MENU
klinika

Financial Time/ Kushtet e këqija të punës, ndryshimet e taksave dhe...

Pse kamionistët e Evropës Lindore nuk duan të kthehen në MB?

09.09.2021 - 13:11

Pas 14 vitesh pune si shofer kamioni në Mbretërinë e Bashkuar, Zsolt Gabor i mbylli çelësat në fund të marsit dhe u kthye në Hungari përgjithmonë.

Kushtet ishin bërë të padurueshme gjatë pandemisë koronavirus, e cila së bashku me efektet e Brexit i kanë lënë Britanisë të paktën 90,000 shoferë kamionësh, duke u shfaqur në rritjen e problemeve të zinxhirit të furnizimit.

Gabor tha se mungesa e shoferëve dhe problemet në përpjekjen për të gjetur një fluturim për në Hungari për shkak të kufizimeve të pandemisë, në të vërtetë nënkuptonte që zhvendosja e tij përfundimtare në Mbretërinë e Bashkuar zgjati tre muaj me vetëm pushimet e detyrueshme minimale. Ai kurrë nuk ishte jashtë për më shumë se 45 orë.

Në kulmin e pandemisë që do të thoshte se taksia e kamionit të tij ishte shtëpia e tij. Kashta e fundit erdhi kur një polic e urdhëroi të kthehej në kamionin e tij duke përmendur kufizimet e bllokimit. “As nuk më lejohej të shëtisja në fund të turnit tim,” tha ai. Me një shpinë të keqe dhe një familje që priste përsëri në Hungari, Gabor vendosi që ai kishte mjaft.

Logjistika në Mbretërinë e Bashkuar, organi tregtar për transportuesit, tha se Britania kishte një mungesë kronike të shoferit për shumë vite, por problemi tani ishte akut. Drejtuesit e industrisë i kanë bërë thirrje qeverisë që të shtojë drejtuesit e automjeteve të rënda në listën e saj të mungesës së punës, gjë që do t’u jepte transportuesve të huaj një përjashtim nga rregullat e emigracionit pas Brexit që i ndalojnë ata të punësohen.

Qeveria nuk e ka përjashtuar plotësisht ndërmarrjen e veprimeve, por në fund të muajit të kaluar Kwasi Kwarteng, sekretar biznesi, u shkroi drejtuesve të bizneseve duke i nxitur ata që të punësojnë punëtorë me bazë në Mbretërinë e Bashkuar në vend, duke vënë në dukje se puna e huaj ofron vetëm “një zgjidhje afatshkurtër, të përkohshme”.

Edhe nëse jepet një përjashtim, duket e pamundur që shumë prej atyre që janë larguar nga Britania e Madhe do të kthehen me kaq gatishmëri. Financial Times ka folur me dhjetëra shoferë të Evropës Lindore HGV të cilët kanë punuar në Britani, por kanë shkuar diku tjetër për të punuar.

Shumë citojnë tregime të ngjashme të kushteve të këqija të punës për të lënë duhanin, por arsye të tjera përfshijnë pagat e dobëta të përziera nga një reformë tatimore, e njohur si IR35, që pengoi shumicën e shoferëve të veprojnë si kompani të kufizuara, duke rezultuar në një ulje të konsiderueshme të pagës së shtëpisë.

Shtoji atij Brexit. Për kamionistët, kjo nënkuptonte dokumente të pafundme, përfshirë procedurat doganore për të cilat ata nuk ishin trajnuar kurrë dhe radhët në kufi. Çështje të tjera përfshinin nevojën për të marrë provime drejtimi në Mbretërinë e Bashkuar për të cilat shumë kamionistë nuk kishin aftësitë gjuhësore, së bashku me një qëndrim më armiqësor ndaj të huajve në Britani.

Për më tepër, Evropës në tërësi i mungojnë kamionistët. “Është një mungesë globale e shoferëve në të gjithë Evropën, jo një problem i izoluar i një vendi,” tha Zsolt Barna, shefi ekzekutiv i Waberer’s, një nga transportuesit më të mëdhenj të Evropës Lindore me seli në Budapest.

Disa shtete anëtare të BE -së janë proporcionalisht më keq se Mbretëria e Bashkuar, vuri në dukje Barna, përfshirë Rumaninë, një burim i rëndësishëm kamionësh për Mbretërinë e Bashkuar ndër vite, i cili nga një popullsi prej 20 milion është 20,000 shoferë të shkurtër.

Për drejtuesit e BE -së që janë larguar, por ende kanë të drejtë të kthehen dhe të jetojnë në MB, perspektivat e pagesës më të lartë që disa kompani britanike tani po ofrojnë nuk ishin të mjaftueshme. Shumë thanë se ata tashmë kishin gjetur punë diku tjetër me paga më të larta dhe në një mjedis më të mirë pune.

Peter Kovecs, një hungarez tjetër, zgjati dy vjet në Angli. Pasi trashëgoi fermën e familjes së tij, ai erdhi në Mbretërinë e Bashkuar për të fituar para për të riinvestuar në biznes dhe kishte planifikuar të qëndronte më gjatë. Por pas përvojës së tij ai tha se asgjë nuk do ta tundonte.

“Ata na ngacmuan ndërsa shoferët vazhdonin të vinin,” tha Kovecs. “Tani ata po na luten.” Pasi kishte kursyer 60,000 paund, ai vendosi të shkonte në shtëpi edhe pse ai ishte nën objektivin që ai i kishte vënë vetes. “Unë kurrë nuk do të kthehem. Më pëlqen Anglia, është një vend i mrekullueshëm, unë do ta çoj familjen atje një ditë, por për të punuar, ashtu si i trajtojnë njerëzit? Kurrë më.”

Krzysztof, i cili refuzoi të japë mbiemrin e tij, punoi për katër vjet në MB para se të kthehej në Poloni në vitin 2020. Gruaja e tij mbeti shtatzënë dhe ata vendosën që donin që fëmija të rritej në atdheun e tyre.

Ai drejton kamionë në Poloni dhe Gjermani dhe nuk ka në plan të kthehet në Mbretërinë e Bashkuar përgjithmonë, edhe nëse paga ishte më e mirë. Ai tha se IR35 ishte pika e fundit për të dhe shumë shoferë polakë që ai njihte.

“Nga sa di, shumë shoferë u kthyen [në Poloni] sepse nuk mund të punonin më si kontraktorë të pavarur. Shumica e njerëzve që njoh (në Mbretërinë e Bashkuar) duan të kthehen, të investojnë paratë e tyre në Poloni. “

Në të kundërt, pasi jetoi në Mbretërinë e Bashkuar për tetë vjet, ku punoi kryesisht në magazina, Jakub Burzykowski kishte ndërmend të kthehej pasi të shkonte në shtëpi në Poloni për të marrë një licencë HGV.

“Kam dëgjuar se pagat [e shoferëve të kamionëve] në Mbretërinë e Bashkuar ishin të mëdha dhe kishte një mungesë shoferësh, kështu që nuk duhet të ketë ndonjë problem me gjetjen e një pune,” tha ai.

Por në kthimin e tij në fillim të këtij viti, atij iu refuzua hyrja dhe u dëbua për shkak të një përzierjeje mbi të drejtën e tij për të punuar në MB, i njohur si statusi i vendosur nga BE. Tani ai punon në Gjermani. “Çfarë do t’i bënte shoferët polakë të zgjidhnin Mbretërinë e Bashkuar në vend të Gjermanisë? Procedurat e thjeshtuara të vizave. Nga sa lexova, kishte njëfarë presioni ndaj qeverisë britanike për ta thjeshtuar atë, por ata thanë jo.”

Ai shtoi: “Unë me të vërtetë doja të punoja në MB, kam disa miq dhe një pjesë e familjes sime jeton atje. Më mungon.”

Dan Myers, drejtor menaxhues i transportit në MB dhe Irlandë në XPO Logistics, i kërkoi qeverisë të rishqyrtojë shtimin e shoferëve të kamionëve në listën e profesioneve të mungesës. “Si një zgjidhje afatshkurtër, e përkohshme, është një mënyrë e arsyeshme, pragmatike,” tha ai.

Por Kieran Smith, shefi ekzekutiv i Driver Require, një agjenci rekrutimi, nuk ishte dakord. “Nëse punojmë në bazë të kthimit të punëtorëve të huaj si zgjidhje, atëherë ne jemi të gabuar rëndë,” tha ai, duke vënë në dukje se ishte më mirë të përqëndroheshim në tërheqjen e disa prej 300,000 britanikëve që mbajnë licenca HGV, por kanë lënë.

Ai vuri në dukje të dhënat e Zyrës për Statistikat Kombëtare që treguan në fillim të pandemisë rreth 40,000 nga 300,000 shoferët e kamionëve në Mbretërinë e Bashkuar ishin nga BE. Deri në fund të marsit 2021, kjo shifër ishte përgjysmuar në rreth 20,000, por rreth 5,000 ishin kthyer që nga prilli.

ONS gjithashtu zbuloi se 50,000 shoferë me bazë në Mbretërinë e Bashkuar kishin lënë profesionin që nga fillimi i pandemisë, kryesisht ata mbi 45. “Hipoteza ime është se këta shoferë më të vjetër ishin hequr dorë nga pandemia, ose ishin izoluar nga Covid-19, dhe më pas kuptuan se ata nuk donin të ktheheshin në të në moshën e tyre,” tha ai.

Për Gaborin, vendimi i tij për të lënë kamionët e shtyu atë të rekrutonte shofer në Hungari pasi ish -punëdhënësi i tij britanik i kërkoi ndihmë për të gjetur një zëvendësim. Sidoqoftë, në fund të fundit, rregullat e emigracionit pas Brexit kanë bërë që agjencia e tij, RightDriver, të përfundojë duke u përqëndruar në Irlandë.

Ai ka filluar të përgjojë shoferët në shtetet ballkanike jashtë BE-së, përfshirë Serbinë dhe Maqedoninë e Veriut, dhe tha se nëse ata nuk mund të punojnë në Irlandë, ata do të jenë në dispozicion për të punuar në MB. “Ata thjesht do të duhet të heqin tashmë kufizimet.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times