MENU
klinika

Analiza/ Rusia paralajmëron Evropën

“Kufiri i çmimit të gazit nënkupton ndërprerje të plotë të furnizimit”

25.10.2022 - 19:00

Ndërsa Evropa shkon drejt dimrit, kërcënimi i rritjes së shpejtë të çmimeve të gazit dhe dështimeve të vazhdueshme të furnizimit rritet. Bashkimi Evropian (BE) është në mes të punës për një zgjidhje të shumëanshme për të përmirësuar efektet negative të situatës aktuale, e cila në afat të shkurtër ishte një rezultat i drejtpërdrejtë i sanksioneve ndërkombëtare ndaj energjisë ruse pas pushtimit të Ukrainës më 24 shkurt të këtij viti. Në terma afatgjatë, mbështetja e gjatë në gazin e lirë rus nga ana e shumë shteteve të BE-së, përfshirë liderin e saj de fakto, Gjermaninë, është arsyeja kryesore për krizën aktuale katastrofike të energjisë në të gjithë rajonin. Një element kyç i këtij plani shumëplanësh të BE-së është vendosja e një kufiri çmimi mbi çmimet e gazit. Megjithatë, tre zhvillime javën e kaluar nga Rusia, Katari dhe Kina kërcënojnë të dëmtojnë përpjekjet e BE-së për të sjellë njëfarë stabiliteti në tregun e saj të gazit gjatë periudhës së dimrit dhe për të reduktuar çmimin e rrezikut të energjisë në perspektivat e tyre ekonomike dhe çmimet e tyre në tregjet e aktiveve financiare. E para prej tyre është se gjiganti shtetëror i gazit i Rusisë, Gazprom, ka kërcënuar se do të ndalojë të gjitha furnizimet me gaz në BE nëse vendoset një kufi i çmimit të gazit. Në përgjithësi, importet e gazit nga Rusia përbënin rreth 40 për qind të furnizimit me gaz të BE-së në vitin 2021, me detajet më specifike të analizuara nga OilPrice.com kohët e fundit, por kanë rënë në rreth 9 për qind në javët e fundit. Sipas shefit ekzekutiv të Gazprom, Alexei Miller, javën e kaluar, çdo kufi i tillë i çmimit të gazit do të ishte një shkelje e kontratës nga ana e blerësve të BE-së të gazit të Gazprom që do të rezultonte në një pezullim të furnizimit me gaz nga kompania. Megjithëse furnizimet e gazit rus në BE përmes tubacioneve të saj Nord Stream dhe Yamal-Europe kanë qenë subjekt i ndërprerjeve të përsëritura që nga pushtimi i Ukrainës, dhe të dyja rrugët janë ende të mbyllura për në Evropë, gazi rus ende po u dërgohet blerësve të përzgjedhur evropianë përmes pika e hyrjes Sudzha në kufirin me Ukrainën dhe gazsjellësi Turk Stream.

Më 18 tetor, krahu ekzekutiv i BE-së, Komisioni Evropian (KE), propozoi masa të mëtejshme urgjente për të ulur çmimet e larta të energjisë që kanë shkaktuar një rritje të inflacionit në të gjithë rajonin dhe më gjerë, dhe një rritje të mprehtë të normave të interesit për ta luftuar atë. Ndonëse në atë moment u largua nga një kufi i plotë mbi çmimet e gazit, KE-ja kërkoi miratimin e vendeve anëtare të BE-së për të hartuar një propozim për të vendosur një ‘çmim dinamik maksimal’ të përkohshëm në tregtinë në Gazin Hollandez të Transferimit të Titullit (TTF), e cila shërben si një çmim standard për tregtimin evropian të gazit. Masat e tjera të diskutuara në takim përfshinin rregullatorët e energjisë që u ngarkuan me nisjen e një çmimi standard alternativ për gazin natyror të lëngshëm (LNG) deri më 31 mars 2023 dhe nisjen e një programi të përbashkët të blerjes së gazit midis vendeve të BE-së, në një përpjekje për të rimbushur shpellat e varfëruara të magazinimit në koha për dimrin e ardhshëm dhe për të lejuar negocimin e çmimeve më të ulëta të gazit në të ardhmen.

Megjithatë, në një takim të mëvonshëm të BE-së që filloi më 20 tetor, kancelari gjerman, Olaf Scholz, hoqi dorë nga kundërshtimi i tij ndaj vendosjes së një kufiri të çmimit të gazit të BE-së dhe udhëheqësit e BE-së ranë dakord më pas të punonin drejt një kufiri që do të kufizonte menjëherë episodet e çmimeve të tepruara të gazit.

Presidenti i KE-së, Charles Michel, nënvizoi se liderët e BE-së kishin arritur një marrëveshje që do të ulte çmimet dhe shtoi: “Mendoj se u dërguam një sinjal të qartë tregjeve se jemi gati të veprojmë së bashku, se jemi në gjendje të veprojmë së bashku.” Sipas procesverbalit zyrtar të këtij takimi të fundit, liderët e BE-së kërkojnë zyrtarisht që KE të punojë “urgjentisht…në një korridor të përkohshëm dinamik të çmimeve për transaksionet e gazit natyror”. Ideja e paraqitur më parë për një mekanizëm për të kufizuar çmimin e gazit të përdorur për prodhimin e energjisë elektrike është gjithashtu e pranishme në procesverbal, siç është edhe nocioni që shtetet anëtare ndjekin blerjen e përbashkët të gazit, zhvillimin e një standardi të ri për çmimet e gazit dhe rritjen përpjekjeve për të ulur kërkesën për gaz.

E gjithë kjo ka të ngjarë të thotë se Rusia me të vërtetë do të ndërpresë të gjitha furnizimet me gaz në Evropë në një moment në një të ardhme shumë të afërt për aq kohë sa dëshiron, gjë që, nga ana tjetër, do të thotë se BE-ja do të duhet të gjejë burime të tjera të furnizimit zëvendësues për të kapërcyer çdo boshllëk të tranzicionit të ofertës në periudhën afatshkurtër, afatmesme dhe afatgjatë. Katari ishte në krye të listës së burimeve të tilla alternative të furnizimit, siç theksohet nga OilPrice.com, por, në pengesën e dytë për planet e sigurisë energjetike të BE-së, ai tha javën e kaluar se nuk do të devijojë asnjë gaz që tashmë është nën kontratë me blerësit aziatikë në Evropë këtë dimër, pavarësisht nga ndonjë konsideratë tjetër. Saad al-Kaabi, shefi ekzekutiv i KatarEnergy në pronësi shtetërore, dhe gjithashtu ministri i Energjisë, tha: “Katari është absolutisht i përkushtuar ndaj shenjtërisë së kontratave… Kur ne nënshkruajmë me një blerës aziatik ose me blerës evropianë, ne i përmbahemi atë marrëveshje.” Kjo deklaratë e politikës është një goditje për shpresat e mbajtura nga BE në përgjithësi, dhe nga Gjermania në veçanti, se emirati mund të bindet të bënte pikërisht të kundërtën e qëllimit të tij të deklaruar dhe në vend të kësaj të devijonte furnizimet që ishin destinuar për Azinë në Evropë, duke marrë parasysh prishjen e kontratave nëse është e nevojshme, për një prim të madh nëse kërkohet.

Vetëm muajin e kaluar, zëvendëskryeministri dhe ministri i Jashtëm i Katarit, Sheikh Mohammed bin Abdulrahman Al Thani, tha se vendi i tij ishte në bisedime me disa kompani gjermane për furnizimet dhe burimet e reja të gazit të lëngshëm natyror (LNG). OilPrice. com konfirmoi se mes tyre përfshihen gjigantët e shërbimeve, RWE dhe Uniper. Marrëveshjet specifike vijuan nga dy iniciativa të mëdha të zbatuara nga Gjermania në vazhdën e sanksioneve ndaj Rusisë. E para përqendrohet në rritjen e mekanizmave të shpërndarjes së gazit në Evropë, me një deklaratë synimi për bashkëpunimin energjetik të nënshkruar në maj midis Gjermanisë dhe Katarit që synon rritjen e furnizimit me LNG që shkon në Gjermani përmes rrugëve ekzistuese të importit të shtuara nga infrastruktura e re. Kjo përfshin vendosjen e katër objekteve lundruese të importit të LNG-së në bregdetin e saj verior dhe dy terminaleve të përhershëm në tokë, të cilët janë në zhvillim e sipër, sipas burimeve brenda aparatit të sigurisë së energjisë të BE-së për të cilat flitet ekskluzivisht nga OilPrice.com. Këto plane, tha një nga burimet, do të zhvillohen paralelisht me planet që Katari të vërë në dispozicion të Gjermanisë furnizime të konsiderueshme me LNG nga terminali Golden Pass në Bregun e Gjirit të Teksasit, në të cilin QatarEnergy mban 70 për qind të aksioneve, me ExxonMobil duke mbajtur pjesën e mbetur. Megjithatë, shtuan burimet, afatet kohore të dorëzimit dhe vëllimet në diskutim do të ofronin vetëm një zgjidhje të pjesshme për krizën e gazit me të cilën përballet Evropa dhe madje kjo nuk do të ndodhë së shpejti.

Thënë kështu, Gjermania dhe Franca kanë qenë të zënë me kërkimin e alternativave të mëtejshme, ndonëse sa të besueshme në kuptimin energjetik apo politik të fjalës do të jenë ato, mbetet për t’u parë. Sipas burimeve lokale të Emirateve të Bashkuara Arabe, pas vizitave të Scholz dhe Ministrit të Ekonomisë të Gjermanisë, Robert Habeck, si pjesë e një marrëveshjeje të re të Sigurisë së Energjisë dhe Përshpejtuesit të Industrisë të nënshkruar midis Emirateve të Bashkuara Arabe dhe Gjermanisë, Kompania Kombëtare e Naftës së Abu Dhabi (ADNOC) do të furnizojë RWE me një ngarkesë LNG në fund të vitit 2022 për t’u përdorur në terminalin lundrues të importit të LNG të vendit në Brunsbuttel. ADNOC gjithashtu ka caktuar disa ngarkesa të tjera LNG për klientët gjermanë për dorëzim në vitin 2023, thanë të njëjtat burime. Ndërkohë, TotalEnergies franceze nënshkroi kohët e fundit një marrëveshje partneriteti me ADNOC që përfshin bashkëpunimin në tregti, furnizimin e produkteve dhe kapjen, përdorimin dhe ruajtjen e karbonit. Siç deklaroi TotalEnergies në kohën e nënshkrimit të marrëveshjes së partneritetit me ADNOC: “[Marrëveshja përfshin] zhvillimin e projekteve të naftës dhe gazit në Emiratet e Bashkuara Arabe për të siguruar furnizim të qëndrueshëm me energji në tregje dhe për të kontribuar në sigurinë globale të energjisë.”

Finalja e tre pengesave të mundshme për nismën e re shumëplanëshe të BE-së për energjinë, edhe pse në vetvete është plotësisht e parashikueshme, duke pasur parasysh lojën me shumën zero të energjisë, ekonomisë dhe dominimit gjeopolitik që po luhet aktualisht midis Perëndimit dhe Lindjes, është se Kina nuk do ta ndihmojë fare Evropën. Sipas disa raporteve javën e kaluar, Kina u ka thënë importuesve të saj shtetërorë të gazit që të ndalojnë rishitjen e LNG për blerësit në Evropë (dhe në Azi) pasi ajo kërkon të sigurojë furnizimin e saj për sezonin e dimrit. Kina ka siguruar me zell kontrata afatgjata për furnizimet e LNG-së për muaj të tërë – shumë përpara se Rusia të pushtonte Ukrainën – me një objektiv kryesor shitësin, natyrisht, Katarin. Ky nivel jashtëzakonisht i rastësishëm i ndërgjegjes – pothuajse i pamundur për t’u besuar, në fakt – do të thotë se jo vetëm që Kina ka lidhur shumë nga furnizimet me gaz për të cilat Evropa ka gjetur nevojën, por edhe se e ka bërë këtë me çmimet e ulëta të gazit që para -daton pushtimi rus i Ukrainës.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com