MENU
klinika

Nga Financial Times/ Kush do paguajë kostot?

Mungesat do të çojnë në luftë zinxhirin e furnizimit

04.05.2021 - 09:30

Mungesa globale e çipave mund të ndezë një luftë për pushtet midis prodhuesve të çipave dhe klientëve të tyre rreth mënyrës se si funksionon zinxhiri i furnizimit të industrisë dhe kush paguan kostot e mbartjes së inventarit.

Në një intervistë me Financial Times, shefi ekzekutiv i një prej prodhuesve më të mëdhenj të Evropës tha që klientët do të duhet të pranojnë që “ëndrra e tyre ka mbaruar”.

Jean-Marc Chéry, shefi ekzekutiv i STMicroelectronics, tha se klientët e tij, qofshin prodhues makinash apo furnizues të pjesëve të makinave, do të duhet të mbajnë më shumë inventar ose të bien dakord për kontrata më të anulueshme për ta bërë furnizimin më të parashikueshëm dhe për të zvogëluar rrezikun e mungesave.

Kjo do të shënonte një zhvendosje nga sistemi aktual, ku prodhuesit e çipave mbajnë inventar të tepërt për të akomoduar zinxhirin e furnizimit në kohë të sektorit.

“Nëse ata presin që gjysmëpërçuesit [furnitorët] të jenë banka, për të vazhduar të kenë një kapital të madh pune për t’i mbështetur ata, ata mund ta harrojnë atë,” tha Chéry.

Marrëdhënia me disa klientë të mëdhenj që blejnë çipa kompjuterikë nga kompani si STMicroelectronics “ishte e paekuilibruar në të kaluarën”, shtoi ai.

Prodhuesi më i madh i Evropës, Infineon, dha një paralajmërim të ngjashëm në Mars se kompanitë e makinave kanë nevojë për “një model tjetër” për të blerë çipa.

Kur të mbarojë më e keqja e mungesës, Chéry pret që kjo të ndodhë deri në fund të vitit, do të vijë koha për të diskutuar “mësimet” e krizës, tha ai. Kompania e tij pati një nxitje të madhe në fitimet e tremujorit të parë për shkak të mungesave.

Mungesa e çipit u shkaktua nga një reagim i papritur i kërkesës për makina që përkoi me një treg në rritje të elektronikës të konsumit.

Prodhuesit e makinave në të gjithë botën  iu desh të punonin ose të rirregullonin prodhimin, duke ulur prodhimin me deri në 1.3 milion makina në tremujorin e parë, sipas IHS Markit. Si përgjigje, prodhuesit e çipave po rrisin investimet në kapacitet por gjithashtu bëjnë thirrje për ndryshime strukturore në zinxhirin e furnizimit.

Industria gjysmëpërçuese me intensitet të lartë kapitali, e cila gjithashtu ka një kohë të gjatë drejtimi për prodhimin, bën rreth 10 përqind të biznesit të saj me sektorin e automjeteve. Për STMicroelectronics është afër 30 përqind, tha Chéry.

Shefi ekzekutiv i Ford Jim Farley u tha investitorëve të Mërkurën se mungesa e çipave e kishte shtyrë kompaninë të rimendojë sesi do të siguronte furnizime të përbërësve të rëndësishëm në të ardhmen.

“Ishte shumë interesante për mua personalisht si CEO të bisedoja me shumë kolegë tanë në industri të tjera dhe të zbuloja sesa të zakonshme janë rezervat e tamponëve dhe sa të zakonshme janë blerjet e drejtpërdrejta me shkritoret, edhe nëse kompania ende blen komponentët me patate të skuqura në to nga një furnizues,” tha ai. “Gjithçka është në tryezë,” shtoi ai.

Mungesa e çipit mund të shkaktojë gjithashtu rinegocime në zinxhirin e furnizimit automobilistik të çmimeve, vëllimeve të blerjes dhe kush mbulon koston e bartjes së inventarëve më të mëdhenj të pjesëve vitale, tha analisti i Baird Luke Junk.

“Thellësia e dhimbjes që industria po ndien tani me siguri është një fillestar bisede,” tha ai. “Unë nuk mendoj se ne mund të bëjmë ndonjë përfundim tani për sa i përket kush do të fitojë atë tërheqje lufte.”

Furnizuesit që qëndrojnë midis prodhuesve të makinave dhe prodhuesve të çipave do të jenë thelbësorë në atë luftë. “Nuk mund ta imagjinoj që prodhuesit e makinave do të burojnë drejtpërdrejt nga prodhuesit e çipave në të ardhmen, sepse kompleksiteti i morisë së pjesëve dhe çipave të ndryshme është jashtëzakonisht i lartë”, tha një përfaqësues i një të ashtuquajturi furnizues i nivelit një në Gjermani.

“Në kontratat e reja, prodhuesit e makinave do të duhet të angazhohen për vëllime më të larta dhe të detyrueshme sesa në të kaluarën në mënyrë që të jenë në gjendje të ecin me Apple dhe Co, të cilët e kanë bërë këtë për një kohë të gjatë.”

Por në mars, Jacques Aschenbroich, shefi ekzekutiv i Valeo, një furnizues francez i një niveli të një pjese, mbrojti modelin ekzistues, duke thënë se hedhja e tij pas një krize do të ishte e paarsyeshme: “Ju keni ekuivalentin e një përmbytje 100-vjeçare që godet sektorin . . . A duhet që kjo të vërë në pikëpyetje të gjithë zinxhirin e furnizimit? Unë nuk besoj kështu”.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


BBC/ Gjendja e bizneseve në Kinë

“Fabrika e botës” e mbyllur me kyç

Nga BBC: Paralajmërimi nga grupet e biznesit

Brexit do të rrisë kostot e zinxhirit të furnizimit me ushqim

Shkak përçarja e zinxhirit të furnizimit, shiu dhe viruset

Bota është nën kërcënimin e një krize ushqimore