Një rritje e shpejtë e kapacitetit të rafinerisë së naftës së papërpunuar të Kinës do ta shohë atë të dominojë eksportet në rajonin e Azi-Paqësorit (APAC), veçanërisht në Australi ku shqetësimet po rriten për një cenueshmëri në zinxhirin e furnizimit, thonë ekspertët.
Të dhënat doganore të Kinës tregojnë se eksportet e vendit të produkteve të rafinuara të naftës në Australi u rritën nga disa mijëra tonë para vitit 2011 në gati 300,000 tonë në fund të vitit të kaluar. Dhe mbështetja e Australisë në importe pritet të vazhdojë duke pasur parasysh mbylljen e paralajmëruar të dy prej katër rafinerive të saj të fundit.
“Arsyeja që ne e shohim Kinën si burimin kryesor të mundshëm të importit është rritja e shpejtë e vendit në kapacitetin e rafinerisë e kombinuar me një rritje të ngadaltë të kërkesës së produkteve vendase të naftës për një kohë të gjatë,” citohet të thoshte analisti i tregjeve të naftës në Rystad Energy Julie Torgersrud South China Morning Post. “Kapaciteti i ri, me kompleksitet të lartë të rafinerisë që fillon në Kinë, bën presion të shtuar mbi rafineritë konkurruese në rajonin APAC, të cilët vuajnë nga marzhe më të ulëta dhe zakonisht kanë operacione më të vjetra, më pak efikase.”
Rystad Energy pret një rënie neto në kapacitetin e rafinerisë prej rreth 1.2 milion fuçi në ditë (bpd) në rajon në dy vitet e ardhshme, “krahasuar me një rritje neto në Kinë prej 1.5 milion bpd në të njëjtën periudhë”.
Politikanët dhe ekspertët në Australi kanë shprehur shqetësime në lidhje me rritjen e mbështetjes në Kinë. Torgersrud gjithashtu thotë se India mund të bëhet një komb tjetër për të eksportuar në Australi, gjë që do të lejonte diversifikimin e furnizimit. Sidoqoftë, shtytja e Pekinit për të hequr kuotat e eksportit në produktet e rafinuara dhe kapacitetin e saj rafinues prej 600,000 fuçi në ditë këtë vit është një shenjë e mbizotërimit të saj, shtoi ajo.
Mbyllja e rafinerive të Australisë do të thotë se rafinimi i papërpunuar i këtij viti do të bjerë me 50% nga viti në vit, por me rritjen e kërkesës, importet do të rriten me 18%. Australia, e cila importoi rreth 65% të produkteve të saj të rafinuar të naftës, po kthente rafineritë e saj të çaktivizuara në terminale importi për të luftuar zinxhirët e dobësuar të furnizimit. Qeveria Australiane konfirmoi në 2019 që rafineritë e reja do të ishin një gjë e së kaluarës.
“Kur bëhet fjalë për sigurinë e energjisë, rritja e varësisë nga importi bën presion mbi besueshmërinë e transportit dhe zinxhirëve të furnizimit, por ky është arsyetimi që rafineritë e vjetra konvertohen për të vazhduar punën si terminale importi, pasi këto pajisje do të bëhen gjithnjë e më të rëndësishme”, tha Torgersrud.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT