E vërteta pas titujve!

A ka gjetur NASA një univers paralel ‘ku koha rrjedh prapa’?

01.02.2022 - 14:07

Interneti e ka bërë sërish. Është mbushur me histori nga tabloidet si New York Post, Express dhe Daily Star – kryesisht duke cituar njëri-tjetrin – që kanë të bëjnë me pretendimet se shkencëtarët e NASA-s kanë prova që mund të vërtetojnë ekzistencën e universeve paralele.

Gjithçka është e tepruar dhe keqinterpreton se për çfarë bëhet fjalë për hulumtimin në fjalë. Shkencëtarët në fakt gjetën prova (sinjale) të grimcave themelore që mund të sfidojnë kuptimin tonë aktual të fizikës. Madje mund të jetë vetëm një problem me mënyrën se si grimcat ndërveprojnë me akullin.Për të qenë të qartë, nuk ka asnjë provë të asaj që Daily Star thotë se është “një univers paralel, afër nesh, ku të gjitha rregullat e fizikës duket se funksionojnë në të kundërt”.

Ja çfarë mendon Ibrahim Safa nga UW–Madison, i cili ishte autori kryesor në një punim kërkimor në lidhje me eksperimentin në fjalë në Antarktidë, për vargun aktual të tregimeve të “lajmeve” që e lidhin kërkimin e tij me provat për një univers paralel:Shumë e shumë artikuj tani në internet duket se janë të rrënjosura në një histori gjashtëjavore të botuar nga New Scientist, në të cilën titulli pa dyshim alarmues – Ne mund të kemi parë një univers paralel që shkon prapa në kohë – mbështetet nga një artikull i shkruar dhe nxitës për mendime rreth disa rezultateve të çuditshme nga studimet e kryera në Antarktidë të rrezeve kozmike (grimca të ngarkuara me energji të lartë) që vijnë nga jashtë atmosferës së Tokës. Së bashku me disa mendime të largëta “po sikur” për origjinën e vështirë për t’u shpjeguar të këtyre grimcave, bëjnë bisedën e universit paralel.

Dokumenti kërkimor origjinal nga ANtarctic Impulsive Transient Antenna (ANITA) – një eksperiment i bazuar në balona – që gjeti “ngjarje të ngjashme me rrezet kozmike me drejtim lart”.

Një punim kërkimor i botuar në përgjigje që supozon se rezultatet e ANITA mund të ofrojnë dëshmi për një “univers simetrik CPT”, ku koha do të shkonte prapa nga Big Bang dhe ku do të dominonte antimateria. Nga këtu vijnë pretendimet e “universit paralel”, pasi gazeta thotë: “Në këtë skenar, universi para Big Bang dhe universi pas Big Bang riinterpretohet si një çift univers/antiunivers që krijohet nga asgjëja”.

Një punim kërkimor i botuar në The Astrophysical Journal nga Observatori IceCube Neutrino që sugjeron se duhet të shqyrtojmë shpjegime alternative për të shpjeguar të dhënat e ANITA.

Sidoqoftë, i vetmi përfundim real është se Modeli Standard në lidhje me neutrinot – grimcat themelore – nuk shpjegon zbulimin e një ngjarje të rrallë nga ANITA.“Ngjarjet e ANITA-s janë padyshim interesante, por ne jemi shumë larg nga pretendimi se ka ndonjë fizikë të re, e lëre më një univers të tërë,” tha Safa.

Çfarë është ANITA? Është një eksperiment i bazuar në balona stratosferike në Antarktidë që ka një antenë radioje të drejtuar nga Toka për të zbuluar valët e radios të emetuara nga neutrinot me energji shumë të lartë nëse godasin një atom në akull. Një radio teleskop, ANITA është observatori i parë i NASA-s për neutrinot e çdo lloji.

Çfarë gjeti ANITA? Në vitin 2016, ANITA zbuloi disa sinjale të përshkruara më mirë si “anormale”; dëshmi e një grimce me energji të lartë – neutrinot me energji jashtëzakonisht të lartë – që del nga sipërfaqja e Tokës, por pa burim. Kjo “dukej e pamundur”, sipas artikullit të New Scientist, i cili vazhdoi të thoshte se:“Shpjegimi i këtij sinjali kërkon ekzistencën e një universi të turbullt të krijuar në të njëjtin shpërthim të madh si i yni dhe që ekziston paralelisht me të. Në këtë botë pasqyre, pozitive është negative, e majta është e djathta dhe koha shkon mbrapa.”Ky është universi simetrik CPT.

Njoftimi për shtyp në lidhje me dokumentin kërkimor përmend gjithashtu se “duhet të merren parasysh shpjegime të tjera për sinjalet anormale, ndoshta që përfshijnë fizikën ekzotike”.Shkencëtarët në Observatorin e Neutrinos IceCube më pas u përpoqën të kërkonin burimin e atyre sinjaleve të neutrinos intensive.

Çfarë është Observatori IceCube Neutrino? I ndodhur pranë Polit të Jugut, ai përbëhet nga 5,160 detektorë optikë të varrosur në akull, të cilët janë aty për të zbuluar neutrinot që kalojnë dhe reagojnë me atomet e hidrogjenit ose oksigjenit në akull.“Ky proces e bën IceCube një mjet të jashtëzakonshëm për të ndjekur vëzhgimet e ANITA-s, sepse për çdo ngjarje anormale që zbulon ANITA, IceCube duhet të kishte zbuluar shumë e shumë më tepër – gjë që, në këto raste, ne nuk e kemi bërë,” tha Anastasia Barbano nga Universiteti i Gjenevës në Zvicër. “Kjo do të thotë që ne mund të përjashtojmë idenë se këto ngjarje kanë ardhur nga një burim i fortë pikësor, sepse shanset që ANITA të shohë një ngjarje dhe IceCube të mos shohë asgjë janë kaq të pakta.”

Çfarë konkluzioni nxorri punimi akadamik? Rezultatet nga kontrolli i zbulimeve ANITA duke përdorur IceCube të publikuara në punim përfundon me fraza si “në kundërshtim me një interpretim kozmogjenik” dhe “fizikë e re”, dhe përmblidhet kështu:“Një shpjegim astro fizik i këtyre ngjarjeve anormale sipas supozimeve standarde të modelit është shumë i kufizuar, pavarësisht nga spektri i burimit.”Përkthimi i saktë: ne nuk e dimë ende se nga kanë ardhur këto sinjale.Përkthim i pasaktë: këto neutrino me energji të lartë erdhën nga një univers paralel.

Ai citohet gjithashtu të ketë thënë se ndërsa ka qenë një kohë emocionuese për fizikantët që përpiqen të shpjegojnë këto ngjarje, “duket se do të duhet të presim për gjeneratën e ardhshme të eksperimenteve, të cilat do të rrisin ekspozimin dhe ndjeshmërinë, për të marrë një kuptim të qartë të të kuptuarit të kësaj anomalie”.Ndizni pulserin e radiofrekuencës HiCal 2, i cili do t’i ndihmojë shkencëtarët të karakterizojnë vetitë e sipërfaqes së akullit të Antarktidës për të interpretuar më mirë rezultatet e tyre.Pra, gjithçka mund të jetë rreth akullit, jo universeve paralele.