MENU
klinika

Çfarë do të bëjë Pekini me të?

Kina ka ndërtuar flotën detare më të madhe në botë

07.03.2021 - 10:07

Në vitin 2018, Presidenti kinez Xi Jinping veshi veshje ushtarake dhe hipi në një anije të Marinës së Ushtrisë Çlirimtare të Popullit në Detin e Kinës Jugore.

Për Xi, udhëheqësi më i fuqishëm i vendit që nga Mao Ce Dun, dita ishte një pikë referimi për një ambicie madhështore, një forcë që do të tregonte madhështinë dhe fuqinë e Kinës në të shtatë oqeanet e botës.

“Detyra e ndërtimit të një marine të fuqishme kurrë nuk ka qenë aq urgjente sa sot”, tha Xi atë ditë.

Kina ishte tashmë në mes të një ndërtimi të anijeve që kurrë s’i ka parë bota. Në vitin 2015, Xi ndërmori një projekt gjithëpërfshirës për ta kthyer PLA në një forcë luftarake të klasit botëror, koleg i ushtrisë së Shteteve të Bashkuara. Ai kishte porositur investime në kantieret e anijeve dhe teknologji që vazhdojnë me ritëm edhe sot.

Plani i Xi ka funksionuar. Në një moment midis 2015 dhe sot, Kina ka mbledhur forcën më të madhe detare në botë. Dhe tani po punon për ta bërë atë të frikshme larg brigjeve të saj.

Në vitin 2015, Flota e Ushtrisë Çlirimtare të Popullit (PLAN) kishte 255 anije të forcave të betejës në flotën e saj, sipas Zyrës Amerikane të Inteligjencës Detare (ONI).

Deri në fund të vitit 2020, ai kishte 360, mbi 60 më shumë se marina e SHBA, sipas një parashikimi të ONI.

Katër vjet nga tani, PLAN do të ketë 400 anije të forcave të betejës, parashikon ONI.

“Forca luftarake e marinës së Kinës është më shumë se trefishuar në madhësi në vetëm dy dekada”.

Ndërsa Kina pritet të lëshojë 400 anije deri në vitin 2025, qëllimi i planit aktual të ndërtimit të anijeve të Marinës Amerikane, një qëllim pa ndonjë datë të caktuar, është për një flotë prej 355 – një disavantazh i konsiderueshëm numerik. Kur numëron trupat, marina amerikane është më e madhe, me më shumë se 330,000 personel aktiv me 250,000 të Kinës. Analistët tregojnë disa faktorë të tjerë në favor të Uashingtonit.

Marina Amerikane akoma prodhon më shumë tonazh – anije të armatosura më të mëdha dhe më të rënda si shkatërrues dhe kryqëzorë raketash të drejtuara – sesa Kina. Këto anije i japin SHBA një avantazh të rëndësishëm në aftësinë e lëshimit të raketave lundruese.

Ndërkohë, flota e nëndetëseve sulmuese të SH.B.A.-së prej 50 varkash është tërësisht e furnizuar me energji bërthamore, duke i dhënë asaj përparësi të konsiderueshme dhe avantazhe të qëndrueshmërisë ndaj një flote kineze që ka vetëm shtatë nën-fuqi bërthamore në flotën e saj prej 62.

“Avantazhi i madh që marina kineze mban ndaj marinës amerikane është në patrullimin dhe luftëtarët bregdetarë, ose korvetat dhe më poshtë,” tha Childs. Këto anije më të vogla shtohen nga rojet bregdetare dhe milicia detare e Kinës me mjaft anije të kombinuara për të pothuajse dyfishuar forcën totale të PLAN-it.

Këto janë shenja shqetësuese për Uashingtonin pasi ai ndeshet me buxhetin dhe problemet pandemike që janë shumë më të mëdha se ato të Kinës. Analistët shqetësohen se linjat e prirjes, duke përfshirë njoftimin e Kinës të Premten se do të rrisë buxhetin e saj vjetor të mbrojtjes me 6.8%, po shkojnë në drejtimin e Pekinit.

Askush nuk mund të krahasohet me ndërtimin e anijeve të Kinës.

Ju nuk mund të keni flotën më të madhe në botë nëse nuk mund të ndërtoni shumë anije. Kina ia jep vetes këtë aftësi duke qenë ndërtuesi më i madh në botë i anijeve tregtare.

“Në vitin 2019, Kina ndërtoi më shumë se 23 milion tonë anije dhe flota tregtare e Kinës … arrin në më shumë se 300 milion tone”.

Infrastruktura në vend, fuqia punëtore e përfshirë dhe teknologjia e punësuar në ato kantiere tregtare janë të zbatueshme në kthimin e anijeve të luftës në sasi.

Kjo është diçka që Kina e bën shumë mirë. “Midis 2014 dhe 2018, Kina lëshoi ​​më shumë nëndetëse, anije luftarake, anije amfibi dhe ndihmëse sesa numri i anijeve që aktualisht shërbejnë në flotat individuale të Gjermanisë, Indisë, Spanjës dhe Mbretërisë së Bashkuar”, sipas Projektit të Energjisë Kineze.

“Me ritmin që Kina po ndërton anije detare, dhe me aftësitë që ato anije luftarake më të reja kanë, ata tashmë kanë përparuar nga ajo që ishte një marinë e mbrojtjes bregdetare, në atë që tani është ndoshta marina më e fuqishme e rajonit të tyre  me disa shtrirja globale – dhe janë në rrugën e tyre për të ndërtuar një marinë të projeksionit të fuqisë të klasit botëror nëse vazhdojnë të rriten si tani.”

Fuqia e raketave

Pekini ka qenë metodik në ndërtimin e tij detar, me pjesën më të madhe të numrit të tij deri më tani të përqendruar në artizanale të tilla si korvetat, fregatat dhe nëndetëset me energji elektrike me naftë që do të ishin të dobishme në ujërat përreth Kinës, tha Sidharth Kaushal, studiues në Royal United Instituti i Shërbimeve në Londër.

“Pjesa më e madhe e ndërtimit të anijeve të Kinës, siç është forca e saj (afërsisht) e 75 korvetave Type 056, janë anije më të vogla të madhësisë së korvetës / fregatës”. Ndryshe nga ajo e Marinës Amerikane, anija më e afërt e së cilës me klasën e fregatës, anija luftarake bregdetare, tani numëron vetëm rreth 15 anije të dedikuara për luftime.

Forca e korvetës është ideale për mjedise oqeanike më të ngushta dhe të cekëta, si zonat kryesore të Kinës, Deti i Kinës Jugore; rreth Tajvanit; dhe ishujt Senkaku / Diaoyu në Detin Lindor të Kinës, të kontrolluar nga Tokio, por të pretenduara nga Pekini.

Anijet që PLAN vë në det pranë brigjeve kineze mbrohen nga një forcë e madhe raketash me bazë tokësore.

Raketat “problematizojnë projeksionin e fuqisë amerikane dhe parandalojnë që fuqia detare dhe ajrore të godasin tokën kineze”. “Megjithatë, kjo gjithashtu ka efektin e lehtësimit të projeksionit të energjisë kundër kombeve vendase, pasi këto kombe janë shumë më të prekshme kur ndërpriten lidhjet detare që mundësojnë SH.B.A. për t’i mbështetur ato.”

E gjithë kjo i jep Kinës një dorë të fortë për të luajtur në çdo konflikt të mundshëm afër saj. Dhe Kina është e vendosur se ushtria e saj është mbrojtëse.

“Zhvillimi i mbrojtjes kombëtare të Kinës synon të përmbushë nevojat e saj të drejta të sigurisë dhe të kontribuojë në rritjen e forcave paqësore të botës”, thuhet në letrën e bardhë të mbrojtjes të vendit 2019, me titull “Mbrojtja Kombëtare e Kinës në epokën e re”.

Grumbullimi masiv detar i Kinës përkon me atë duke përforcuar pretendimet e saj për pothuajse të gjithë 3.3 milion kilometra katrorë (1.3 milion kilometra katrorë) në Detin e Kinës Jugore duke ndërtuar shkëmbinj nënujorë dhe shirita të rërës në ishuj artificialë të bërë nga njeriu të fortifikuar me raketa, pista dhe sistemet e armëve.

“Ishujt dhe shkëmbinjtë nënujorë në Detin e Kinës Jugore kanë përparësi unike në ruajtjen e sovranitetit kombëtar dhe ruajtjen e një pranie ushtarake në det të hapur”, lexohet në një artikull të Dhjetorit 2020 në Naval and Merchant Ships, një revistë me bazë në Pekin, botuar nga Korporata Shtetërore e Ndërtimit të Anijeve, i cili furnizon marinën PLA.

Grumbullimi i burimeve në detet e afërta për të arritur atë nivel kontrolli mund të jetë problematik për Kinën, argumentojnë disa. Kjo mund ta lërë Kinën të prekshme nga një bllokadë e largët detare që mund ta privojë atë nga materialet jetësore nga jashtë, duke shkëputur ato që quhen linjat detare të komunikimit, ose SLOC shkurt.

“Mbrojtja e deteve të largëta pasqyron drejtimin e Pekinit që PLANI të “bëhet globale”, … pjesë e një politike më të madhe të qeverisë kineze për të inkurajuar për zgjerimin e ekonomisë së Kinës dhe shtrirjen kulturore.”
PLA Navy ka dy transportues avionësh në shërbim, por qëndrueshmëria e tyre pa karburant është e kufizuar në më pak se javë, sipas projektit China Pouer. Kjo i bën ata më të përshtatshëm për përdorim në vende si Deti i Kinës Jugore sesa në oqeanet e largëta.

Por më shumë transportues janë në planifikimin dhe prodhimin. Transportuesi më i ri kinez i planifikuar pritet të jetë i pajisur me një reaktor të energjisë bërthamore dhe katapulta elektromagnetike që do t’i mundësojnë asaj të lëshojë aeroplanë me më shumë fuqi zjarri dhe diapazon më të madh se transportuesit ekzistues.

Një tjetër mision i kohës së luftës është goditja e nyjeve të rëndësishme dhe caqe me vlerë të lartë në thellësinë strategjike të armikut për të ‘lehtësuar presionin në fushën e betejës afër deteve”.

Megjithëse marina kineze do të ishte një kundërshtar i frikshëm për çdo armik, aftësitë e saj praktike nuk përputhen ende me aspiratat e saj.

Së pari, PLAN do të kërkonte grupe beteje të transportuesit të avionëve me krahë ajri shumë më të fortë se aftësitë aktuale të flotës kineze.

Dy transportuesit aktivë të PLAN-it janë me energji konvencionale dhe bazohen në modelet e vjetra sovjetike. Kjo kufizon diapazonin e vetë anijeve, diapazonin dhe numrin e avionëve që ata mbajnë dhe ngarkesat e municioneve në ato aeroplanë.

Me pak fjalë, ata nuk janë as pranë kolegëve të flotës së marinës amerikane prej 11 transportuesish avionësh.

“Një aeroplanmbajtës i Marinës Amerikane, është më i fuqishëm se sa forcat ajrore të shumicës së vendeve”, tha Eric Uertheim, redaktor i Institutit Detar të SH.B.A.-së “Flotat Luftarake të Botës”.

Marina e PLA-s nuk është akoma atje. Vini re se sa i kufizuar ka qenë projeksioni i energjisë detare me rreze të gjatë të Kinës deri më tani.

Gjithsesi marina e PLA-së po bën përparim të rëndësishëm në operacionet e përbashkëta, kontrollin e dëmtimit, logjistikën dhe inteligjencën në atë masë që ata së shpejti mund të jenë në gjendje të veprojnë në pragun e objekteve të portit të Marinës së SH.B.A.-së në kohë lufte.

“Deri në vitin 2049 Kina synon të ketë një ushtri globale që është në gjendje të luftojë dhe të fitojë luftëra dhe të projektojë fuqinë globalisht,” tha Meia Nouëens, bashkëpunëtor i vjetër për politikën e mbrojtjes kineze në Institutin Ndërkombëtar për Studime Strategjike, javën e kaluar ndërsa think tank lëshoi ​​vjetorin e tij raporti botëror “Bilanci Ushtarak” .

Çështja e Tajvanit

Por në një periudhë të afërt, qendra e vëmendjes është Tajvani, ishulli demokratik i vetëqeverisjes që fuqitë në Pekin thonë se është një pjesë historike dhe e patjetërsueshme e territorit të tyre sovran.

Pekini në 2019 tha se autoritetet e ishullit po “intensifikojnë armiqësinë dhe konfrontimin dhe po huazojnë forcën e ndikimit të huaj”.

Forcat separatiste të ‘Pavarësisë së Tajvanit’ dhe veprimet e tyre mbeten kërcënimi më i rëndë i menjëhershëm ndaj paqes dhe stabilitetit në ngushticën e Tajvanit dhe pengesa më e madhe që pengon ribashkimin paqësor të vendit.

Dhe në një konferencë për shtyp në janar, një zëdhënës i Ministrisë së Mbrojtjes Kineze bëri të qartë se ku qëndron ushtria. “Tajvani është një pjesë e patjetërsueshme e Kinës,” tha Koloneli i Lartë Uu Qian.

“PLA do të marrë të gjitha masat e nevojshme për të mposhtur me vendosmëri çdo përpjekje nga separatistët ‘e pavarësisë së Tajvanit” dhe për të mbrojtur me vendosmëri sovranitetin kombëtar dhe integritetin territorial.”

Në një fjalim në 2019, Xi tha se “asnjë pëllëmbë e vetme e tokës sonë” nuk mund të lëshohej nga Kina.

“Ne duhet të ruajmë sovranitetin dhe integritetin territorial të vendit dhe të arrijmë bashkimin e plotë të atdheut,” tha ai.

Në shumë mënyra në lidhje me Tajvanin, Xi ka ngritur flotën e Marinës PLA për ta bërë këtë të mundur.

Por nëse Kina do të pushtonte Tajvanin, do të duheshin shumë më shumë se 900 trupa tokësore për të kontrolluar dhe pushtuar ishullin.

Dhe kjo na kthen në ato numra, duke përfshirë rojet bregdetare, milicinë detare, madje edhe ato anije tregtare që Kina prodhon si askush tjetër në botë.

“Do të ishim të mençur të supozonim se Kina do të sjellë të gjitha mjetet e saj të fuqisë detare për të siguruar suksesin në një pushtim”, tha Shugart, analisti i CNAS, për Kongresin, i cili bëri një krahasim me arratisjen e forcave britanike nga Franca në Luftën e Dytë Botërore për të vizualizuar fjalën e tij.

“Ne duhet të presim që në vend që të merremi vetëm me dhjetra anije amfibie të PLA Navy me bojë gri dhe shoqërimet e tyre, ne me siguri do të shihnim një ngushticë të Tajvanit të përmbytur me shumë qindra anije peshkimi, anije tregtare, dhe anijet e Rojës Bregdetare dhe të Sigurisë Detare”.

 

Përkthyer dhe përshtatur nga cnn/ F.H, konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN