MENU
klinika

Analiza

Çfarë ndodh në Ukrainë, nuk do të mbetet në Ukrainë!

08.06.2022 - 09:30

Në javët e fundit, Sekretari i Mbrojtjes Lloyd Austin ka bërë disa deklarata të rëndësishme politike – mbi luftën e vazhdueshme në Ukrainë, mbi konfliktin mbi Tajvanin dhe për lidhjen e mundshme midis të dyjave.

Pas takimit me presidentin ukrainas Volodymyr Zelensky në fund të prillit, Austin tha se qëllimi afatgjatë i Uashingtonit shkon përtej ndihmës së Ukrainës për të mbrojtur sovranitetin dhe pavarësinë e saj: “Ne duam ta shohim Rusinë të dobësuar deri në atë shkallë që nuk mund të bëjë ato gjëra që ka bërë me pushtimin e Ukrainës”.

Deklarata ishte në përputhje me përshkrimin e Presidentit Biden për Presidentin rus Vladimir Putin, duke e quajtur një kriminel lufte gjenocidal që “nuk mund të qëndrojë në pushtet”.

Armët dhe inteligjenca e SHBA-së e kanë ndihmuar rezistencën heroike të Ukrainës, por jo mjaftueshëm për të ndaluar vrasjen ose humbjen e vazhdueshme të territorit ukrainas.

Attendees watch Vladimir Putin, Russia’s President, during his annual news conference in Moscow, Russia, on Thursday, Dec. 23, 2021. Russia is continuing to build up forces close to Ukraine even as its preparing for security talks with the U.S., keeping up pressure with a deployment that could turn into a rapid invasion or a long-term threat. Photographer: Andrey Rudakov/Bloomberg via Getty Images

Frika e administratës se Putini mund të akuzojë SHBA-në për “përshkallëzim” kanë penguar qëllimet e dyfishta të mbrojtjes së sovranitetit të Ukrainë.

Për tre muaj, zyrtarët e administratës refuzuan të plotësonin kërkesat urgjente të Ukrainës për avionë luftarakë, artileri me rreze më të gjatë dhe armë të tjera që ata i konsideronin shumë të fuqishme, tepër provokuese.

Javën e kaluar, ata më në fund miratuan katër sisteme raketash të artilerisë me lëvizshmëri të lartë (HIMARS) të aftë për të goditur objektivat 40 milje larg. Por ishte i kushtëzuar me premtimin e Ukrainës për t’i përdorur ato, siç tha Sekretari i Shtetit Antony Blinken, “vetëm për qëllime mbrojtëse” dhe jo “kundër objektivave në territorin rus”.

Hezitimi i Uashingtonit ka implikime për rolin në mbrojtjen e Tajvanit kundër Kinës.

Kur Austin u pyet për këtë çështje, ai tha: “Unë mendoj se nuk është e këshillueshme që të bëhen krahasime të drejtpërdrejta midis Ukrainës dhe Tajvanit. Këto janë dy skenarë krejtësisht të ndryshëm, dy teatro të ndryshëm.”

Dy teatrot ndryshojnë. Por, në një nivel gjeostrategjik, ngjashmëritë mbizotërojnë divergjencat.

Të kërcënuar nga fqinjët e fuqishëm, agresivë, Ukraina dhe Tajvani janë demokraci, sistemet e vlerave të të cilave sfidojnë legjitimitetin e regjimeve autoritare në Moskë dhe Pekin. Të dy janë në vijën e parë të luftës globale midis lirisë dhe autokracisë.

Uashingtoni kërkon të bëjë minimumin e nevojshëm për mbrojtjen e tyre, pa shkaktuar një konfrontim ushtarak as me Rusinë, as me Kinën.

Chinese and Taiwanese national flags are displayed alongside military airplanes in this illustration taken April 9, 2021. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Ndërkohë, Uashingtoni duket se po dërgon sinjale të paqarta në lidhje me sistemet e armëve që është i gatshëm t’i shesë Tajvanit. Ajo refuzon kërkesat për helikopterë dhe sisteme anti-nëndetëse, duke kërkuar në vend të tyre raketa artilerie dhe kundër anijeve. Por më pas vonon shpërndarjen e obuseve dhe raketave kundërajrore ose për shkak të çështjeve të linjës së furnizimit për shkak të COVID ose për shkak të kërkesave të luftës në Ukrainë.

Mbetet për t’u parë nëse armët që SHBA vendos t’i dërgojë Tajvanit do të jenë më të avancuara dhe nëse diapazoni dhe përdorimi i tyre do të jetë po aq i kufizuar sa armët që shkojnë në Ukrainë.

Kufizime të tilla zvogëlojnë kostot dhe rreziqet e agresionit.

Austin u përpoq të hiqte një pjesë të kësaj paqartësie të shtuar në politikën e SHBA-së kur tha se SHBA-ja do të dërgonte armë në Tajvan “në përputhje me kërcënimin kinez”. Ai u pyet nëse ngurrimi i SHBA-së për të dërguar forca në Ukrainë do të zbatohej edhe për Tajvanin, dhe tha:

“Ato janë me të vërtetë dy skenarë shumë të ndryshëm” – një dallim që në mënyrë të nënkuptuar shkon më tej drejt qartësisë strategjike.

Ministri i Jashtëm i Tajvanit, Joseph Wu, vuri në dukje javën e kaluar, “Reagimi ndaj Ukrainës këtu është shumë i fortë sepse është një pasqyrë e asaj që mund të ndodhë me Tajvanin në të ardhmen”.

Joseph Bosco shërbeu si drejtor i vendit të Kinës për Sekretarin e Mbrojtjes nga 2005 deri në 2006 dhe si drejtor Azi-Paqësor i ndihmës humanitare dhe ndihmës ndaj fatkeqësive nga 2009 deri në 2010.

Burimi: The Hill

Përktheu dhe përshtati: Konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


The Economist/ Armët e reja ekonomike, shpata me dy tehe

A mund ta ndëshkojë Perëndimi Kinën siç ndëshkoi Rusinë?

Nga AlJazeera/ Miqësi "pa kufij"

A do të jetë Kina shpëtimi ekonomik i Putinit?