimit të fundit. Marzhet e rezervave të tyre janë më të ultat në vend (rreth tetë përqind). Dhe kjo është hera e tretë që sistemi elektrik nuk arrin të performojë në mënyrë adekuate në dimër (1989, 2011 dhe 2021). Çështja jonë këtu është që çdo sistem që dështon vazhdimisht në këtë mënyrë, pavarësisht nga regjimi i qeverisjes, është krijuar në atë mënyrë, pavarësisht pretendimeve dhe protestave për të kundërtën. Ky është një problem i madh për çdo rajon sepse një ekonomi gjithnjë e më dixhitale kërkon shërbim shumë të besueshëm të energjisë elektrike. Dhe ajo që po ofrohet aktualisht në ERCOT është gjithçka përveç.
Tani le të shtojmë një përbërës tjetër në përzierje. Prodhuesit e automjeteve janë në një tranzicion shumë të qartë nga djegia e brendshme në automjetet elektrike. Një hap kyç, ne besojmë se do të dekarbonizojë ekonominë. Por së pari si shoqëri duhet të dekarbonizojmë furnizimin tonë me energji elektrike, dhe pastaj të shesim energji elektrike të karbonizuar në sektorin e transportit (i cili planifikon, nëse ekzekutohet me sukses, mund të zvogëlojë emetimet e karbonit me 40 përqind ose më shumë).
Por si do ta trajtojë rrjeti elektrik këtë kërkesë në rritje nga sektori i transportit si dhe nevojat e klientëve ekzistues në kushtet gjithnjë e më stresuese të imponuara nga ndryshimi i klimës? Një përgjigje e qartë: azhurnoni dhe zgjeroni. Nëse rrjeti nuk bën, të huajt, përfshirë konsumatorët industrialë që veprojnë për të mbrojtur furnizimin e tyre individual me energji elektrike, do ta bëjnë.
Ne kemi shkruar më parë se dekarbonizimi dhe modernizimi i impiantit ekzistues të energjisë elektrike të SHBA (mosha mesatare e të cilit është 35 vjet) mund të kushtojë 7-8 trilionë dollarë. Furnizuesve të energjisë elektrike mund t’u duhen 20 vjet për të përfunduar punën, që do të thotë 350-400 miliardë dollarë në vit për t’u futur në formë. Aktualisht, ata shpenzojnë rreth 150 miliardë dollarë në vit që do të thotë shumë për të arritur.
Këto shifra duken të mëdha, por pagesat aktuale do të shtrihen gjatë dekadave si një hipotekë. Dhe financimet e kësaj madhësie do të dëmtojnë pak në tregjet e kapitalit amerikan, ku industria e energjisë elektrike përbën vetëm 3-4 përqind të shpenzimeve totale të kapitalit dhe financimit. Në mënyrë që të paguajmë për pajisje të reja, pa subvencione qeveritare, ne llogarisim që furnizuesit e energjisë elektrike do të duhet të rrisin çmimet me 3 – 4 përqind në vit në terma realë. (Studimet akademike në mënyrë optimiste nuk llogarisin asnjë rritje çmimi në kushtet e duhura të funksionimit.) Fatura elektrike është e barabartë me rreth dy përqind të produktit të brendshëm bruto të SHBA dhe fatura e familjes rreth dy përqind e të ardhurave të familjes. Pagesa për modernizimin dhe dekarbonizimin së bashku, e shpërndarë në dekada, do të shtonte rreth 45 dollarë çdo vit në faturën mesatare elektrike të familjes. Jo një barrë e madhe dhe që mund të përhapet për të zbutur vështirësitë financiare.
Pa dyshim, ne duhet të shohim parashikimet afatgjata me kujdes. Tregjet, teknologjia, institucionet dhe zgjidhjet ndryshojnë me kalimin e kohës. Ajo që tregojnë numrat, në rastin më të mirë, është se industria elektrike mund të financojë modernizimin dhe dekarbonizimin pa vendosur ngarkesa të tepërta mbi konsumatorët. Kjo duhet të jetë e mjaftueshme për të inkurajuar veprim më të shpejtë.
Çfarë do të inkurajojë industrinë për të rritur aksionet? Legjislacioni në Kongres përsërit politikat e administratës Obama: një përzierje e kufizimeve të shkarkimeve, shpërndarje bujare të taksave dhe stimuj rregullatorë. Industria u shty përsëri dhe mund ta bëjë përsëri, duke marrë parasysh që gjykatat janë bërë më miqësore me biznesin. Në përgjithësi, emetimet e gazeve serë për kwh të krijuara ranë rreth dy përqind në vit gjatë presidencës së Obamës dhe tre përqind në vit gjatë mandatit të Trump, kryesisht për arsye ekonomike. Gjeneratorët u zhvendosën nga thëngjilli djegës (përmbajtje e lartë e karbonit) në gaz natyror (përmbajtje më e ulët e karbonit) sepse gazi ishte më i lirë. Në mënyrë që t’i afrohemi zeros në 20 vjet, emetimet e gazeve serë për kwh duhet të bien më shumë se dhjetë përqind në vit.
Ne besojmë se politikëbërësit do të përshpejtonin dekarbonizimin dhe modernizimin e sektorit të energjisë elektrike duke e bërë atë një mundësi biznesi për kompanitë elektrike që të përqafojnë më shumë sesa si një problem të pajtueshmërisë mjedisore, duke përdorur komponentë të provuar dhe të vërtetë të tillë si sigurimi për të paguar për stacionet më të ndotura të rregulluara të energjisë nëse pensionohet menjëherë, duke dhënë kthime më të larta të aseteve që mbështesin dekarbonizimin dhe një bonus për kompanitë elektrike për energjinë elektrike pa fosile që ata prodhojnë ose shpërndajnë. Shtoni një garanci federale për obligacionet e letrave me vlerë ose çdo shtyrje tjetër të krijuar për të zbutur ndikimin e çmimit të programit të kapitalit dhe kjo do të ulë kostot për konsumatorët praktikisht pa kosto për qeverinë.
Ne nuk mund të argumentojmë se me nocionin se ngjarjet e fundit të vorbullave polare ose zjarret e verës zbulojnë mungesa serioze në rregullimin e energjisë elektrike, qeverisjen dhe strukturën e tregut. Dhe kjo përfshin mungesën e përgjegjësisë financiare. Por, nga këndvështrimi i operimit, ne gjithashtu shohim kapacitete të papërshtatshme rezervë, impiante në vendin e gabuar ose të paafta për t’i rezistuar motit të rëndë. Kombinoni ato pamjaftueshmëri me nevojën për dekarbonizim, dhe e gjitha shton deri te shumë shpenzime kapitale. Edhe nëse tregu i energjisë decentralizohet, ne do të mendonim se katastrofa ERCOT i largon njerëzit, disa korporata publike ose private duhet të shpenzojnë para për një rrjet të modernizuar të energjisë elektrike. Dhe është e panevojshme të thuhet se konsumatorët e energjisë përfundimisht do të paguajnë. Sidoqoftë lajmi i mirë është nëse fillojmë këtë proces të rindërtimit masiv të rrjetit tani të paktën kostoja e parave është shumë e ulët.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT