MENU
klinika

Çfarë do të thotë kjo për inflacionin

Rritja e çmimeve çon në shkurtimin e furnizimeve me naftë

08.05.2022 - 12:16

Çmimet e naftës po rriten, duke kontribuar në erërat e kundërta inflacioniste për shkak të rolit jetik të karburantit në ekonominë amerikane dhe globale. Cisternat, trenat dhe kamionët punojnë të gjithë me naftë. Lënda djegëse përdoret gjithashtu në industri, duke përfshirë bujqësinë, prodhimin, metalet dhe minierat.

“Nafta është karburanti që fuqizon ekonominë,” tha Patrick De Haan, kreu i analizës së naftës në GasBuddy. Çmimet më të larta “sigurisht do të përkthehen në mallra më të shtrenjta”, tha ai, pasi këto kosto më të larta të karburantit do t’u kalohen konsumatorëve. “Sidomos në dyqanin ushqimor, dyqanin e pajisjeve, kudo ku blini.”

Me fjalë të tjera, ndikimet do të ndihen në të gjithë ekonominë.

Rritja e naftës

Kërcimi i çmimeve vjen pas rritjes së kërkesës, ndërsa ekonomitë në mbarë botën i kthehen biznesit. Kjo, nga ana tjetër, i ka shtyrë inventarët në nivelet më të ulëta historike. Produktet si nafta, vaji i ngrohjes dhe karburanti i avionit njihen si “distilat e mesëm”, pasi ato bëhen nga mesi i gamës së vlimit kur vaji shndërrohet në produkte.

Inventari i distilimit në SHBA është tani në nivelin më të ulët në më shumë se dekada. Lëvizja është edhe më ekstreme në Bregun Lindor, ku stoqet janë në nivelin më të ulët që nga viti 1996. Nafta dhe karburanti i avionit në portin e Nju Jorkut tani po tregtohen mbi 200 dollarë për fuçi, sipas UBS.

Largimi i Evropës nga varësia nga energjia ruse po përshpejton rritjen e shpejtë të çmimeve. Blloku aktualisht importon rreth 700,000 fuçi naftë në ditë nga Rusia, sipas Stephen Brennock në ndërmjetësimin PVM.

“Ngushtësia në furnizimin global do të përkeqësohet nga propozimi i BE-së për të ndaluar importet ruse të naftës”, tha ai. “Ndalimi, nëse miratohet, do të ketë një ndikim të jashtëzakonshëm në tregjet e produkteve dhe veçanërisht në naftë… Tani ka një ankth në rritje se Evropa mund të mbesë pa naftë.”

Konsulenca e energjisë Rystad i bëri jehonë kësaj pike, duke thënë se humbja e produkteve të rafinuara ruse do t’i bëjë mungesat e naftës në Evropë “më akute”.

Rafinerët nuk mund të rrisin vetëm prodhimin për të përmbushur kërkesën në rritje, dhe normat e shfrytëzimit janë tashmë mbi 90%. Në SHBA, kapaciteti i rafinimit është ulur vitet e fundit. Kompleksi më i madh i rafinimit në Bregun Lindor, Philadelphia Energy Solutions u mbyll pas një zjarri në qershor 2019.

Disa përpunues tani po rikonfigurohen për të prodhuar biokarburant, i cili gjithashtu ka reduktuar kapacitetin.

Disa rafinerë po i nënshtrohen gjithashtu kontrolleve rutinë të mirëmbajtjes që ishin të vonuara pas pandemisë. Këto objekte zakonisht mbarojnë 24 orë në ditë, shtatë ditë në javë dhe kështu në një moment makineria duhet të kontrollohet.

Bregu Lindor mbështetet shumë në zona të tjera të vendit për produkte të rafinuara, tha De Haan. Tani, Evropa po konkurron për të njëjtat lëndë djegëse ndërsa largohet nga Rusia.

Çmimet e ‘pa ankoruara’

Një thënie e zakonshme në tregjet e mallrave është “ilaçi për çmimet e larta janë çmimet e larta”. Por kjo mund të mos jetë kështu këtë herë. Sipas UBS, kërkesa për distilim priret të jetë më pak elastike se çmimet e benzinës.

Me fjalë të tjera, ndërsa çmimet e larta në pompë mund të pengojnë konsumatorët, nëse një biznes duhet të marrë mallra nga pika A në pikën B, ai do të paguajë ato çmime më të larta.

Tom Kloza, kreu i kërkimit global të energjisë në OPIS, tha se në vitet e kaluara një fuçi naftë shitej zakonisht për 10 dollarë mbi çmimin e naftës së papërpunuar. Sot, ai diferencial i njohur si përhapja e çarjes, është rritur në një rekord të lartë mbi 70 dollarë.

“Është bërë e palidhur, pak e pavarur. Këto janë çmime që nuk jemi mësuar t’i shohim, “tha ai, duke shtuar se ka dallime të mëdha çmimesh në të gjithë SHBA-në.

Kloza tha se nafta në portin e Nju Jorkut tani po tregtohet rreth 5 dollarë për gallon, ndërsa çmimet e karburantit të avionëve në port, që zakonisht pasqyrojnë çmimet e naftës, janë rreth 6.72 dollarë. Kjo barazohet me afërsisht 282 dollarë për fuçi.

“Këto janë numra që nuk janë thjesht jashtë grafikëve. Ata janë jashtë mureve, jashtë ndërtesës dhe ndoshta jashtë sistemit diellor, “tha ai.

Çmimet e naftës me pakicë po rriten gjithashtu. Të premten mesatarja kombëtare për një gallon arriti një rekord prej 5.51 dollarësh, sipas AAA, pasi arriti një nivel të ri çdo ditë gjatë javës së kaluar.

Çmimet më të larta të naftës po përkthehen në marzhe më të larta fitimi për rafinerët, të cilët tani janë të nxitur të bëjnë sa më shumë që të jetë e mundur. Në një pikë të caktuar, kjo mund të çojë në shtrëngim në tregun e benzinës, duke rritur çmimet e larta që konsumatorët po shohin tashmë në pompë.

Ndërkohë, konsumatorët mund të presin që çmimet për mallrat të vazhdojnë të rriten.

“Do të jetë një goditje e dyfishtë për konsumatorët në javët dhe muajt në vijim, pasi këto çmime të naftës zbresin në koston e mallrave, një pjesë tjetër e inflacionit që do të godasë konsumatorët,” tha De Haan i GasBuddy, duke shtuar se ndikimi i plotë i rritja e fundit e çmimeve ende nuk është ndjerë.

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Pushtimi i Ukrainës po shkakton “lëvizje të jashtëzakonshme”

Çmimet rriten në nivelin më të lartë që nga viti 2008

Ministrja Ibrahimaj për "Zërin e Amerikës"

“FMN parashikon ngadalësim të rritjes ekonomike”