MENU
klinika

Analiza

A mundet karteli i blerësve të sfidojë OPEC-un?

09.01.2023 - 19:29

Ish-kryeministri i Italisë Mario Draghi e sugjeroi fillimisht, më pas Sekretarja e Thesarit e SHBA-së, Janet Yellen e mori idenë dhe e ndërtoi atë. Po sikur, ideja të ishte, importuesit e mëdhenj të naftës të bashkoheshin kundër prodhuesve të naftës?

Shumë nga fusha analitike ishin skeptikë. Me kërkesën për naftë atje ku është, tregu global i naftës ishte efektivisht një treg i shitësve, që do të thoshte se prodhuesit kishin një rol më të madh se ku shkojnë çmimet sesa blerësit.

Kufizimet në kapacitetin rezervë të prodhuesve të mëdhenj kontribuan në këtë fjalë më të madhe, duke i vënë blerësit e naftës në një pozitë të rrezikshme. Disa thonë, megjithatë, se një kartel blerësish mund të funksiononte dhe se ai funksionoi vitin e kaluar, duke zbutur goditjen që çmimet e larta të naftës do t’i kishin shërbyer shumë vendeve të mëdha të konsumit.

Avi Salzman i Barron, për shembull, argumentoi në një artikull të kohëve të fundit se lirimi masiv i 180 milionë fuçive të administratës së Bidenit nga rezerva strategjike e naftës e Shteteve të Bashkuara kishte qenë një veprim kaq i suksesshëm, veçanërisht pasi ishte i kombinuar me çlirimin e rezervave strategjike të naftës nga vende të tjera, kryesisht në Evropë.

Çmimet e naftës me të vërtetë ranë vitin e kaluar dhe rënia u mbivendos me lirimin e SPR deri në një masë, duke nxitur perceptimet se lëvizja ishte një sukses. Skeptikët, megjithatë, theksuan se pasi të shiten, këto 180 milionë fuçi do të duhej të riktheheshin në rezervën strategjike, kështu që vazhdon të meritojë emrin.

Thirrjet e panumërta për industrinë e naftës në SHBA për të rritur prodhimin, duke u shndërruar përfundimisht në kërcënime, nuk rezultuan në ndonjë fitim të konsiderueshëm të prodhimit, kështu që nëse lëvizja e lirimit të rezervave ishte, në fakt, një sukses, mbetet një pyetje pa përgjigje.

Duke ecur përpara, vetë ideja e blerësve që t’u tregonin shitësve se çfarë çmimi të vendosnin për mallrat e tyre ‘u tkurr dhe vdiq’, duke u zëvendësuar nga një shumë më trendi: ndërprerja e importeve të naftës ruse për të ndëshkuar Putinin për pushtimin në Ukrainë dhe për të zvogëluar të ardhurat e tij nga nafta.

Kjo është ideja që bëri përparim, fillimisht në G7 dhe më pas në BE, e cila kishte dalë me një dënim shumë më të ashpër që do të kishte ndëshkuar edhe qytetarët e vet: një embargo të plotë të naftës dhe karburantit.

Kufiri i çmimit të G7, nga ana tjetër, synonte të mbante rrjedhjen e naftës ruse në tregjet globale, por të reduktonte paratë që Rusia mund të merrte për të. Kjo do të dukej si një pranim i mjaftueshëm që bota – dhe veçanërisht Perëndimi – nuk mund të heqë dorë realisht nga nafta ruse brenda disa muajsh.

Gjithashtu do të sugjeronte që blerësit nuk mund të merrnin kurrë dorën e epërme mbi shitësit kur shitësit janë të organizuar dhe të përgatitur për të zhvendosur prodhimin në një mënyrë që do t’i lejonte ata të mbanin kontrollin mbi çmimet. Sepse tani që BE-ja ka ndaluar blerjen e naftës së papërpunuar ruse nga deti, do të duhet ta zëvendësojë atë me naftë të Lindjes së Mesme nga vendet me të cilat Rusia është partnere në OPEC+.

Një tjetër gjë që importuesit e mëdhenj të naftës në Evropë bënë për të zbutur goditjen e çmimeve të larta të naftës ishin subvencionet e karburantit. Në të gjithë BE-në, qeveritë kombëtare subvencionuan vozitësit e benzinës dhe naftës që fusnin në rezervuarët e tyre për të lehtësuar një goditje financiare tashmë të rëndësishme që vinte nga tregu i gazit. Ata vendosën gjithashtu një taksë të papritur për kompanitë e naftës dhe gazit, për zemërimin e tyre, për të marrë paratë për subvencionet.

Sipas Barron’s Salzman, kjo ndërhyrje nga ana e vendeve konsumuese të naftës tregoi se kishte një alternativë ndaj lutjes ndaj OPEC-ut për të rritur furnizimin. Në fakt, kjo alternativë ka qenë gjithmonë aty, ashtu si alternativa e rritjes së furnizimit tuaj, gjë që bëri SHBA pas embargos së naftës arabe të viteve 1970 dhe pasojave të saj, të cilat shkaktuan një nga krizat e rënda ekonomike në historinë e SHBA.

Fatkeqësisht, siç e kemi parë nga Shtëpia e Bardhë, opsioni i “pajtimit me OPEC” nuk ka shkuar askund. Thjesht është bërë një nga dy opsionet, tjetra është “të lutet me prodhuesit vendas”. Asnjëra nga metodat nuk ka funksionuar dhe mund të ketë një arsye të mundshme pse nuk ka funksionuar ose, më saktë, dy: Kina dhe India.

Importuesit më të mëdhenj në botë të naftës së papërpunuar deri tani, dhe klientët më të mëdhenj të të gjithë anëtarëve kryesorë të OPEC+, Kina dhe India, do të kishin qenë të rëndësishëm në çdo nismë të kartelit të blerësve. Vetëm ata nuk pranuan të merrnin pjesë. Pse do ta bënin ata, kur po merrnin të gjithë naftën e papërpunuar ruse me zbritje që mund të merrnin?

Në të njëjtën kohë, Arabia Saudite po ul çmimin e saj zyrtar të shitjes së naftës së papërpunuar për blerësit aziatikë dhe pritet ta ulë përsëri për të mbajtur pjesën e saj të tregut në tregun e gjerë aziatik, ku perspektiva e kërkesës mbetet e mjegullt për shkak të zhvillimeve të kovid në Kinë.

Kur Sekretarja e Shtetit e SHBA-së loboi për mbështetje për idenë e kufirit të çmimit, ajo shkoi në Azi. Media mbuloi vizitat e saj në Japoni dhe Korenë e Jugut dhe angazhimet e tyre për kufirin e çmimit (Japonia përfundimisht mori një përjashtim), por objektivat aktualë ishin Kina dhe India. Ai mision dështoi, dhe vetë ideja e një karteli të blerësve të naftës dështoi gjithashtu, për shkak të një fakti të thjeshtë.

Gjithçka varet nga kush ka nevojë për më shumë. Tani për tani, duket se blerësit e naftës në SHBA dhe Evropë, veçanërisht kjo e fundit, kanë nevojë për naftë të OPEC-ut më shumë se sa OPEC-u duhet t’ua shesë atë këtyre blerësve specifikë. Në SHBA, nafta e OPEC-ut është e nevojshme jo aq shumë si një import i mirëfilltë, por edhe si një mall që po prodhohet për të vënë një kufi mbi çmimet dhe, rrjedhimisht, për çmimet e karburantit në vetë SHBA. Në një situatë të tillë, balanca e fuqive në të vërtetë nuk shpërndahet në mënyrë të barabartë midis blerësve dhe shitësve.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Analiza/ Pyetjet më të rëndësishme

Çfarë e pret energjinë në vitin 2023?

Një çmim prej 100 dollarë për fuçi mund të jetë shpejt realitet

OPEC përballë një tregu të pasigurtë të naftës