Vrapimi i çmendur i Evropës për të ndërtuar terminale importi LNG mund të rezultojë në një numër të tepërt të projekteve të rigazifikimit deri në fund të dekadës, nëse BE-ja arrin të vazhdojë të reduktojë konsumin e gazit natyror dhe të përshpejtojë hapjen e kapaciteteve të energjisë së erës dhe të diellit.
Përpara sezonit dimëror 2022/2023, cisternat e LNG-së ishin në radhë për të shkarkuar në disa nga objektet e importit. Por me kalimin e dimrit, disa terminale të rinj u bënë funksionale, duke përfshirë tre në Gjermani dhe një në Holandë.
Ndërsa një nxitim për të rritur kapacitetin e importit në afat të shkurtër është i justifikuar, gara për të instaluar më shumë terminale mund të rezultojë në një tepricë të kapacitetit të importit të LNG në afat të gjatë, duke marrë parasysh premtimet e Evropës për të rritur përhapjen e burimeve të rinovueshme dhe për të reduktuar kërkesën për gaz si pjesë e energjisë së saj.
Kërkesa për gaz bie
BE-ja uli konsumin e gazit natyror me 17,7% në periudhën gusht 2022-mars 2023, krahasuar me konsumin mesatar të gazit për të njëjtët muaj midis 2017 dhe 2022, treguan të dhënat e Eurostat muajin e kaluar. Reduktimi i konsumit të gazit mundi objektivin e BE-së për të ulur kërkesën me 15% gjatë atyre muajve krahasuar me mesataren pesëvjeçare.
Sektori i energjisë ishte i vetmi sektor në të cilin kërkesa për gaz natyror në Evropë u rrit në 2022 krahasuar me 2021, por një kapacitet rekord i lartë i BE-së i instaluar në burimet diellore dhe të erës – rreth 50 GW – shmangi nevojën për rreth 11 bcm gaz natyror në sektorin e energjisë. Ky ishte nxitësi i vetëm më i madh strukturor i kërkesës së reduktuar të gazit natyror, shkruajnë analistët me Agjencinë Ndërkombëtare të Energjisë (IEA) në një analizë në mars.
Kapaciteti i importit të LNG rritet
Ndërkohë, BE-ja po rrit kapacitetin e saj të importit të LNG dhe është gati të mirëpresë edhe më shumë ngarkesa LNG këtë vit dhe në vitet e ardhshme, tha në fillim të këtij viti Maros Sefcovic, Zëvendës President i Komisionit Evropian për Marrëdhëniet Ndërinstitucionale dhe Parashikimin.
BE do të ketë së shpejti 35 terminale rigazifikimi të LNG, nga 27 që janë aktualisht dhe kapaciteti i rigazifikimit do të rritet në 227 bcm nga 178 bcm, tha Sefcovic në mars. BE po përgatitet për më shumë LNG duke përforcuar infrastrukturën e kapacitetit të importit, shtoi zyrtari.
Gjatë vitit të kaluar, Evropa ka tërhequr shumë furnizime me LNG për shkak të çmimeve të larta dhe kërkesës së dobët në Azi, përfshirë Kinën. Evropa vazhdon të tërheqë më shumë se gjysmën e të gjitha eksporteve të LNG-së të SHBA-së mes kërkesës së dobët si në Evropë ashtu edhe në Azi dhe çmimeve më të ulëta standarde të gazit në gati dy vjet.
Ekonomia më e madhe e Evropës, Gjermania, planifikon të ketë deri në 70.7 milionë tonë në vit kapacitet importi LNG deri në vitin 2030, gjë që do ta bëjë atë mbajtësin e katërt më të madh të kapacitetit të importit të LNG në botë. Gjermania planifikon të ketë gjithsej 10 FSRU, disa prej të cilave do të hiqen dhe do të zëvendësohen nga objektet e rigazifikimit në tokë sapo të ndërtohen. Nxitimi për të pasur terminale të importit të LNG-së sa më shpejt të jetë e mundur do ta bëjë Gjermaninë mbajtësin e katërt më të madh të kapacitetit të importit pas blerësve kryesorë aziatikë të LNG-së Korenë e Jugut, Kinën dhe Japoninë.
Asetet e importit të LNG-së të bllokuara?
Megjithatë, më shumë se gjysma e kapacitetit të importit të LNG-së në Evropë mund të shndërrohet në asete të bllokuara deri në vitin 2030, pasi planet aktuale për ndërtimin e LNG-së janë vendosur të tejkalojnë shumë kërkesën e parashikuar deri në fund të dekadës, tha në një raport Instituti për Ekonominë e Energjisë dhe Analizën Financiare (IEEFA). më herët këtë vit.
Planet aktuale të ndërtimit të infrastrukturës sugjerojnë që kapaciteti i terminalit LNG të Evropës mund të kalojë 400 miliardë metra kub deri në vitin 2030, nga 270 miliardë metra kub në fund të vitit 2022, tha IEEFA.
Megjithatë, kërkesa për LNG deri në vitin 2030 do të variojë midis 150 bcm sipas parashikimit të IEEFA dhe 190 bcm sipas parashikimit të S&P Global Commodity Insights, tregoi analiza.
Zyrtarët e industrisë së energjisë pranojnë se Gjermania mund të ketë më shumë kapacitete importi sesa mund të përdorë në të vërtetë në fund të kësaj dekade.
Gjermania mund të përfundojë duke përdorur më pak kapacitet të importit të LNG-së nga sa ka planifikuar të përdorë këtë dekadë, por më mirë se sa keq, tha shefi ekzekutiv i ndërmarrjes më të lartë gjermane, RWE, në një intervistë me revistat gjermane të biznesit Der Stern dhe Capital në mars.
“Mund të ndodhë që terminalet LNG të mos përdoren plotësisht. Por ju nevojiten ato si një prim sigurimi,” tha në intervistë CEO i RWE Markus Krebber.
Pas një stuhie të shtesave të kapacitetit të importit të LNG në vitin 2022, vrulli është vendosur të vazhdojë këtë vit, tha Wood Mackenzie në një raport muajin e kaluar.
“Ne presim që momenti i projektit të vazhdojë deri në vitin 2023 dhe deri në vitin 2027, ne parashikojmë që Evropa do të ketë shtuar midis 65 bcm/vit (48 mmtpa) dhe 150 bcm (110 mmtpa) kapacitet të ri regas,” tha WoodMac.
Hoegh LNG, i cili ofron njësi lundruese LNG, sheh interes të madh për më shumë kapacitet në disa vende të Evropës veriperëndimore, tha shefi tregtar Thomas Thorkildsen për Bloomberg në një intervistë të fundit.
“Megjithatë, ka pikëpamje të kundërta dhe proceset dhe vendimet politike duhet të përfundojnë përpara se të merren angazhimet,” shtoi Thorkildsen.
Në përgjithësi, pikëpamja e Komisionit Evropian është se BE-ja duhet të bëjë bast të madh në burimet e rinovueshme dhe në alternativa të tilla si hidrogjeni i gjelbër për të ulur kërkesën për gaz natyror dhe për të reduktuar emetimet pasi duket të bëhet neutral ndaj karbonit deri në vitin 2050.
Por derisa alternativat të jenë në gjendje të zëvendësojnë vëllime të mëdha të gazit natyror, Evropës do t’i duhet LNG dhe më shumë kapacitete rigazifikimi për të shmangur një krizë tjetër energjitike dhe një kërcënim të mungesës së gazit.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“