Presidenti Biden e bëri të qartë javën e kaluar se përpjekja e tij për të ringjallur marrëdhëniet e SHBA me aleatët tradicionalë në Evropë nuk është thjesht çështje e rivendosjes së një status quo të prishur nga Donald Trump.
“Ne jemi,” tha ai në një fjalim në Konferencën e Sigurisë së Mynihut, “në mes të debatit themelor për të ardhmen dhe drejtimin e botës sonë”, një garë midis demokracisë dhe autokracisë.
“Misioni galvanizues” i demokracive, argumentoi ai, duhet të jetë për të mbizotëruar në këtë luftë me Rusinë, Kinën dhe diktaturat e tjera. Kjo do të kërkojë një partneritet të ngushtë.
Siç e pranoi Biden, ndërtimi i koalicionit demokratik transatlantik mund të mos jetë i lehtë.
Bashkimi Evropian kohët e fundit përfundoi një marrëveshje të madhe tregtare me Kinën, megjithë sugjerimet nga administrata e ardhshme e Biden.
Franca është në mesin e disa qeverive që kërkon marrëdhënie të mira me regjimin e Vladimir Putin.
Megjithëse ata e kanë mirëpritur deklaratën e Biden se administrata e tij është “e vendosur të ribashkohet me Evropën”, shumë evropianë qartë kanë dyshime nëse politikat e “Amerikës së Parë” të Trump kanë marrë fund.
Në fund, Putin dhe sundimtari kinez Xi Jinping mund të çojnë përpara kauzën e Biden.
Ministri i Jashtëm rus Sergei Lavrov doli nga rruga e tij për të kundërshtuar dhe poshtëruar shefin e politikës së jashtme të Bashkimit Evropian kur BE zyrtari vizitoi Moskën këtë muaj.
Dhe kritikat e ashpra të marrëveshjes BE-Kinë në dritën e shtypjeve të fundit të Pekinit ndaj Hong-Kongut dhe pakicës Ujgur mund të kenë nxitur deklaratën e Kancelares Gjermane Angela Merkel në Mynih se “si partnerë transatlantikë dhe demokraci, ne duhet të bëjmë diçka për t’iu kundërvënë” globale të Kinës pushtet.”
Tani për tani, administrata e Biden meriton meritë për përputhjen e retorikës së saj me disa lëvizje të afta të hapjes me evropianët.
Javën e kaluar, administrata hoqi dorë nga përpjekja vetë-shkatërruese e administratës Trump për të detyruar në mënyrë të njëanshme rivendosjen e sanksioneve të KB-së mbi Iranin – një gamë e refuzuar nga Britania, Franca dhe të gjithë, përveç një anëtari tjetër të Këshillit të Sigurimit.
Sekretari i Shtetit Antony Blinken më pas pranoi një BE ofrojnë për të mbledhur diskutime për rivendosjen e marrëveshjes ndërkombëtare 2015 që kufizon programin bërthamor të Iranit, të cilin administrata Trump e hodhi poshtë.
Departamenti i Shtetit gjithashtu kaloi në heshtje javën e kaluar për zbatimin e sanksioneve ndaj kompanive shtesë që ndërtojnë tubacionin Nord Stream 2 midis Rusisë dhe Gjermanisë, objekt i një grindjeje të konsiderueshme midis administratës Trump dhe Berlinit.
Biden me të drejtë e ka quajtur tubacionin një “marrëveshje të keqe” për shkak të potencialit të tij për rritjen e levave ruse mbi Evropë dhe për dobësimin e Ukrainës, e cila aktualisht përfiton nga tranziti i gazit rus nëpër territorin e saj.
Por përpjekja për të vrarë projektin kur është 90 për qind e plotë rrezikon prishjen e marrëdhënieve me kombin më të fuqishëm të Evropës, i cili duhet të jetë në qendër të çdo aleance demokratike për të luftuar autokracinë.
Blinken thuhet se po kërkon mënyra për të zgjidhur problemin e tubacionit, ndoshta përmes garancive për Ukrainën.
Kjo është një qasje që me të drejtë e mban administratën e re të përqendruar në sfidën më të madhe që përshkroi Biden.