MENU
klinika

Analiza "Deutsche Welle"

A po e përmbyt Kina Evropën me biokarburantet e rreme?

28.08.2023 - 18:39

Biokarburantet janë një gur themeli i rëndësishëm i planit ambicioz të Evropës për të reduktuar emetimet e dëmshme të karbonit në sektorin e transportit. Të ashtuquajturat biokarburantet e avancuara janë veçanërisht të rëndësishme pasi ato janë bërë nga biomasa joushqimore si vajrat e përdorura të gatimit, dhjami dhe mbetjet dhe lipidet e tjera.

Kërkesa për ato biokarburantet e gjeneratës së dytë është e lartë në Evropë dhe shumë prej tyre aktualisht vijnë nga Kina, thotë Elmar Baumann nga Shoqata Gjermane e Industrisë së Biokarburanteve (VDB).

“Importet nga Kina janë dyfishuar afërsisht në gjysmën e parë të 2023 krahasuar me një vit më parë”, tha Baumann për DW.

Tepsia e biokarburanteve kineze ngre dyshime
Që një rritje e ofertës pason një kërkesë më të madhe nuk është domosdoshmërisht befasuese. Megjithatë, në rastin e biokarburanteve të avancuara, procesi i prodhimit është kompleks që kërkon pajisje të specializuara, shpjegon Claus Sauter, shefi ekzekutiv i Verbio – një nga prodhuesit më të mëdhenj të bionaftë në Evropë.

Sauter tha për DW se zakonisht do të duheshin rreth tre vjet për të projektuar dhe ndërtuar një fabrikë të avancuar të biokarburanteve. Dërgesat masive të Kinës në Evropë, megjithatë, kanë ardhur praktikisht “nga askund”.

Ajo që gjithashtu ngriti dyshimin e tij, tha Sauter, ishte cilësia e lartë e produktit dhe çmimi i tij i dobët. “Kinezët i ofrojnë këto gjëra me gjysmën e çmimit, edhe pse vetëm kostot e transportit përbëjnë 20% të çmimit të produktit. Kjo nuk mund të jetë e drejtë,” tha CEO për DW.

Lobisti i industrisë së biokarburanteve Baumann është gjithashtu skeptik. “Ne kemi dyshime të forta se lëndët e para që supozohet se mbledh Kina janë me të vërtetë përbërës të produkteve të tyre biokarburantesh,” tha ai. Baumann spekulon se vaji më i lirë i palmës po riklasifikohet dhe shtohet.

Biokarburantet për objektivat klimatike
Sipas legjislacionit të BE-së për klimën, industria e naftës dhe gazit, si dhe transporti dhe disa sektorë të tjerë janë të detyruar të reduktojnë gjurmën e tyre të karbonit me 8% në vitin 2023. Njëkohësisht, pjesa e biokarburanteve të avancuara duhet të arrijë të paktën 0.3% në karburantet që ata përdorin ose prodhojnë.

Megjithatë, pjesa e biokarburanteve konvencionale si ato të prodhuara nga farat e rapit, soja ose drithërat është e kufizuar, sepse ato supozohet se përdoren kryesisht për ushqim. Ato numërojnë gjithashtu vetëm gjysmën e më shumë krahasuar me biokarburantet e avancuara sipas objektivave të BE-së për reduktimin e emetimeve industriale. Kjo është arsyeja pse prodhuesit e karburanteve preferojnë të shtojnë biokarburantet e avancuara në produktet e tyre.

Ndërtimi i presionit të çmimeve mes furnizimeve të pakontrolluara
Por ajo që duket të jetë një biznes fitimprurës për prodhuesit e biokarburanteve të avancuara, me kërkesë të garantuar nga kompanitë e karburanteve dhe shumë subvencione shtetërore, është kthyer në fytyrë për shkak të një tepricë të furnizimeve të lira nga Kina. Çmimet e tregut për karburantet e reja janë ulur me 50% që nga fillimi i vitit.

Shoqata tregtare me bazë në BE për biokarburantet që rrjedhin nga mbetjet, EWABA, paralajmëroi në fillim të qershorit se rënia e çmimeve të tregut mund të çojë në mbylljen e disa prodhuesve evropianë.

“Situata është aq serioze sa që aktualisht njëmbëdhjetë nga kompanitë tona anëtare kanë ndërprerë prodhimin dhe 10 objekte të tjera po punojnë dukshëm nën prodhimin e tyre normal dhe po konsiderojnë pezullimin e prodhimit në afat të shkurtër,” tha EWABA në një njoftim për shtyp. Kjo do të thotë se gati gjysma e të gjitha vendeve të prodhimit në Evropë janë në vështirësi ose janë tashmë të mbyllura.

Baumann tha se problemi me biokarburantet e avancuara është se “edhe në laborator, nuk është e mundur të përcaktohet lënda e parë nga e cila është prodhuar karburanti.” Kontrolli i përmbajtjes do të mbështetet vetëm në “dokumentet” e ofruara autoriteteve, shtoi ai, të cilat prodhuesit i përdorin për të dokumentuar prodhimin e tyre, origjinën e lëndëve të para dhe reduktimin e gazit serrë.

Megjithatë, kërkesat e certifikimit të BE-së nuk detyrojnë që kompanitë private të auditimit të hetojnë nëse një strukturë mund të përpunojë edhe lëndët e para kryesisht të kontaminuara për biokarburantet e avancuara, vuri në dukje Baumann.

Për më tepër, auditorët normalisht duhet të shoqërohen nga një zyrtar shtetëror për të parë nëse kontrollet janë sipas ligjit. Në Kinë, tha ai, “kontrollet e rastësishme nuk lejohen pasi qeveria kineze ndalon hyrjen e përfaqësuesve të shteteve të huaja”.

Nuk është çudi që kompanitë evropiane të biokarburanteve po pyesin gjithnjë e më shumë nëse biokarburantet e avancuara nga Kina janë bërë me të vërtetë nga mbeturina dhe materiale të mbetura, apo diçka tjetër.

Gjurmët e vajit të palmës
Në kërkimin e të dhënave rreth asaj që i bën biokarburantet e avancuara të Kinës kaq të lira, në qendër të vëmendjes së fundmi është trajnuar vaji i palmës si një përbërës i ndaluar.

Nafta e lirë diskutohet në mënyrë të diskutueshme në shumë sektorë ku përdoret, duke përfshirë industrinë ushqimore, prodhimin e energjisë, kozmetikën dhe karburantin për transport. Vaji i palmës është i lidhur me shkatërrimin e pyjeve tropikale në vende si Malajzia dhe Indonezia, të cilat janë ndër prodhuesit dhe eksportuesit më të mëdhenj në botë të naftës.

Në funksion të kësaj, BE-ja ka rishikuar politikën e saj të biokarburanteve për të hequr gradualisht bionaftën me bazë vajin e palmës deri në vitin 2030. Nga viti 2023, importet e vajit të palmës në bllok janë kufizuar.

Lobisti Elmar Baumann tha se një ekzekutiv i lartë i tha atij disa muaj më parë për një vizitë në Kinë ku ai pa anijet nga Indonezia të mbërrinin. Ekzekutivit iu tha se anijet mbanin bionaftë indoneziane të bërë nga vaji i palmës, i cili do të riemërohej në Kinë dhe do të shitej në Evropë.

Dëshmi të mëtejshme rreth biokarburanteve të dyshuara të rreme të Kinës arritën te autoritetet bujqësore gjermane të ngarkuara me certifikimin e biokarburanteve në mars. Ata nisën një hetim zyrtar dhe ngritën një padi kundër disa importuesve në zyrën e prokurorit publik në Bon të Gjermanisë.

Por deri në fund të qershorit, as qeveria gjermane dhe as Komisioni Evropian nuk kanë gjetur prova të mjaftueshme për të mbështetur rastet e tyre. Megjithatë, ata kanë hequr çertifikatat për një kompani pas inspektimeve të tre fabrikave të bionaftës në Evropë.

Prodhuesit gjermanë të biokarburanteve nuk janë të kënaqur me rezultatin e hetimit. Elmar Baumann kërkon që të rishikohet i gjithë procesi i certifikimit të biokarburanteve.

“Duke pasur parasysh mangësitë në praktikat e certifikimit dhe mungesën e kontrolleve të pavarura në Kinë, qeveria gjermane duhet të pezullojë numërimin e dyfishtë për biokarburantet e tilla në një afat të shkurtër,” tha ai.

CEO i Verbio, Sauter, paralajmëron se në të ardhmen e ashtuquajtura larja e gjelbër mund të ndodhë në më shumë industri, duke përfshirë çelikun, aluminin dhe veçanërisht hidrogjenin.

“Secili prej këtyre produkteve ka një vëlla fosil. Mund të ketë anije kineze plot me hidrogjen gjoja jeshil që mund të jetë prodhuar nga gazi rus,” tha ai, duke shtuar se produktet e rreme të Kinës mund të vrasin industritë lokale gjermane dhe në fund rritja e varësisë nga fuqia aziatike.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “Deutsche Welle

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN