Pas një rënieje fillestare, rritja e çmimit të naftës ka qenë një rritje e qëndrueshme në vitin aktual, me 12 ditët e fundit të tregtimit që panë 10 ditë nivele më të larta brenda ditës dhe 11 ditë ulje më të larta brenda ditës. Brent aktualisht po tregtohet me 87,50 dollarë për fuçi (që nga 26 janari në orën 12:24 EST) – më shumë se 10 dollarë nga niveli më i ulët i këtij viti. Dhe tani analistët e mallrave në Standard Chartered po thonë se ndjenja pozitive spekulative në tregjet e naftës mund të mbështesë çmimet mbi 90 dollarë/fuçi.
Sipas ekspertëve, indeksi i tyre i pozicionimit të menaxherëve të parave të naftës së papërpunuar u rrit me 23.2 w/w në -39.6, përmirësimi më i madh w/w që nga uljet e çmimeve të prillit 2020. StanChart thotë se përmirësimi i ndjenjës mund të mbështetet në konsensusin e tregtarëve duke u bërë më pak i shqetësuar për recesionin e OECD dhe më i bindur se tregjet e naftës do të kenë rritje të ndjeshme të kërkesës, veçanërisht nga Kina dhe India. Analistët thonë se rritja ka të ngjarë të çojë çmimet e Brent-it mbi 90 dollarë/fuçi, megjithëse nuk janë optimistë se bazat janë mjaft të forta për të mbajtur çmimet mbi 100 dollarë për fuçi.
Treguesit e tjerë të tregut kanë qenë kryesisht pozitiv. Kërkesa e nënkuptuar për produktet totale të naftës u rrit me 2,687 milionë fuçi në ditë (mb/d) w/w, rritja më e madhe javore e kërkesës që nga dhjetori 2021. Kërcimi i madh i kërkesës u ndez pas javëve të rënies së kërkesës. Kërkesa e nënkuptuar për benzinë u rrit me 496 mijë fuçi në ditë (kb/d) w/w; distilimet me 203 kb/d dhe karburantet e avionëve me 91 kb/d. Punimet totale të rafinerisë amerikane u rritën me 0,202 mb/d w/w në 14,853 mb/d, por mbeten 1,4 mb/d më të ulëta se mesatarja pesëvjeçare.
Megjithatë, stoqet e naftës së papërpunuar u rritën në nivelin më të lartë të 18-mujore prej 448.02 mbi, duke u rritur me 9.85 miliardë kundrejt mesatares pesëvjeçare dhe 8.41 miliardë në terma absolutë. Rritja kumulative e stoqeve të naftës bruto gjatë dy javëve të fundit është 27.37 miliardë miliardë, 12.3 miliardë miliardë më shumë se mesatarja pesëvjeçare. Stoqet e naftës së papërpunuar në Cushing, Oklahoma u rritën me 3,646 Mb w/w; rritja më e madhe javore që nga prilli 2020, teksa sezoni i rikthimit të rafinerisë vazhdon.
Kërkesa për naftë do të vazhdojë të rritet
Ndoshta lajmi më i mirë për investitorët afatgjatë është se kërkesa për naftë nuk ka gjasa të zvogëlohet së shpejti.
Nja dy vjet më parë, supermajori evropian i naftës dhe gazit BP Plc. (NYSE: BP) deklaroi në mënyrë dramatike se bota kishte kaluar tashmë kërkesën maksimale për naftë. Në Perspektivën e Energjisë 2020 të kompanisë, shefi ekzekutiv Bernard Looney u zotua se BP do të rrisë shpenzimet e saj për energjitë e rinovueshme njëzetfish në 5 miliardë dollarë në vit deri në vitin 2030 dhe “… të mos hyjë në asnjë vend të ri për kërkimin e naftës dhe gazit”.
Ndërkohë, homologu i saj evropian Shell Plc (NYSE: SHEL) tha se prodhimi i saj i naftës do të bjerë me 18% deri në vitin 2030, ndërsa bota kalon në energjinë e rinovueshme. Kur shumë analistë flasin për Peak Oil, ata zakonisht i referohen asaj pike në kohë kur kërkesa globale për naftë hyn në një fazë të rënies terminale dhe të pakthyeshme.
Por po bëhet gjithnjë e më e qartë se këta gjigantë të energjisë evropiane ishin të parakohshëm me parashikimet e tyre të tmerrshme, me ngjarjet e mjellmave të zeza si pandemia Covid-19 dhe lufta e Rusisë në Ukrainë që i verbuan ata. Ekspertët e energjisë në Energy Intelligence Group kanë parashikuar se jo vetëm që kërkesa për naftë do të rritet në vitin 2023, por do të vazhdojë të rritet deri në fund të dekadës.
Sipas analistit, kërkesa globale për naftë do të rritet në 101.2 milionë fuçi në ditë në vitin aktual dhe do të vazhdojë të rritet për të arritur në 106 milionë fuçi në ditë deri në vitin 2030. Kërkesa globale për naftë do të rritet me 1.5 milionë fuçi në ditë në vitin 2023, me Kinën që llogarit 650,000 fuçi në ditë pasi vendi braktisi politikën e tij rigoroze zero-kovid. Në të vërtetë, mesatarja e këtij viti do të arrijë nivelin më të lartë të mëparshëm prej 100.6 mb/d të vendosur në vitin 2019.
Ndërsa ky është një lajm i madh për demat e naftës, eksperti thotë se rritja do të nxitet kryesisht nga petrokimikat dhe jo nga karburantet e transportit, dhe ka thënë gjithashtu se rasti bazë i saj është një pllajë dhe jo një rënie. Në fakt, Inteligjenca e Energjisë nuk është i vetmi dem këtu. OPEC, Exxon Mobil (NYSE: XOM) dhe Administrata e Informacionit të Energjisë (EIA), të gjithë kanë parashikuar se kërkesa globale për naftë do të rritet në të vërtetë ndërsa ne ecim përpara dhe nuk do të tkurret siç kanë parashikuar shumë analistë.
Disa nga përfituesit më të mëdhenj të kërkesës në rritje për naftë do të jenë kompanitë e shërbimeve të fushës së naftës. Kurt Hallead i Benchmark thotë se Schlumberger Ltd (NYSE: SLB) dhe kompania e saj Halliburton (NYSE: HAL) do të përfitojnë në afat të ndërmjetëm nga rritja e shpenzimeve të kërkimit dhe prodhimit për projektet ndërkombëtare dhe në det të hapur dhe do të bëhen liderë në tranzicionin e energjisë në afatgjatë.
Analisti ka nisur mbulimin me vlerësimet Buy me objektivat përkatëse të çmimeve 65 dhe 50 dollarë, të mirë për 13.3% dhe 22.9% përmbys, respektivisht. Schlumberger ka bërë përshtypje pasi raportoi të ardhurat e tremujorit të katërt prej 7.9 miliardë dollarësh, të mira për një rritje të vazhdueshme prej 5% dhe 27% nga viti në vit. EPS GAAP e tremujorit të katërt prej 0,74 $ u rrit 17% në mënyrë sekuenciale dhe 76% nga viti në vit, ndërsa EPS, duke përjashtuar tarifat dhe kreditë, prej 0,71 $ u rrit 13% radhazi dhe 73% nga viti në vit.
Konsensusi për kompaninë ishte që fitimet të rriteshin 66% në 68 cent për aksion dhe të ardhurat të rriteshin 25% në 7.81 miliardë dollarë. CEO i SLB Olivier Le Peuch tha se të ardhurat u rritën në të gjitha divizionet e biznesit dhe zonat gjeografike dhe shtoi gjithashtu se kishte shitje “të fuqishme” në fund të vitit në shërbimet dixhitale të kompanisë.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“