MENU
klinika

Nga Financial Times/ BE po kërkon tregje të tjera

Brexit, një makth kostosh pa fund!

13.05.2021 - 09:15

“Një katastrofë”, kështu e përshkruan Henrik Follmann ndikimin e Brexit në kompaninë e kimikateve të familjes së tij. Me qendër në Gjermaninë veriore, ajo kohët e fundit hoqi dorë nga planet për të zgjeruar fabrikën e saj në MB për shkak të largimit të Britanisë nga BE.

Follmann Chemie kishte planifikuar të investonte rreth 2.5 milion £ në prodhimin e më shumë ngjitësve në uzinën që bleu tre vjet më parë në Andover, Anglia e Jugut, për të rritur eksportet te klientët e BE-së. Por shefi ekzekutiv i saj tha se ky plan ishte shkatërruar nga vështirësitë shtesë të transportit të mallrave në të dy anët nëpër Kanalin Anglez: “Brexit ka qenë një makth, duke krijuar kosto dhe kohë.”

“Ne do të ndërtonim një prodhim dhe depo shtesë për të furnizuar klientët në kontinent, por ne e vonuam atë dhe tani kemi marrë një vendim strategjik për ta anuluar këtë dhe për t’u zgjeruar në BE në vend”, tha Follmann, brezi i tretë i familjes së tij drejtoj kompaninë.

Follmann ka pasur një Brexit më të ashpër se shumë kompani. Por përvoja e saj e kostove në rritje dhe vonesave në dërgesat midis MB dhe BE është tipike për shumë biznese që ndeshen me burokracinë shtesë dhe grackat e krijuara nga kontrollet e reja doganore.

Edhe pse Britania e Madhe dhe BE ranë dakord për një marrëveshje tregtare të hendekut të fundit për të shmangur tarifat në shumicën e mallrave kur Brexit hyri në fuqi më 1 janar, tregtia midis të dyve është ndërprerë nga kostot më të larta të transportit, vonesat e transportit, kërkesat e certifikatës shëndetësore dhe doganat më komplekse kërkesat në kufi.

Zyra e Mbretërisë së Bashkuar për Statistikat Kombëtare të Mërkurën tha se eksportet Britanike në BE në tre muajt e parë të këtij viti ranë 18.1 përqind nga tremujori i mëparshëm, ndërsa importet nga BE ishin poshtë 21.7 përqind. Në të kundërt, tregtia e MB me vendet jo-BE u rrit paksa në të njëjtën periudhë.

Ka pasur shenja të një rimëkëmbje të pjesshme nga përçarja fillestare pas Brexit, ndërsa tregtia e MB me BE u rrit në Mars, megjithëse me një ritëm më të ngadaltë sesa me vendet e tjera. Por për herë të parë që kur regjistrimet e krahasueshme filluan në 1997, Britania e Madhe importoi më shumë në Mars nga jashtë BE sesa brenda saj, duke nënvizuar sesi tregtia Britanike është zhvendosur larg bllokut.

“Ndoshta është shumë shpejt për të ndjekur efektet afatgjata të Brexit në tregti, edhe pse nuk kemi parë këto lëvizje të vendosen në kohët e fundit, mund të zgjasësh firmat duhet të mësojnë se si të merren me këto procedura doganore,” tha Lisandra Flach, profesoreshë e ekonomisë në Universitetin Ludwig-Maximilians-Mynih.

Mbretëria e Bashkuar ka rënë në mënyrë të vazhdueshme si një partner tregtar për pjesën tjetër të BE që nga referendumi i Brexit 2016. Pjesa e saj e eksporteve nga blloku i 27 vendeve ka rënë nga më shumë se 17 përqind para votimit në 14 përqind vitin e kaluar, sipas Eurostat. Në janar dhe shkurt të këtij viti, pjesa e Britanisë së Madhe në eksportet e BE jashtë bllokut ra nën 13 përqind.

Follmann tha se kishte frikë se disa klientë të mëdhenj në Mbretërinë e Bashkuar po mendonin të zhvendosnin disa prodhime në BE për t’i shërbyer klientëve në bllok. Ka tashmë shenja që investimet e huaja direkte në MB janë peshuar që nga referendumi në BE.

Në pesë vitet deri në Mars 2021, numri i projekteve të IHD-ve në Mbretërinë e Bashkuar u rrit vetëm 12 përqind krahasuar me pesë vitet e mëparshme për shkak të rritjes së ngadaltë të investimeve nga Amerika e Veriut dhe Evropa Perëndimore, rajonet kryesore të investimeve, sipas të dhënave nga IFD Markets, një kompani në pronësi të FT që ndjek investimet e huaja. Kjo ishte shumë nën zgjerimin e 33 përqind në të gjithë vendet e BE.

Numri i projekteve të huaja të investimeve të fushës së gjelbër në Mbretërinë e Bashkuar ra 40 përqind në 12 muajt deri në Mars 2021 krahasuar me 12 muajt e mëparshëm. Ndërsa ky është kryesisht ndikimi i pandemisë, rënia ishte më e madhe se tkurrja prej 30 përqind e regjistruar për investime në BE.

“Shumë rregullime nga kompanitë kanë ndodhur tashmë në vitet para Brexit”, tha Flach, i cili bashkë-shkroi një raport për qeverinë gjermane mbi ndikimin e largimit të MB vitin e kaluar.

Gjermania përbën një të katërtën e të gjithë eksporteve të BE në MB që do të thotë se është prekur më shumë sesa shumica e vendeve nga përçarja e Brexit. Shumë prej kompanive të vogla dhe të mesme që janë shtylla kurrizore e ekonomisë së përqendruar në eksportin e Gjermanisë kanë luftuar me kontrollet shtesë doganore dhe burokracinë e nevojshme tani për të transportuar mallra në MB.

“Nuk ka vaksinim kundër Brexit”, tha Klaus Winkler, shefi ekzekutiv i Heller, një specialist në prodhimin e makinerive të boshtit bosht për mulliri të pjesëve të motorit që është i vendosur në Nürtingen, afër Stuttgart në Gjermaninë jug-perëndimore. Ajo ka një fabrikë në Mbretërinë e Bashkuar që mbledh shumë nga makineritë e saj në Redditch.

“Një kamion që udhëton nga Nürtingen në Redditch kërkon dy herë më shumë kohë dhe ne duhet të vendosim shumë më tepër orë në të gjithë burokracinë,” tha Winkler. “Është mjaft e rëndë. Na është dashur të rrisim nivelet e aksioneve dhe t’i kemi mirëmbajtur sepse nuk është përmirësuar “.

Paul Maeser në BDI, shoqata kryesore e industrisë së Gjermanisë, tha se shumë kompani më të vogla i kishin kërkuar ndihmë me kërkesat e reja doganore në Mbretërinë e Bashkuar. “Disa prej tyre kanë thënë se thjesht nuk mund të përballen me këtë më shumë, kështu që ata nuk do të vazhdojnë t’i shërbejnë këtij tregu”, shtoi ai.

Heller dhe Follmann kanë hasur probleme me rregullat e klauzolave ​​të origjinës në marrëveshjen tregtare Brexit. Këto përcaktojnë që të gjitha mallrat duhet të jenë në gjendje të demonstrojnë se ato “kanë origjinë” nga BE ose MB – që përmbajnë rreth 50 përqind përmbajtje në MB për shumicën e produkteve, në mënyrë që të kualifikohen për trajtim tarifor zero.

Disa nga produktet që eksportet e Follmann në Mbretërinë e Bashkuar bëhen nga palë të treta jashtë BE-së, që do të thotë se ata kanë filluar të bëjnë tarifa. “Ne nuk e parashikonim atë,” tha CEO i saj, duke shtuar se kostot e transportit të kontejnerëve në MB janë rritur 20-30 përqind.

Winkler tha se disa klientë kinezë kishin nevojë që produktet e Heller të ndërtoheshin në BE, jo në Mbretërinë e Bashkuar, që do të thotë se i është dashur të ripunojë prodhimin e saj për të mbledhur më shumë makineri në Gjermani.

Mbretëria e Bashkuar ka shtyrë kontrollet e plota doganore për disa produkte që hyjnë nga BE deri në Janar, që do të thotë se edhe disa nga eksportuesit më të mëdhenj të kontinentit janë të shqetësuar se përçarja e Brexit mund të përkeqësohet.

BMW, e cila ka fabrika në MB dhe BE, tha: “Ne e mirëpresim faktin që marrëveshja e Brexit rezultoi në një marrëveshje tregtare me tarifa zero, megjithatë, kompleksiteti shtesë administrativ ka shtuar kosto për bizneset tona dhe peshën e plotë të këtij vullneti mos të ndihen derisa të zbatohen kontrollet e plota doganore të MB në janar 2022.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Marrëveshja tregtare nuk u dhemb vetëm britanikëve

Financial Times: Si po goditen kompanitë franceze nga Brexit?

Nga Al Jazeera/ Detaje përfundimtare

Çfarë përfshin marrëveshja tregtare Brexit?

Për të shmangur falimentimin në Britani

BBC/ “Zhvendosni biznesin në BE”

Nga Financial Times/ Po detyrohen të zhvendosen në BE

Bizneset e MB po luftojnë kostot e Brexit