MENU
klinika

Nga Russian Today

Hiperinflacioni mund të çojë çmimet e naftës mbi 180 dollarë

06.10.2021 - 18:00

Ndërsa kërcënimi i hiperinflacionit rritet përballë shpenzimeve të arratisura të qeverisë, kërkesës në rritje të konsumatorëve dhe një krize të zinxhirit të furnizimit, çmimet e naftës mund të arrijnë në 180 dollarë deri në vitin 2022.

Vitin e kaluar, menjëherë pasi Organizata Botërore e Shëndetit (OBSH) shpalli Covid-19 një pandemi globale, qeveritë kudo zbuluan stimuj masivë monetarë dhe fiskalë (mbi 15T $ në nivel global) në një përpjekje për të parandaluar pasojat ekonomike të pandemisë. Qeveria federale amerikane ndërhyri me një sërë masash, duke pompuar rreth 4 trilionë dollarë në ekonomi, dërgimi i parave të gatshme drejtpërdrejt për familjet, rritja e përfitimeve të papunësisë dhe krijimi i disa programeve të reja të granteve dhe huave për bizneset.

Nuk kaloi shumë kohë para se lojtarët me ndikim politik si senatori republikan Pat Toomey i Pensilvanisë filluan të paralajmëronin për “rritjen e çmimeve të aseteve dhe shenja të inflacionit” falë nivelit të paparë të madhështisë së qeverisë. Më alarmante, ekspertët ekonomikë filluan me paralajmërime edhe më të tmerrshme të “hiperinflacionit”. Për shembull, vitin e kaluar, autori më i shitur i The New York Times dhe themeluesi i ‘The Bear Traps Report’ Lawrence ‘Larry’ McDonald paralajmëroi për ‘efektin e kobrës’, në të cilin stimujt e krijuar për të shpëtuar ekonominë në vend të kësaj do të “… shkaktojnë një hiperinflacion kolapsi ekonomik”.

I vërtetë për fjalën, inflacioni amerikan u rrit shpejt dhe ka mbetur kokëfortësisht i lartë, i nxitur nga rritja e kërkesës së konsumatorit, kufizimet e zinxhirit të furnizimit dhe një bum i çmimeve të mallrave, përfshirë grumbullimin e madh të naftës dhe gazit. Në gusht, indeksi i çmimeve të konsumit ose IÇK u rrit me 5.4% në bazë vjetore, duke shënuar rritjen më të madhe të tillë që nga korriku 2008.

Çmimet e naftës dhe inflacioni janë të lidhura në një marrëdhënie shkak-pasojë. Ndërsa çmimet e naftës rriten, inflacioni tenton të ndjekë në të njëjtin drejtim. Nga ana tjetër, inflacioni tenton të bjerë së bashku me rënien e çmimeve të naftës. Ky është rasti sepse nafta është një input kryesor në ekonomi, dhe nëse kostot e hyrjes rriten, kështu duhet të rritet kostoja e produkteve përfundimtare.

Çmimet e naftës dhe inflacioni
Presidenti Joe Biden kohët e fundit ka kërkuar të qetësojë frikën se rritja e inflacionit mund të dëmtojë rimëkëmbjen e SHBA dhe të minojë planet e tij të shpenzimeve prej 4 trilionë dollarësh. Kjo vjen pasi inflacioni amerikan është rritur në qiell edhe pse ekonomia vazhdon të rimëkëmbet pas bllokimeve të lidhura me Covid-19.

Inflacioni në rritje është nxitur kryesisht nga kërkesa për mallra dhe shërbime duke tejkaluar aftësinë e kompanive për të vazhduar me ngushticat nga ana e ofertës që pengojnë industritë e ndryshme, përfshirë sektorët gjysmëpërçues dhe diellorë. Financimi i rëndësishëm stimulues, si dhe një rritje në normën e kursimeve personale të SHBA, i janë shtuar kësaj.

Republikanët tashmë kanë kapur trendin alarmues të inflacionit për të kundërshtuar planet ambicioze të shpenzimeve të Biden duke thënë se vendi mund të përballojë keq propozimet e shpenzimeve shtesë të qeverisë që mund të lëngojnë ekonominë.

Administrata e Bidenit ndoshta do të ndihet pak e shqetësuar për çmimet e larta të naftës dhe benzinës jo vetëm për shkak të rolit që nafta ka luajtur historikisht në diktimin e trendeve të inflacionit, por edhe për shkak të rrezikut që ato paraqesin për ambiciet e tij të ardhshme politike. Është një fakt i mirënjohur se çmimet e gazit kanë një ndikim të madh në psikikën e konsumatorit.

Çmimet e gazit aktualisht qëndrojnë në një mesatare prej 3.20 dollarë për gallon në shkallë vendi. Ndërsa kjo është vetëm rreth 25 cent më e lartë se mesatarja gjatë 10 viteve të fundit, është më shumë se një dollar i plotë më i lartë se çmimet vitin e kaluar.

Fatmirësisht, lidhja e inflacionit me naftën është dobësuar ndjeshëm që nga vitet 1980.

Për shembull, gjatë viteve 1990 dhe krizës së naftës të Luftës së Gjirit, inflacioni mbeti i qëndrueshëm pavarësisht se çmimet e naftës bruto u dyfishuan në gjashtë muaj në rreth 30 dollarë nga 14 dollarë. Ky shkëputje midis dy metrikave u bë edhe më e dukshme gjatë rritjes së çmimeve të naftës 1999 deri në 2005 kur çmimi mesatar nominal vjetor i naftës u rrit në 50 dollarë nga 16,50 dollarë, ndërsa CPI u rrit me një diferencë shumë më të vogël në 196,80 në dhjetor 2005 nga 164,30 në janar. 1999

Korrelacioni i çmimeve midis naftës së papërpunuar dhe benzinës ka ndryshuar shumë gjatë viteve, në mënyra që nuk favorizojnë konsumatorin. Shumica e shteteve kanë rritur taksat e gazit, rafinerët përballen me rregulla të reja që shtojnë kosto dhe ka një mungesë shoferësh për kamionët që dërgojnë gaz në stacionet e mbushjes.

A është inflacioni i lartë në rritje për naftën?
Marrëdhënia midis çmimeve të larta të naftës dhe inflacionit të lartë nuk është, pra, aq e thjeshtë apo e drejtpërdrejtë.

Në të vërtetë, disa ekspertë madje kanë bërë një argument disi rreth e rrotull se inflacioni i lartë dhe një dollar i dobësuar do t’i çojnë çmimet e naftës më të larta dhe jo anasjelltas.

Opportune LLP thotë se ekonomia amerikane po shkon drejt hiperinflacionit të shkaktuar nga pandemia, duke argumentuar se ajo që u deshën pesë vjet për të bërë me QE të fundit tani është dyfishuar në më pak se një vit. Analistët thonë se me një zgjerim kaq të shpejtë të ofertës së parasë, është vetëm një pyetje se kur do të godasë hiperinflacioni.

Analistët thonë se modelet e tyre aktualisht vlerësojnë naftën e papërpunuar të West Texas Intermediate (WTI) në intervalin $ 90/bbl, e mirë për gati 16% në krahasim me çmimet aktuale të naftës.

Por ja ku bëhet interesante: Ekspertët argumentojnë se duke pasur parasysh oreksin e pangopur të qeverisë për shpenzime, dollari mund të vendoset për zhvlerësim masiv që do të nxisë çmimet e WTI në veri prej 180 dollarë/bbl deri në fund të vitit 2022.

Ne nuk jemi shumë të vendosur për ato perspektiva ultra-bulliste për arsyen e thjeshtë se ato nuk do të shkonin mirë me administratën e Biden.

Sipas analistit të naftës Patrick De Haan të GasBuddy, nafta njëqind dollarëshe sot mund të na afrojë me 4 dollarë për gallon. Pragu prej 4 dollarësh konsiderohet si një pikë dhimbje e pagabueshme për shoferët, me 4.17 dollarë që është çmimi më i lartë i çmimeve të gazit pasi çmimet e naftës arritën në 145 dollarë/bl në verën e vitit 2008.

Kjo nuk është e humbur për republikanët, të cilët kanë kapur përsëri momentin dhe po fajësojnë Biden për rritjen e çmimeve të gazit.

Qeveria ka ende opsionin për të shitur rezervat e saj strategjike të naftës nëse tubimi i naftës nuk tregon shenja të ngadalësimit dhe nëse OPEC+ apo edhe prodhuesit amerikanë të argjilës nuk arrijnë ta mposhtin atë, siç theksuan kohët e fundit analistët e Pimco.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT

Kategoritë që përfitojnë dhe kur pritet të hyjë në fuqi vendimi

Punonjësit e Policisë së Shtetit do të kenë rritje page me 30%

Analiza nga "Deutsche Welle": Çështje kohe dhe parash

A mundet Evropa të sigurojë lëndët e para të veta kritike?

“Është 4 herë më i lartë se niveli minimal”

Shoqata e Prodhuese të Birrave kërkon shfuqizimin e ligjit për akcizën