Kalimi nga një krizë në tjetrën ka ndikuar tek njerëzit gjatë vitit të kaluar. Lajmet vijnë aq shpejt dhe të furishëm sa është e vështirë të mbash gjurmët. Këtu janë disa histori që mund të keni humbur që mund të kenë një ndikim të madh në mënyrën se si vishemi, karikojmë telefonat tanë, udhëtojmë dhe tregtojmë mallra në të ardhmen.
Bashkimi Evropian vendos për karikuesin USB-C
Në tetor, Parlamenti Evropian miratoi një ligj që kërkon që të gjithë telefonat inteligjentë, tabletët, lexuesit elektronikë, kufjet, kufjet dhe kamerat duhet të jenë të pajtueshme me portin USB Type-C duke filluar nga viti 2024. Për laptopët ligji hyn në fuqi në vitin 2026. Kjo do të thotë një karikues për të gjitha pajisjet. Ditët e sirtarëve plot me karikues dhe konvertues të ndryshëm mund të kenë mbaruar.
Pasi përpjekjet dështuan për të bindur industrinë që të merrte masat e veta, BE-ja i mori gjërat në duart e veta. Komisioni Evropian thotë se një karikues i vetëm do të kursejë klientët rreth 250 milionë euro (265 milionë dollarë) duke i lejuar konsumatorët t’i ripërdorin ato. Blerësit do të jenë në gjendje të zgjedhin nëse do të blejnë një pajisje të re me ose pa karikues, duke zvogëluar numrin e mbetjeve elektronike.
Apple ka më shumë për të bërë për të arritur këtë standard – dhe është ankuar më së shumti. Por në fund, klientët e Apple ka të ngjarë të duan të jenë të përditësuar dhe mund të shkojnë në një zbavitje blerjeje. Të tjerë shqetësohen se karikimi me valë po merr gjithsesi. A do të mjaftojnë 450 milionë konsumatorët e BE-së për të bindur prodhuesit të prezantojnë USB-C në vende të tjera apo do të kenë kompanitë sisteme të ndryshme karikimi bazuar në vendndodhje?
Birkenstock në portën e nisjes për të shkuar në luks
Sandalet prej tape dhe lëkure të trasha të bëra nga Birkenstock janë të rehatshme, por a janë në modë? Epo, konglomerati francez LVMH mendoi kështu dhe bleu një interes kontrollues në kompaninë në pronësi të familjes në vitin 2021. Dhe LVMH duhet të njohë luksin. Ata zotërojnë Louis Vuitton, Bulgari dhe Dior.
Deri më tani, nuk ka ndodhur ndonjë ndryshim i madh, dhe në shumë vende ju mund të blini ende këpucë të prodhuara në masë në dyqanet e ushqimit të shëndetshëm. Disa TikTokers kanë shtyrë çifte të caktuara, por kompania nuk ka emëruar një stilist yll ose nuk ka filluar fushatat e saj të zakonshme të marketingut me shkëlqim për t’i bërë sandalet një artikull të domosdoshëm.
Nëse ende ju pëlqejnë sandalet e vjetra prej lëkure kafe të konsumuara – me ose pa çorape – atëherë mos kini frikë. Ato janë ende në dispozicion. Në fakt, një palë e vjetër e veshur nga themeluesi i Apple, Steve Jobs (shih foton më lart) u shit kohët e fundit në ankand për mbi 218,000 dollarë (205,000 euro). Prisni rritje të çmimeve për modelet e reja, por jo aq shumë. Nëse dëshironi të jeni në krye të modës, mund t’ju duhet t’i mbani sytë në tokë.
Verdikti i Theranos është prezent më shumë se sa duket
Elizabeth Holmes ishte një superyll i Silicon Valley. Kopertina reviste, intervista, një ftesë në Shtëpinë e Bardhë. Dhe gjithçka sepse kompania e saj, Theranos, supozohet se doli me teknologjinë dhe një makinë të vogël që mund të kryente më shumë se 1000 teste të ndryshme diagnostikuese duke përdorur një pikë të vetme gjaku, në vend të shisheve të nevojshme aktualisht. Dukej si një revolucion mrekulli. Investitorët derdhën 945 milionë dollarë. Në një moment kompania kishte një vlerë kontabël prej 9 miliardë dollarësh.
Por një pajisje e tillë nuk ekzistonte. Kompania u ekspozua dhe u shemb në 2018 duke marrë të gjitha paratë me vete. Në fillim të vitit 2022, Holmes u shpall fajtor për katër akuza për mashtrim dhe më vonë u dënua me 11 vjet burg. Në një gjyq të veçantë, drejtori i dikurshëm i kompanisë Ramesh Balwani u shpall fajtor për 12 akuza për mashtrim.
Pra, cila është puna e madhe? Çështja e madhe është se si kompanitë e shesin veten. Ishte një rast i rrallë i një ekzekutivi të teknologjisë që u shpall fajtor për mashtrim – dhe dërgoi një mesazh të qartë në të gjithë industrinë: optimizmi, zhurma ose ekzagjerimi mund të jenë të zakonshme për sipërmarrësit, por kini kujdes se çfarë u premtoni investitorëve.
Në tetor, Trevor Milton, themeluesi i prodhuesit të kamionëve elektrikë Nikola, u dënua gjithashtu për mashtrim. Dhe tani themeluesi i FTX, Sam Bankman-Fried, është nën hetime të shumta pas rënies së shkëmbimit të tij të kriptomonedhave. Më 12 dhjetor, ai u arrestua pasi Departamenti Amerikan i Drejtësisë e akuzoi për mashtrim, pastrim parash dhe shkelje të ligjeve për financimin e fushatës. Ky fokus i shtuar te shefat mund t’i mbajë ata më të ndershëm, paratë e investitorëve më të sigurt dhe konsumatorët një mbeturinë më të mbrojtur. Mos i premtoni hënës nëse nuk keni diçka që i ngjan shumë hënës.
Airbus A380 shkon drejt daljes … ose jo
Shumë e madhe. Shumë e vështirë për t’u mbushur me pasagjerë. Shumë e shtrenjtë për karburant. Airbus A380, avioni më i madh i pasagjerëve në shërbim, ishin të gjitha ato gjëra. I certifikuar për të transportuar pak më shumë se 850 pasagjerë në një version tërësisht ekonomik, një plan urbanistik tipik që përfshin klasën e parë dhe të biznesit mund të transportojë 525 pasagjerë. Ajo pushtoi aeroportet dhe linjat ajrore.
Emirates ishte mbështetësi më i madh i programit dhe bleu gati gjysmën e 251 avionëve të shitur ndonjëherë. Linjat e tjera ajrore të mëdha blenë nga disa secila. Shitjet ishin të ngadalta. Disa linja ajrore i hoqën më herët avionët. Më pas erdhën kufizimet e udhëtimit për COVID-19 dhe mbyllën udhëtimet globale. Linjat e tjera ajrore u tërhoqën ose i hoqën nga përdorimi avionët. Me një fatkeqësi në duart e saj, Airbus vendosi të ndalojë prodhimin e A380 në fund të vitit 2021 dhe të mbyllë programin.
Disa muaj më parë, CEO i Lufthansa-s, Carsten Spohr, u betua se A380-at e tij ishin të bllokuar dhe nuk do të fluturonte më kurrë, një pikë që ai u kthye në shtëpi deri në prill. Por sa shpejt mund të ndryshojnë gjërat. Numri i pasagjerëve është rritur dhe Boeing është prapa në dorëzimin e avionëve të tij të rëndësishëm 777.
Për të vazhduar me kërkesën e udhëtimit, A380 po ringjallen. Sipas gjurmuesit Flightradar24, shtatë linja të ndryshme ajrore aktualisht po fluturojnë me A380-at e tyre. Gjithsej 129 po godasin rrugët e frymëmarrjes dhe më shumë po vijnë. Lufthansa është në procesin e nxjerrjes së 4-5 superjumbove të saj nga magazinimi i thellë dhe t’i bëjë ato të përshtatshme për fluturim. Është një rilindje që askush nuk e mendonte të mundur vetëm pak muaj më parë. Kurre mos thuaj kurre.
Një përparim i madh i tregtisë së lirë
Pas vitesh diskutimi, Marrëveshja Gjithëpërfshirëse Ekonomike dhe Tregtare po bën përparim të qëndrueshëm drejt ratifikimit. E njohur thjesht si CETA, marrëveshja e tregtisë së lirë midis Kanadasë dhe BE-së heq pothuajse të gjitha tarifat tregtare. Përkrahësit tregojnë për kursimet e taksave, të drejtat më të forta të pronësisë intelektuale, njohjen e aftësive profesionale dhe lehtësinë e lëvizjes së stafit midis Kanadasë dhe BE-së.
Kanadezët nënshkruan në vijën me pika në 2016. Parlamenti Evropian në 2017. Që atëherë, shumë pjesë të marrëveshjes janë aplikuar.
Por që ai të hyjë plotësisht në fuqi, çdo shtet anëtar i BE-së duhet ta miratojë masën individualisht. Gjermania, me frikën e saj nga ushqimi i klorur me cilësi të dobët, ishte një pengesë e madhe. Në dhjetor ata i vunë vulën e tyre, duke e sjellë një hap më afër realitetit. Ndoshta kjo do të bindë disa fqinjë që të bëjnë të njëjtën gjë dhe t’i lejojnë mallrat dhe shërbimet të rrjedhin më lirshëm dhe të sjellin prosperitet në rajon.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Deutsche Welle