Jeta jashtëtokësore dhe alienët

Cilat janë avantazhet e planetëve ujorë Hycean

05.09.2021 - 11:46

Në përgjithësi, kërkimi i jetës jashtëtokësore bazohet në parametrat që mbështesin jetën këtu në Tokë. Nuk është rastësi që qëllimi i shumicës së kërkimeve të jetës aliene fokusohet në analizën e botëve shkëmbore të ngjashme me Tokën dhe të cilat ndodhen në një distancë të caktuar nga ylli pritës (atë që ne e kemi quajtur brezi i banueshmërisë) për të pasur një lloj mjedisi të caktuar dhe temperatura të jetueshme. Por gjërat gjithashtu mund të jenë pak më ndryshe. Për shembull: pse të përjashtohet që mund të ketë forma jete në botë shumë të ndryshme nga tonat?

Një grup astronomësh nga Universiteti i Kembrixhit spekulon se kjo mund të jetë rasti për një klasë planetësh të ndryshëm nga modeli i Tokës: planetë më të mëdhenj se tonat, të mbuluar nga një oqean global dhe me atmosfera të pasura me hidrogjen. Hipoteza hap rrugë shumë interesante për t’u eksploruar sepse ekzoplanetë si ky janë më të shumtë, në sondazhet planetare, sesa ato shkëmbore dhe të ngjashme me Tokën. Studiuesit, të cilët botuan studimin në The Astrophysical Journal, gjithashtu i dhanë kësaj klase të planetëve një emër: Hycean.

Për Nikku Madhusudhan, një nga studiuesit, ‘disa nga kushtet në oqeanet e këtyre botëve mund të jenë analoge me ato që i bëjnë të banueshme oqeanet e Tokës, pra temperatura dhe presione të ngjashme, me ujë të lëngshëm dhe energji nga ylli. Sigurisht që ka shumë pyetje të hapura, por kjo është vetëm një hipotezë e parë në këtë fazë të kërkimit: supozimi është se nëse jeta ujore mikrobike mund të formohet në ato oqeane në të njëjtën mënyrë siç është prodhuar në Tokë, atëherë disa nga bio- nënshkrimet – domethënë dëshmitë e jetës – mund të jenë të zakonshme dhe ne mund t’i njohim ato ».

Deri më sot, gati 4.500 planetë janë identifikuar dhe konfirmuar në mbi 3,300 sisteme diellore. Të dhënat e mbledhura nga teleskopi hapësinor Kepler në shërbimin e tij gati dhjetë vjeçar sugjerojnë se lloji më i zakonshëm i ekzoplanetit është ai që ne as nuk kemi në Sistemin Diellor: është mini-Neptuni me një rreze prej 1.6 deri në 4 herë atë të Tokës ..

Këta planetë duhet të kenë një atmosferë të dendur të pasur me hidrogjen dhe ndoshta një oqean të lëngshëm nën të. Hulumtimet e mëparshme sugjeruan që presioni mbi këto botë do të ishte shumë i lartë për të mbështetur jetën siç e njohim, por në shkurt 2020 Madhusudhan dhe kolegët publikuan një studim mbi mini-Neptunin K2-18b, 111 vite dritë larg, ku përshkruajnë kushtet e pajtueshme me një planet të banueshëm.

Sipas dy studimeve të publikuara, botët e jetueshme të Hyqeanit mund të jenë deri në 2.6 herë madhësinë e Tokës dhe deri në 10 herë masën e saj. Brezi i banueshmërisë së këtyre planetëve – midis distancës minimale dhe maksimale nga ylli i tyre – është shumë më i gjerë se planetët shkëmbor. Ekzoplanetët Hycean në fakt mund t’i afrohen yllit të tyre deri në pikën e arritjes së 200 ° C në atmosferë, ose të largohen në distanca në të cilat një planet shkëmbor do të shihte ujin në sipërfaqe (nëse do të kishte) të ngrirë plotësisht dhe përgjithmonë. «Efekti serë i prodhuar nga hidrogjeni molekular – H2 – është në fakt i tillë që planeti mund të orbitojë shumë larg yllit dhe ende të ketë kushte të banueshme në sipërfaqe. Për atmosferën e një planeti të ngjashëm me Tokën, avujt e ujit dhe dioksidi i karbonit tashmë do të ishin ngrirë në distanca shumë më të shkurtra, duke e bërë sipërfaqen të ngrirë dhe të pabanueshme “, komenton Madhusdhan.

Nëse marrim parasysh mundësinë e një zone kaq të madhe të banueshme, është e mundur që të ketë edhe një larmi të madhe të planetëve Hycean. Disa, shumë pranë yjeve të tyre, mund të bllokohen në rrotullimin e tyre nga forcat e baticës, të tilla si të detyrohen të kenë gjithmonë të njëjtën anë përballë yllit, dhe për këtë arsye do të ishin Hycean i errët, ku jeta mund të mbijetonte vetëm në anën e natës, larg nga nxehtësia e tepërt dhe rrezatimi. Nga ana tjetër, botët e Ftohta të Hyqeanit do të ishin në distanca më të mëdha, duke marrë relativisht pak dritë, nxehtësi dhe rrezatim.

Puna tani është që të identifikohen bio-nënshkrimet, nëse ka, të elementeve që mund të lidhen me jetën. Këto mund të jenë ozoni, oksigjeni molekular dhe metani, por edhe metil kloruri dhe metil sulfidi. “Deri më tani, kërkimi për të dhëna të tilla është përqendruar në planetë të ngjashëm me Tokën,” thotë Madhusudhan. “Është një pikënisje e arsyeshme, por ne besojmë se planetët Hycean ofrojnë një shans më të mirë për të gjetur gjurmë të ndryshme të nënshkrimeve bio.” Teleskopi hapësinor James Webb, i cili do të nisë më vonë këtë vit, do të jetë në gjendje ta bëjë këtë shumë mirë, por teleskopët e tjerë tashmë mund të kërkojnë praninë e ujit në atmosferën e mini-Neptunit, kërkesa e parë themelore e jetës. (Focus)

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN

Fizikanti i njohur shpjegon pse

Pse ne nuk mund t’i shohim jashtëtokësorët?

Fillimisht duhet të sqarojmë çfarë do të thotë termi (UFO)

Çfarë është ufologjia?

Çiljeta Xhilaga tregon experiencën e pazakontë

” A egzistojnë vërtetë alienët?”