MENU
klinika

Fishta

Gjûha shqype enè foshnje

23.08.2022 - 19:39

       …”Viti 1972 nuk ka vrarë askënd, as Fishtën, as Naimin, as ndonjë tjetër. Përkundrazi, ka krijuar mjetin për t’i rijetësuar, për t’i sjellë nga koha e tyre në kohën tonë, gjuhën letrare të njësuar e të përbashkët për të gjithë shqiptarët. Për Gjergj Fishtën dhe për ata që i rrinë pranë nga vlerat e nga talenti, mund të themi me fjalët e Naimit: jam i gjall’ e jam në jetë dhe me fjalët Nolit: as je vrar’ e as po vritesh… Fishtën e vrasin ata që e shpërdorin si “argument të pakundërshtueshëm” kundër Kongresit mbarëkombëtar të Drejtshkrimit dhe veprës së tij madhore: një gjuhë e përbashkët letrare për të gjithë shqiptarët! – kështu do ta përmbyllte shkrimin e tij, si reagim, profesor Emil Lafe rreth diskutimit mbi gjuhën tonë letrare, ky i frymëzuar nga emisioni “Arnautistan”, ku Mustafa Nano kishte ftuar, profesorin Primo Shllaku.

Pra, Fishta i kishte shkruar, kënduar, kohës së vet. Poeti ynë vigan i epikës, do të qe po në të njëjtën lartësi edhe për ndjeshmërinë ndaj gjuhës shqipe.

Gjergj Fishta do të shkruante, për gjuhën e nënës:

Nuk âsht mirë qi na të shájm a të kritikojm gjûhen nder shkrime të njâni-tjetrit, kur mos të shkruejm shtâsësí merret vesht.

Gjuha letrare shqype enè âsht në djep, e prandej sugurisht nuk do t’ishte mirë, qi na – per shart qi mos të shkruejm shtasësí — t’i a vêmë në shpotë gjûhen njâni tjetrit; pse, tue kênë, si thashë, gjûha shqype enè foshnje, kurrkush nesh nuk mund të thotë sod me sod se flet a e shkruen gjûhen letrare pa gabim.

Sikúr lypet kohë per me u zhvillue gjûha popullore në nji nieri foshnje, kshtû per analogji duhet kohë e mâ teper duhen rrethâna të perkueshme, per me u rritë e me u kristalizue, si me thânë, gjûha letrare në nji popull, dalë së parit sidomos, në dritë të diellit të lirís, si ky populli i jonë shqyptár.

E prandej pernjimend, tham un, nuk âsht mirë qi na të shájm a të kritikojm gjûhen nder shkrime të njâni-tjetrit, kur mos të shkruejm shtâsësí merret vesht.

T’i a lâmë jabanxhive ket punë, pse atà mund të kenë, ndoshta, edhe interesë me u a hupë pahin prodhimeve letrare t’ona, të jenë si të jenë — posë shtâsësísh e marrish, si thashë — ato janë visari i kombit shqyptar.

Neper to u trajtue ndergjegja e jonë komtare e u ndertue Shqypnija; neper to do të mbahet më kâmë me erz e me nderë neper të gjitha vshtirsít qi bjen me vedi jeta shoqnore e nji Shteti ndertue së pari.

Prandej ç’do jabanxhi, qi të guzojë me vû gojë pa nderim mbi ket visar, ká per t’u mbajtë prej nesh si hasem i komit e i pamvarsís shqyptare, e kemi per të Ishue më tê poteren porsi më qên të terbuem./Konica.al

Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen

“Pasuria që s’e blejnë dot paratë”

Libri për suksesin e vërtetë dhe rritjen personale