MENU
klinika

Analiza e Project Syndicate

Çfarë e shpjegon antagonizmin e Amerikës ndaj Kinës?

22.05.2021 - 08:55

Muajin e kaluar, Komiteti i Marrëdhënieve me Jashtë i Senatit të SHBA zyrtarisht mbështeti Aktin Strategjik të Konkurrencës të vitit 2021, i cili etiketon Kinën si një konkurrent strategjik në një numër fushash, duke përfshirë tregtinë, teknologjinë dhe sigurinë.

Duke pasur parasysh mbështetjen dypartiake – jashtëzakonisht e rrallë në Shtetet e Bashkuara në ditët e sotme – Kongresi ka shumë të ngjarë të miratojë projekt-ligjin dhe Presidenti Joe Biden do ta nënshkruajë atë.

Me këtë, antagonizmi i Amerikës ndaj Kinës do të përfshihej në mënyrë efektive në ligjin e SHBA.

Akti i Konkurrencës Strategjike synon të nxjerrë në pah “sjelljet malinje” të supozuara në të cilat Kina angazhohet për të arritur një “avantazh të padrejtë ekonomik” dhe “respektimin” e vendeve të tjera për “objektivat e saj politikë dhe strategjikë”.

Në të vërtetë, projektligji thotë shumë më tepër për vetë SHBA  sesa për Kinën.

SHBA-ja merrte një pamje sanguine të zhvillimit ekonomik të Kinës, duke njohur mundësitë fitimprurëse që përfaqësonte. Edhe pas shfaqjes së Kinës si një central elektrik politik dhe ekonomik, administratat e njëpasnjëshme të SHBA-së përgjithësisht e konsideronin Kinën si një partner strategjik, sesa si një konkurrent.

Por, në vitet e fundit, pikëpamja e Kinës si një rival strategjik ka marrë rrjedhën e politikës amerikane, me udhëheqësit që zgjedhin kryesisht përballjen përpara bashkëpunimit.

Dy tipare të këtij ndryshimi bien në sy: sa shpejt ndodhi, dhe shkalla në të cilën amerikanët – dhe udhëheqësit e tyre – janë bashkuar.

Ironikisht, problemi është rrënjosur pjesërisht në polarizimin ekstrem ideologjik, i cili ka penguar aftësinë e liderëve politikë të SHBA për të qeverisur në mënyrë efektive dhe për të minimizuar kostot sociale të transformimit strukturor në epokën e globalizimit dhe dixhitalizimit.

Këto dështime nxitën zhgënjimin popullor dhe tensionet shoqërore, duke krijuar terren pjellor për fushatën populiste të ish-Presidentit Donald Trump “America First”.

Përgjegjësia e Kinës ishte thelbësore në fushatën e Trump. Është gjithashtu ndoshta tipari më i dukshëm i doktrinës Trump që i ka mbijetuar tranzicionit në administratën e Biden.

Rrëfimi anti-Kinë i ka rikthyer kështu disa pika të përbashkëta politikës amerikane.

Fatkeqësisht, amerikanët janë duke rënë dakord për një ide që do t’u bëjë atyre më shumë dëm sesa dobi.

Ajo ku duhet të përqendrohet SHBA është se si të përfitojnë nga globalizimi dhe progresi teknologjik dhe të menaxhojnë rreziqet që vijnë nga ndërprerjet strukturore shoqëruese.

Për këtë qëllim, bashkëpunimi efektiv me Kinën, do të ishte jashtëzakonisht i dobishëm.

Në fakt, sipas ish-Sekretarit të Shtetit të SHBA Henry Kissinger, i cili foli në një sesion të veçantë të Forumit të Zhvillimit të Kinës në Pekin në Mars, një marrëdhënie dypalëshe pozitive dhe bashkëpunuese është thelbësore për paqen dhe prosperitetin global.

Dhe asnjë amerikan i gjallë sot nuk është më i kualifikuar për të vlerësuar marrëdhëniet Sino-Amerikane sesa Kissinger, misioni sekret i të cilit në Pekin 50 vjet më parë këtë vit çoi në rivendosjen e lidhjeve diplomatike.

Në vërejtjet e tij, Kissinger pranoi se sa e vështirë do të jetë ndërtimi i marrëdhënies Sino-Amerikane për të cilën ka nevojë bota, duke vërejtur se kulturat dhe historitë e ndryshme të këtyre dy “shoqërive të mëdha” natyrshëm çojnë në ndryshime mendimesh.

Teknologjia moderne, komunikimi global dhe globalizimi ekonomik e ndërlikojnë edhe më shumë aftësinë për të arritur konsensusin.

Kissinger kishte të drejtë të vinte në dukje teknologjinë moderne si një sfidë kryesore.

Ajo ka fragmentuar peisazhin mediatik dhe ka gërryer rolin e “gatekeeper” të organizatave tradicionale të lajmeve. Informacioni i pasaktë, mashtrues, ose ndryshe jo i besueshëm mund të shpërndahet në një audiencë të madhe menjëherë.

Kjo ka nxitur një preferencë në rritje për informacionin “e personalizuar” – dhe ka transformuar strategjitë konkurruese të mediave.

Në këtë mjedis, raportimi neutral nuk tërheq aq vëmendje sa raportimi inflamator ose i drejtuar nga ideologjia, veçanërisht nëse ky i fundit është algoritmik i drejtuar atyre që janë të përgatitur ta përqafojnë atë.

Roli i medias në krijimin e një baze të përbashkët faktike ka kaluar kështu gjithnjë e më shumë – dhe, bashkë me të, strategjia e tërheqjes së votuesit mesatar.

Ndërsa mediat amerikane përqafuan gjithnjë e më shumë strategji të njëanshme, të synuara, polarizimi i thellë u bë i gjithi por i pashmangshëm.

Kjo, së bashku me stimujt e rinj të politikanëve amerikanë për të apeluar në ekstremet ideologjike, ka copëtuar strukturën e shoqërisë amerikane, duke nxitur paqëndrueshmëri dhe konflikt, duke penguar aftësinë e liderëve për të adresuar sfida urgjente dhe duke minuar pozicionin e Amerikës për udhëheqjen globale.

Kina ka shmangur në masë të madhe këtë grackë të teknologjisë moderne, megjithëse jo pa kosto dhe kritika.

Por nuk e ka shmangur zemërimin e Amerikës të nxitur nga media.

Në vetëm pak vite, marrëdhënia SHBA-Kinë ka regresuar ndjeshëm dhe sistemi global i tregtisë së lirë është në prag të kolapsit.

Siç e bëri të qartë Kissinger, vështirësia e rivendosjes së marrëdhënieve Sino-Amerikane nuk duhet t’i pengojë udhëheqësit të përpiqen.

Përkundrazi, kërkon që të dy palët të bëjnë “përpjekje gjithnjë e më intensive” për të punuar së bashku.

Për SHBA, sidoqoftë, ajo punë duhet të fillojë në shtëpi.

Kërcënimi i vërtetë për SHBA nuk është nga rritja e Kinës, por nga paaftësia e saj për të përmbushur sfidat e teknologjisë moderne.

Zhang Jun është Dekan i Shkollës Ekonomike në Universitetin Fudan dhe Drejtor i Qendrës Kineze për Studime Ekonomike, një think tank me bazë në Shanghai.

Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Nga Financial Times/ 'Të rindezin marrëdhëniet transatlantike’

‘Venitet’ tensioni tregtar BE – SHBA