MENU
klinika

Politikat e rrepta pandemike të Kinës kanë mbyllur fabrikat

Zgjatet bllokimi i Shangait, rritet frika për tregtinë globale

13.04.2022 - 13:18

Në një kimist në lagjen e lartë të Koramangala në Bengaluru, Indi, pronari Ram Narain i kërkoi me ankth një prej punëtorëve të tij të kontrollonte stoqet e një liste të gjatë ilaçesh të shkarravitura në një fletë letre.

Ndërsa punonjësi bërtiste përsëri numrat, Narain tundi kokën. I pyetur se çfarë e shqetësonte, ai psherëtiu.

“E njëjta gjë që shqetëson të gjithë të tjerët, bllokimi i ri në Kinë.”

India është një prodhues i madh i barnave, por 70 për qind të përbërësve të saj aktivë farmaceutikë, përbërësi biologjikisht aktiv i çdo ilaçi, nga Kina. Bllokimi i pacaktuar i Covid-19 që nga fundi i marsit në Shangai, shtëpia e portit më të madh të kontejnerëve në botë, po kërcënon ato furnizime.

Shqetësimet e Narain pasqyrojnë shqetësimet në rritje se kufizimet e vendosura nga autoritetet në qytetin me 25 milionë banorë mund të prishin zinxhirët e furnizimit ndërkombëtar të gjithçkaje, nga ilaçet tek automjetet elektrike, duke ngecur rimëkëmbjen ekonomike globale edhe pse kombet më në fund po hapen plotësisht pas dy vjetësh.

Deri më tani, ekonomia e Kinës ka mbajtur barrën e rritjes rekord të rasteve të koronavirusit në qendrën nervore ekonomike të vendit. Por analistët po paralajmërojnë se roli i pakrahasueshëm i Shangait në tregtinë globale do të thotë se bllokimi mund të ketë implikime të rënda për pjesën tjetër të botës, veçanërisht nëse zgjat shumë më gjatë. Shangai dhe rajonet pranë tij janë ndër qendrat më të mëdha të prodhimit të Kinës. Ata mbështeten në komponentët e importuar që hyjnë në vend përmes portit të qytetit, i cili është edhe mënyra se si mallrat e gatshme eksportohen më pas.

Efekti i asaj varësie të trefishtë nga qyteti ka filluar të shfaqet. Tesla mbylli fabrikën e saj Giga në Shangai më 28 mars dhe ende nuk ka rihapur objektin që prodhon rreth 2000 makina elektrike në ditë. Rivali i saj kinez Nio pezulloi prodhimin të shtunën, duke përmendur rritjen e rasteve në Shangai dhe provincat e Jiangsu dhe Jilin, ku ka fabrika.

Indeksi i mallrave me kontejnerë të Shangait, tashmë në rënie për shkak të luftës në Ukrainë, po vazhdon të bjerë, duke sinjalizuar një rënie në eksportet e Shangait, tha Bruce Pang, kreu i kërkimit makro dhe strategjik në China Renaissance Securities me bazë në Hong Kong.

“Përhapja më e keqe e kovid në Kinë mund të çojë në vonesa dhe çmime më të larta, të cilat mund të pengojnë rimëkëmbjen dhe të shtojnë më tej inflacionin global”, tha Pang për Al Jazeera.

Deri më tani, efekti i bllokimit në Shangai në zinxhirët e furnizimit global ka qenë i kufizuar, tha Julian Evans-Pritchard, ekonomist i lartë i Kinës në Capital Economics, një kompani konsulence me seli në Londër. Shumë fabrika po vazhdojnë të operojnë duke përdorur atë që njihet si një sistem i mbyllur, ku punëtorët qëndrojnë në vendin e tyre të punës gjatë bllokimit për të zvogëluar rrezikun e kapjes së një infeksioni.

“Shumica e punëtorëve të katit të fabrikës janë emigrantë me rrjeta të kufizuara sigurie, të cilët do ta durojnë atë për të mbajtur punët e tyre,” tha Evans-Pritchard për Al Jazeera. “Një numër i madh tashmë jetojnë në konvikte të ofruara nga punëdhënësi edhe në kohë normale.”

Prodhuesit kinezë gjithashtu kanë inventarë të shëndetshëm në të cilët mund të mbështeten për të kapërcyer bllokimet e shkurtra, shtoi ai. Por Pang dhe shumë analistë të tjerë besojnë se kufizimet aktuale në Shangai do të zgjasin të paktën deri në qershor.

“Nëse mbylljet zvarriten për një kohë të gjatë, atëherë kjo do të çonte në mungesa të produkteve si brenda ashtu edhe jashtë Kinës,” tha Pritchard-Evans.

Tashmë po shfaqen shenja ogurzi. Një raport i 7 prillit nga ekspertët me bazë në Hong Kong të firmës spanjolle të shërbimeve financiare BBVA tregon se trafiku i mallrave të automjeteve në portin e Shangait është zhytur gjatë bllokimit, ndërsa mbingarkimi i anijeve që presin jashtë portit po rritet. Studiuesit e BBVA vlerësojnë gjithashtu se ekziston një mundësi reale, ata i kanë caktuar një probabilitet prej 25 për qind, që Shangai të dështojë të eliminojë valën aktuale deri në qershor.

Kina mund të zbusë pasojat e bllokimit të Shangait në tregtinë globale duke u kthyer në portet e tjera të saj, tha Wang Huiyao, themeluesi dhe presidenti i Qendrës për Kinën dhe Globalizimin, një institut me bazë në Pekin.

“Duhet të mbani mend, Kina ka porte të tjera masive që ende mund t’i shërbejnë botës,” tha Wang për Al Jazeera. Në të vërtetë, shtatë nga 10 portet më të mëdha të kontejnerëve në botë janë në Kinë: Shanghai, Ningbo-Zhoushan, Shenzhen, Guangzhou, Qingdao, Hong Kong dhe Tianjin.

Shumica e këtyre qyteteve kanë pasur bllokime me kohëzgjatje të ndryshme në muajt e fundit. Megjithatë, Kina dëshmoi një rritje të mprehtë të eksporteve në vitin 2021, edhe në mes të mungesës globale të gjysmëpërçuesve.

“Opsionet që ka Kina, për sa i përket portave drejt botës, e kanë mundësuar këtë,” tha Wang.

Ekonomitë në zhvillim në rrezik
Megjithatë, Shangai mbart një barrë të madhe si një port kontejnerësh: vetëm ai trajtoi 20 për qind të trafikut të mallrave të Kinës në vitin 2021.

“Nëse porti i Shangait ndalon së funksionuari, është e vështirë për portet e tjera aty pranë të plotësojnë boshllëkun duke pasur parasysh kapacitetin e tij gjigant,” shkruajtën studiuesit e BBVA Betty Huang dhe Xia Le në raportin e tyre. “Deri atëherë, zinxhiri global i furnizimit do të ndjejë drejtpërdrejt dhimbjen e bllokimit të Shangait.”

Ekonomitë aziatike në zhvillim si Vietnami dhe Kamboxhia mund të marrin goditjen më të madhe për shkak të varësisë së tyre nga inputet kineze për prodhim, ka paralajmëruar Capital Economics në raportet e fundit. Komponentët kinezë kontribuojnë me 24 për qind të vlerës së shtuar bruto në sektorin e prodhimit të Vietnamit.

Por të tjerët nuk do të jenë të imunizuar: Mallrat e importuara drejtpërdrejt ose tërthorazi nga Kina përbëjnë më shumë se 20 për qind të importeve totale të Japonisë dhe më shumë se 15 për qind të blerjeve të Shteteve të Bashkuara nga jashtë.

Në një kohë kur pandemia tashmë ka bërë që shumë kombe dhe kompani të shqetësohen për varësinë e tepërt nga zinxhirët e furnizimit kinez, bllokimi i Shangait po ringjall gjithashtu pyetjet në lidhje me logjikën ekonomike të strategjisë “zero-kovid” të vendit. Nën qasjen e tolerancës zero, Kina vendos qytete të tëra në mbyllje kur shfaqen raste të reja, pavarësisht se shumica dërrmuese e botës largohet nga kontrollet e rrepta dhe mëson të jetojë me virusin.

“Pandemia ka theksuar nevojën për diversifikim dhe elasticitet më të madh të zinxhirit të furnizimit,” tha Pritchard-Evans. “Zhvillimet e fundit në Kinë janë vetëm një kujtesë për këtë.”

Ndërsa Pekini ka premtuar të vazhdojë përpjekjet e tij eliminuese, ka shenja se autoritetet janë gjithnjë e më të shqetësuara për numrin ekonomik dhe social të bllokimeve drakoniane. Të hënën, autoritetet në Shangai njoftuan një lehtësim të lehtë të kufizimeve për të lejuar liri më të madhe lëvizjeje për banorët në zonat ku virusi është nën kontroll.

Sipas sistemit të kontrollit të sëmundjes me tre nivele, banorët në zonat ku nuk është raportuar asnjë rast për 14 ditë lejohen të largohen nga shtëpitë e tyre me kusht që të respektojnë protokollet shëndetësore dhe të qëndrojnë në nën-rrethin e tyre. Banorët në zonat që kanë kaluar shtatë ditë pa rast lejohen të mbledhin dërgesa ushqimore ose të shkojnë për shëtitje në një kohë dhe vendndodhje të caktuar.

Wang tha se kriza në Shangai mund t’u ofrojë gjithashtu liderëve të Kinës një shans për të krahasuar strategjinë e kontinentit me atë të Hong Kongut, i cili shmangi një bllokim në mbarë qytetin edhe në kulmin e një vale shkatërruese COVID-19 në fillim të këtij viti, kur kishte në botë shkalla më e lartë e vdekjeve nga virusi.

“Është një përrallë e dy qyteteve,” tha analisti me bazë në Pekin. “Dhe qasja që funksionon më mirë do të formësojë politikën e Kinës për të ardhmen.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga AlJazeera

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Bllokimet dhe kufizimet rrezikojnë të shkaktojnë përçarje më të madhe

Politika zero e Kinës për kovid, sfidë për zinxhirët e furnizimit

Financial Times/ Kërcimi dhjetëfish i kostove

Shtohen problemet që prekin zinxhirët e furnizimit