MENU
klinika

Financial Times/ Rreth 40 vende i detyrohen Pekinit 10% të PBB së tyre

‘Borxhi i fshehur’ në ‘Rripa dhe Rrugë’ arrin $385 mld

29.09.2021 - 09:55

Iniciativa e Brezit dhe Rrugës së Kinës ka lënë shumë vende me të ardhura më të ulëta dhe të mesme të ngarkuar me “borxhe të fshehura” që arrijnë në 385 miliardë dollarë.

Hulumtimet e reja sugjerojnë se detyrimet financiare të shumë vendeve të lidhura me iniciativën dalluese të politikës së jashtme të Presidentit Xi Jinping janë nën-raportuar sistematikisht për vite me radhë. Kjo ka rezultuar në rritje të “borxheve të fshehura”, ose detyrime të pazbuluara që qeveritë mund të jenë të detyruara të paguajnë.

Gjetjet janë pjesë e një raporti të ri të botuar nga AidData, një laborator kërkimor zhvillimor ndërkombëtar i bazuar në Kolegjin William & Mary në Virxhinia, i cili ka analizuar më shumë se 13,000 projekte të financuara nga ndihma dhe borxhe me vlerë më shumë se 843 miliardë dollarë në 165 vende, mbi 18 vjet deri në fund të 2017.

Studiuesit e AidData vlerësuan se borxhet ekzistuese që rrjedhin nga huadhënia kineze janë “shumë më të mëdha” nga sa kuptoheshin më parë nga agjencitë e vlerësimit të kredisë dhe organizatat e tjera ndërqeveritare me përgjegjësi mbikëqyrjeje.

“Me të vërtetë më mori frymën kur zbuluam për herë të parë atë shifër [385 miliardë dollarë],” tha Brad Parks, drejtor ekzekutiv i ekipit të AidData, për Financial Times.

Ritmi i huadhënies në Brez dhe Rrugë është ngadalësuar gjatë dy viteve të fundit. Dhe këtë vit SHBA -ja ka udhëhequr një përpjekje të G7 për të kundërshtuar dominimin e Pekinit në financat e zhvillimit ndërkombëtar.

Por raporti nxjerr në pah efektet e qëndrueshme të një tranzicioni të mprehtë që kur Xi nisi planin Brez dhe Rrugë në 2013.

Aty ku huadhënia kineze më parë u drejtohej kryesisht huamarrësve sovranë si bankat qendrore, tani, afro 70 përqind e borxhit të jashtëm të Kinës lëshohet në kompani shtetërore, banka shtetërore, automjete me qëllim të veçantë, ndërmarrje të përbashkëta dhe institucione të sektorit privat.

Më shumë se 40 vende me të ardhura më të ulëta dhe të mesme (LMIC) tani kanë nivele të ekspozimit ndaj borxhit ndaj Kinës më të larta se 10 për qind të prodhimit të tyre të brendshëm bruto kombëtar, vlerësoi AidData.

Dhe qeveria mesatare LMIC po nën-raporton detyrimet e shlyerjes ndaj Kinës me një ekuivalent prej gati 6 përqind të PBB-së.

“Këto borxhe në pjesën më të madhe nuk shfaqen në bilancet e qeverisë në vendet në zhvillim. Gjëja kryesore është se shumica e tyre përfitojnë nga forma eksplicite ose të nënkuptuara të mbrojtjes së përgjegjësisë së qeverisë pritëse. Kjo në thelb po zbeh dallimin midis borxhit privat dhe atij publik,” tha Parks.

Raporti u publikua ndërsa debati ndërkombëtar tërbohet mbi frikën se Kina i ka shtyrë vendet në zhvillim në të ashtuquajturat kurthe borxhi, të cilat përfundimisht mund të rezultojnë në kapjen e pasurive nga Pekini kur borxhet nuk paguhen.

Disa kritikë argumentojnë se shqetësimet janë tejkaluar në mënyrë të egër mes frikës më të gjerë mbi zgjerimin e interesave kineze jashtë vendit nën Xi.

Një studim i vitit 2020 nga Iniciativa Kërkimore e Afrikës Kineze në Universitetin Johns Hopkins zbuloi se midis viteve 2000 dhe 2019 Kina anuloi 3.4 miliardë dollarë borxh në Afrikë dhe 15 miliardë dollarë të tjerë u ristrukturuan ose rifinancuan. Asnjë pasuri nuk u kap.

Parks tha, megjithatë, se ndërsa “miti i mediave që është zhvilluar me kalimin e kohës është se kinezët duan të marrin kolateral mbi pasuritë fizike dhe jolikuide”, hulumtimi i fundit sugjeron që kolateralizimi i aktiveve likuide është i zakonshëm.

“Është e vërtetë që huadhënësit shtetërorë kinezë kanë një preferencë të fortë për kolateralizimin: ne zbulojmë se 44 përqind e portofolit të përgjithshëm të huadhënies ishte i kolateralizuar, dhe kur aksionet janë vërtet të larta, atëherë ata kthehen në kolateral”, tha ai.

“Ajo që po ndodh është se banka shtetërore kineze është e vendosur t’i kërkojë huamarrësit të mbajë një bilanc minimal të parave të gatshme në një llogari bankare në det të hapur, ose një llogari ruajtjeje, që kontrollon vetë huadhënësi.”

Detyrime të tilla të paparashikuara nga borxhet e fshehura u shfaqën “pothuajse si një kërcënim fantazmë” për shumë vende, tha Parks.

“Nëse jeni në një ministri financash në një vend në zhvillim, sfida e menaxhimit të borxhit të fshehur kinez nuk ka të bëjë me faktin se do t’ju duhet të shërbeni borxhet e pazbuluara me vlera monetare të njohura ndaj Kinës. Ka të bëjë më shumë me mosnjohjen e vlerës monetare të borxheve ndaj Kinës, të cilave mund t’iu shërbeni ose jo, në të ardhmen,” tha Parks.

/Përkhyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

BSH: Vrulli i shtrenjtimeve ka ndalur

Kur do ulen çmimet e apartamenteve?

328 mln euro të ardhura më shumë se shpenzimet

Paketë e re mbështetjeje për shtresat në nevojë?

Një problem shqetësues po shfaqet në gjithë Europën)

Korrupsioni, Kosova shumë më mirë se Serbia dhe Shqipëria